VERZOEK TOT AANMELDING

 

Aanbesteding reďntegratietrajecten Gemeente Delft.

 

 

1. Inleiding.

 

Bij deze wil de gemeente Delft aanbieders uitnodigen om hun interesse kenbaar te maken voor het realiseren van 600 reďntegratietrajecten van bijstandsgerechtigden in fase-3 en fase-4.  De gemeente Delft heeft besloten om de 600 trajecten binnen twee contracten van 300 trajecten gedurende twee jaar bij verschillende reintegratiebedrijven onder te brengen. Op basis van deze aankondiging vraagt Delft een aantal reďntegratiebedrijven om offerte uit te brengen.

 

2. Doelgroep en omvang van de opdracht.

 

- Aantal naar doelgroep.

De gemeente Delft wil in deze aanbesteding 2 maal 300 reďntegratietrajecten aanbesteden. Deze trajecten zijn als volgt onderverdeeld naar doelgroep (de doelgroep bestaat uit uitkeringsgerechtigden i.h.k.v. de Abw, Ioaz en Ioaw en niet uitkeringsgerechtigden): 

- 300 fase-3 en fase-4 (sluitende aanpak) in 2003 en 2004;

- 300 fase-3 en fase-4 (sluitende aanpak) in 2003 en 2004.

 

- Meerdere reďntegratiebedrijven contracteren.

De gemeente Delft heeft besloten voor deze opdracht twee verschillende reďntegratiebedrijven te contracteren. Gedurende de looptijd van het contract worden de werkwijzen, samenwerking met opdrachtgever en resultaten van de twee opdrachtnemers met elkaar vergeleken.

 

- 300 fase-3 en fase-4 trajecten  uitgangspunt.

Dit verzoek tot aanmelding is gericht op 300 fase-3 en fase-4 kandidaten gedurende twee jaar (maximaal 150 trajecten per jaar). De kandidaten hebben recent een kwint doorlopen bij het CWI en vallen onder de sluitende aanpak. De gemeente garandeert geen minimum aantal trajecten.

 

3. Procedure en planning.

 

De gemeente Delft volgt een onderhandse aanbestedingsprocedure bij het toekennen van de opdracht. Hiervoor benadert de gemeente zelf de reďntegratiebedrijven met het verzoek zich aan te melden als gegadigde. De procedure kent zowel een selectie- als een gunningsronde. Een selectie van de aanmeldingen vindt plaats op basis van de selectiecriteria. Deze selectiecriteria zijn opgenomen in dit Verzoek tot aanmelding. De gemeente Delft nodigt vervolgens 3 bedrijven uit om offerte uit te brengen en toe te lichten. Deze offertes worden daarna op basis van de gunningscriteria beoordeeld. De gunningscriteria zullen in het definitieve Programma van Eisen worden vermeld.

 

De planning van de procedure ziet er als volgt uit:

06-11-2002:                              verzending Verzoek tot Aanmelding aan reďntegratiebedrijven;

20-11-2002 (tot 12.00 uur):         uiterste datum van aanmelding door geďnteresseerde bedrijven;

27-11-2002:                               gemeente Delft vraagt geselecteerde bedrijven offerte uit te

brengen;

06-12-2002 (tot 12.00 uur):         uiterste datum waarop bedrijven offertes kunnen indienen.

 

4. Duur van de contracten.

 

De contracten worden aangegaan voor een periode van twee jaar en duren van 1 januari 2003 tot 31 december 2004 (met een mogelijkheid het contract voor een zelfde periode te verlengen). De bepalingen in de af te sluiten overeenkomst blijven van kracht voor zover dit voor de afwikkeling van de overeenkomst noodzakelijk is, maar ten hoogste tot 31 december 2006.

De inkoopvoorwaarden Gemeente Delft (bijlage 1) zijn uitsluitend van toepassing. Voorwaarden van de dienstverlener worden nadrukkelijk van de hand gewezen. In de offerte wordt niet naar andere juridische voorwaarden verwezen, ook niet als deze niet in tegenspraak zijn met bovengenoemde voorwaarden.

 

5. Gevraagde dienstverlening.

 

De aanbestedingsprocedure heeft als doel om overeenkomst(en) af te sluiten tussen de gemeente Delft en reďntegratiebedrijven voor de levering van volledige reďntegratietrajecten. Deze trajecten moeten leiden tot plaatsing in betaalde arbeid van de aangeleverde cliënten door de gemeente Delft.

Onder een plaatsing verstaan we een plaatsing op een reguliere arbeidsplaats voor tenminste 6 maanden waarbij geen aanspraak gedaan hoeft te worden op een uitkering in het kader van de Abw, Ioaw of Ioaz. Een uitzendovereenkomst wordt gelijkgesteld aan een reguliere arbeidsplaats indien 6 maanden onafgebroken is gewerkt. Voor plaatsingen op gesubsidieerde arbeidsplaatsen worden, gezien de ontwikkelingen op dit terrein, op termijn nog aanvullende afspraken gemaakt.

Voor bijstandsgerechtigden met een zorg achtergrond (dat wil zeggen met kinderen tot 12 jaar) geldt dat de plaatsing minimaal op een dienstverband van 24 uur in de week moet worden gerealiseerd. Bijstandsgerechtigde met een Rea indicatie of GGD-advies dienen geplaatst te worden voor minimaal het percentage waarvoor zij een arbeidsverplichting hebben.

 

- Uitsluitend inkoop van volledige trajecten.

De aanmelding en offerte dienen betrekking te hebben op volledige reďntegratietrajecten. De aanbieder dient in de offerte aan te geven op welke wijze inhoud wordt gegeven aan de te leveren dienstverlening. Hierbij dienen de in te zetten producten de onderstaande fasering te volgen.

- opstellen reďntegratieplan inclusief intakegesprek en inzet diagnostische instrumenten 

- aanbodversterking

- bemiddeling

- plaatsingsondersteuning en nazorg

De aanbieder dient in ieder geval de volgende onderdelen in eigen beheer uit te voeren.

- opstellen reďntegratieplan inclusief intake gesprek

- bemiddeling

- nazorg

De aanbieder is hoofdaannemer voor de gehele opdracht maar kan op de onderdelen diagnose, aanbodversterking en plaatsingsondersteuning ook derden als onderaannemer inschakelen. De hoofdaannemer blijft wel volledig verantwoordelijk voor de kwaliteit van de werkzaamheden van de onderaannemer en het opleveren van verantwoordingsinformatie. 

 

- Duur van de trajecten.

De trajecten mogen maximaal 2 jaar duren, dit is exclusief nazorg.

 

6. Financiering.

 

De gemeente betaalt een vergoeding voor de te verrichten werkzaamheden in het traject. Hierbij maken wij een onderscheid tussen:

-          opstellen reintegratieplan inclusief intakegesprek en inzet diagnostische instrumenten;

-          aanbodversterking;

-          bemiddeling;

-          plaatsingsondersteuning en nazorg;

Het opstellen van een reintegratieplan en aanbodversterking worden volledig vergoed op basis van de gemiddelde geoffreerde trajectprijs. De onderdelen bemiddeling en plaatsingsonder-steuning en nazorg worden betaald op basis van behaald resultaat.

De gemeente zal op inhoudelijke gronden haar fiat geven aan de te verrichten werkzaamheden. De procedure die hierbij wordt gevolgd is op hoofdlijnen als volgt:

de aanbieder doet, in het reintegratieplan per cliënt, een onderbouwd voorstel voor de inzet van instrumenten;

-          de gemeente beoordeelt dit voorstel en geeft haar fiat;

-          de aanbieder houdt Delft op de hoogte van wijzigingen in de aanpak;

-          de aanbieder verantwoordt de activiteiten die in het kader van het reintegratieplan worden ondernomen.

 

7. Selectiecriteria.

 

De selectiecriteria zijn onderverdeeld in uitsluitingsgronden en kwalitatieve eisen.

 

- Uitsluitingsgronden:

Delft hanteert de volgende uitsluitingsgronden:

-          hij niet in staat van faillissement, vereffening of surseance van betaling verkeert, dan wel zijn werkzaamheden heeft gestaakt of in een andere toestand verkeert;

-          zijn faillissement is aangevraagd of tegen wie een procedure van vereffening of surseance van betaling aanhangig is gemaakt;

-          hij die bij een rechtelijke beslissing die kracht van gewijsde heeft, veroordeeld is geweest voor een delict dat de beroepsmoraliteit van de dienstverlener in het gedrang brengt;

-          hij die in de uitoefening van zijn beroep een ernstige fout heeft begaan, vastgesteld op elke grond die de aanbestedende dienst aannemelijk kan maken;

-          hij niet aan zijn verplichtingen heeft voldaan ten aanzien van de betaling van zijn belastingen overeenkomstig de wettelijke bepalingen;

-          hij niet aan zijn verplichtingen heeft voldaan ten aanzien van de betaling van de sociale verzekeringsbijdragen overeenkomstig de wettelijke bepalingen. ;

-          In de aanmelding dient het reďntegratiebedrijf aan te geven dat geen van de uitsluitingsgronden van toepassing is. Hiervoor wordt in eerste instantie genoegen genomen met een zogenaamde “eigen verklaring” waarin het reďntegratiebedrijf aangeeft in staat te zijn om op verzoek de gevraagde bewijsstukken in later stadium maar voorafgaande aan de gunning te overleggen. De eigen verklaring is als bijlage toegevoegd. 

 

- Kwalitatieve eisen:

Van de aanbieder verwacht de gemeente Delft dat zij op de volgende onderwerpen informatie levert. Het gaat om:

-          continuďteit organisatie (menskracht, financieel);

-          de beschikbaarheid personeel (vervanging bij ziekte);

-          voldoende vakbekwaam personeel (overzicht van opleiding, kennis en ervaring van de relevante personeelsleden);

-          aantoonbare ervaring met de doelgroep, regio en omvang; (fase 3, fase 4)

-          bereid tot het verrichten van werkzaamheden op locatie gemeente Delft;

-          in staat en bereid om verantwoordingsinformatie te leveren volgens een door de Gemeente Delft te bepalen format (zie bijlage 2);

-          de uitvoerder moet in staat zijn alle werkzaamheden in eigen beheer uit te voeren of bereid zijn als hoofdaannemer eindverantwoordelijkheid te aanvaarden.

-          de aanbieder moet beschikken over een privacy reglement;

-          de aanbieder moet beschikken over een klachtenreglement;

-          in staat en bereid zijn om op verzoek minimaal 1 referentie op te geven;

-          in staat zijn per 1 januari 2003 cliënten van de gemeente Delft in traject te nemen; aangeven welke personeelsleden (opleiding/kennis/ervaring) op dat moment beschikbaar zijn en ingezet kunnen worden voor de reintegratietrajecten van de gemeente (overzicht van opleiding, kennis en ervaring van de personeelsleden bijvoegen).

 

In de aanmelding dient het reďntegratiebedrijf op elk van de kwalitatieve eisen aan te geven of het aan de betreffende eis voldoet. Tevens dient het bedrijf deze uitspraak te onderbouwen op de eisen ‘continuďteit organisatie’, ‘garantie beschikbaarheid personeel’, ‘voldoende vakbekwaam personeel’ en ‘aantoonbare ervaring met de doelgroep, regio, omvang’. Voor de eisen ‘aantoonbare ervaring met de doelgroep, regio, omvang’ en ‘in staat en bereid om verantwoordingsinformatie te leveren’ moet de aanbieder er rekening mee houden dat de gemeente Delft informatie bij referenties kan inwinnen.

Voor de onderbouwing van de eis ‘aantoonbare ervaring met de doelgroep, regio, omvang’ dient de aanbieder een inhoudelijke omschrijving van tenminste 2 soortgelijke opdrachten te geven. Hierin moet het volgende zijn opgenomen:

-           de doelgroep van de opdracht;

-           de regio waar de opdracht betrekking op heeft;

-           omvang van de opdracht;

-           uitvalpercentage; 

-           behaald plaatsingspercentage.

 

8. Communicatie.

 

Tijdens de aanbestedingsprocedure kunt u vragen uitsluitend schriftelijk stellen op faxnummer: 015-2602061 of e-mailadres: ISB@delft.nl

Uw vragen dienen uiterlijk 13 november 2002 binnen te zijn. Alle vragen en bijbehorende antwoorden worden uiterlijk 14 november 2002 aan alle aanbieders rondgezonden.

Voor het indienen van de aanmelding dient het volgende in acht te worden genomen

-          Alle documenten en bijlagen moeten in drievoud worden aangeleverd;

-          De sluitingstermijn van het indienen van de aanmelding is 20 november 2002 om 12:00 uur;

-          Er kunnen geen aanmeldingen worden verstuurd via fax of e-mail;

-          Het risico van vertraging tijdens verzending of onjuiste/onvolledige adressering is voor rekening van de aanmelder;

-          Op de enveloppe dient duidelijk te worden vermeld dat het om de aanbesteding van reďntegratietrajecten gaat;

-          Het postadres is:  Gemeente Delft, Beleid en Projecten , Postbus 78, 2600 ME  Delft.


Bijlage 2 : Eigen verklaring uitsluitingsgronden.

 

Naam bedrijf aanbieder:

Naam contactpersoon:

Adres:

Plaats:

Telefoonnummer:

Faxnummer:

E-mailadres:

Aanbieder verklaart dat niet één van de onderstaande omstandigheden ten aanzien van hem van toepassing is:

hij in staat van faillissement, vereffening of surseance van betaling verkeert, dan wel zijn werkzaamheden heeft gestaakt of in een andere soortgelijke toestand verkeert;

zijn faillissement is aangevraagd of tegen wie een procedure van vereffening of surseance van betaling aanhangig is gemaakt;

hij die bij een rechterlijke beslissing die kracht van gewijsde heeft, veroordeeld is geweest voor een delict dat de beroepsmoraliteit van de dienstverlener in het gedrang brengt;

hij in de uitoefening van zijn beroep een ernstige fout heeft begaan, vastgesteld op elke grond die de aanbestedende dienst aannemelijk kan maken;

hij niet aan zijn verplichtingen heeft voldaan ten aanzien van de betaling van zijn belastingen overeenkomstig de wettelijke bepalingen;

hij niet aan zijn verplichtingen heeft voldaan ten aanzien van de betaling van de sociale verzekeringsbijdragen overeenkomstig de wettelijke bepalingen.

Aanbieder verklaart, dat hij deze verklaring naar waarheid heeft ondertekend en zal desgewenst schriftelijk bewijs leveren..

Plaats:

Datum:

Naam:

Functie:

Handtekening:


Bijlage 3: Verantwoordingsinformatie.

 

De minimaal gevraagde informatie op klantniveau van de gemeente Delft volgens de Monitor Scholing en Activering bestaat uit onderstaande gegevens. Aanbieder verklaart hierbij deze minimaal gevraagde informatie te kunnen leveren.

1. Sofi-nummer  [123456789]

2. Ingezet trajectinstrument (meerdere instrumentengelijktijdig mogelijk)

niet van toepassing: geen trajectinstrument ingezet 00

Beroepskeuzeadvies, assessement, verdere diagnose 01

Educatie LO+ niveau 02

Educatie hoger 03

Oriëntatie- en motivatiegerichte scholing of training 04

Beroepsgerichte scholing of training 05

Arbeidsbemiddeling 06

3. (per ingezet instrument bij 2) Startdatum toepassing [jjjjmmdd]

4. (per ingezet instrument bij 2) Einddatum toepassing [jjjjmmdd]

5. Code opdrachtnemer 0

5. Datum ontvangst opdracht [jjjjmmdd]

7. Verzenddatum trajectplan [jjjjmmdd]

8. Eigen ingezette instrumenten van aanbieder (niet vermeld bij 2)

... 10

... 11

... 12

9. Datum einde traject  [jjjjmmdd]

10. Resultaat traject (uitstroom)

werkaanvaarding regulier 01

werkaanvaarding gesubsidieerd 02

medische belemmering (lich.en/of psych.) 03

cliënt weigert trajectaanbod 04

geen arbeidstoeleidingsinstrumenten inzetbaar 05

Overige redenen 06

Namelijk ...

 

 

 

Naam:

Bedrijf:

Datum:

Handtekening: