1. Inleiding.

 

Naar aanleiding van uw reactie op ons Verzoek tot aanmelding van 6 november jl. willen wij u bij deze uitnodigen om offerte uit te brengen voor de uitvoering van 50 reïntegratietrajecten. Dit offerteverzoek heeft, zoals vermeld in het Verzoek tot aanmelding, betrekking op 50 trajecten ten behoeve van cliënten in fase 2.

Deze brief vormt een aanvulling op het eerder verzonden Verzoek tot aanmelding. Deze brief en het Verzoek tot aanmelding zijn te beschouwen als het programma van eisen.

 

2. Procedure en planning.

 

- uiterste datum offerte indienen: 6 december 2002

- datum waarop gunning bekend wordt gemaakt: week 51

 

3. Criteria van gunning.

 

Het overkoepelend gunningscriterium voor deze opdracht is ‘economisch meest voordelige aanbieding’. Om dit criterium te operationaliseren worden offertes op vier onderliggende criteria met elkaar vergeleken. Deze criteria zijn trajectprijs, resultaat, doorlooptijd en aanpak. Hieronder wordt per criterium aangegeven welke informatie van de aanbieder gevraagd wordt. 

 

Ø       Trajectprijs.

 

De aanbieder dient een gemiddelde prijs voor een reïntegratietraject aan te bieden. Deze gemiddelde prijs dient betrekking te hebben op alle producten die de aanbieder gedurende de trajecten denkt in te zetten ten behoeve van de cliënten van opdrachtgever. De aanbieder dient deze producten te beschrijven volgens het format in bijlage 1. 

De aanbieder dient de geoffreerde gemiddelde trajectprijs te onderbouwen (zie bijlage 1 offerte format voor opzet).

Voor een uitgebreide beschrijving van de gevraagde dienstverlening en de gehanteerde financieringsmethodiek wordt verwezen naar het Verzoek tot aanmelding.

 

Ø       Resultaat.

 

De aanbieder dient één duidelijk plaatsingspercentage te garanderen. Het plaatsingspercentage wordt berekend door het aantal plaatsingen te delen op het totaal aantal gestarte trajecten. Het geoffreerde plaatsingspercentage dient in de selectieronde te zijn aangetoond bij het onderdeel ‘ervaring bij twee soortgelijke opdrachten’.

Daarnaast dient de aanbieder aan te geven welk percentage uitval hij verwacht. Het uitvalpercentage wordt berekend door het aantal cliënten waarvoor geen reïntegratieplan wordt opgesteld te delen op het totaal aantal door opdrachtgever aangemelde cliënten.

 

Ø       Doorlooptijd.

 

De aanbieder dient aan te geven wat de gemiddelde doorlooptijd is van een geoffreerd traject tot en met de plaatsing. De trajecten mogen maximaal een half jaar duren, dit is exclusief nazorg maar inclusief scholing.

De aanbieder dient deze geoffreerde gemiddelde doorlooptijd te onderbouwen (zie bijlage 1 offerte format voor opzet).

Het opstellen van een reïntegratieplan inclusief het intakegesprek en de inzet van diagnostische instrumenten mag niet meer dan 2 maanden in beslag nemen. Zie bijlage 1 voor een beschrijving van het reïntegratieplan.

 

Ø       Aanpak.

 

Uit de offerte moet blijken dat de aanbieder een goede kennis heeft van de populatie uit de opdracht en dat de werkwijze aansluit bij de werkwijze van de Gemeente Delft. Hiertoe dient de aanbieder de visie te beschrijven op een aantal aspecten die Delft van belang acht voor de beoordeling van de dienstverlening. Het gaat om de visie op:

 

-          de doelgroep;

-          het motiveren van de cliënt;

-          het wel of niet in traject nemen van een cliënt;

-          scholing (met als uitgangspunt dat werk boven scholing gaat);

-          het effectueren van regels m.b.t. passende arbeid;

-          acquisitie van vacatures en werkgevers benadering;

-          aanpak van de bemiddeling;

-          nazorg;

-          trajectduur en de duur van de verschillende trajectonderdelen;

-          houding van de trajectbegeleider ten aanzien van de cliënt (met aandacht voor motivatie en de visie rechten en plichten van de cliënt);

-          samenwerking met de gemeente.

 

De aanbieder dient de elementen van de aanpak te beschrijven volgens het format in bijlage 1. 

 

4. Scholing.

 

Scholing is niet opgenomen in de gemiddelde trajectprijs maar dient wel meegenomen te worden in de te offreren gemiddelde trajectduur. Voor de toepassing in de uit te voeren trajecten geldt het volgende ten aanzien van scholing:

 

-          de scholing mag maximaal 6 maanden duren en wordt meegerekend in de bepaling van de trajectduur;

 

-          de aanbieder dient een goede onderbouwing te geven van de inzet van de scholing. Een analyse van de scholing in relatie tot de plaatsingsmogelijkheden van de cliënt vormt de kern van deze onderbouwing;

 

-          de in rekening te brengen kosten voor scholing in principe maximaal €.1.000,- per cliënt mogen bedragen en hier slechts in uitzonderlijke gevallen van wordt afgeweken;

 

-          de gemeente Delft apart toestemming geeft voor de inzet van scholing;

 

-          maximaal 20 procent van de uitgevoerde trajecten scholing mag bevatten.

 

5. Instructie voor de aanbieder.

 

Naast het opstellen van een offerte verzoekt de gemeente Delft de aanbieder tevens het offerte format uit bijlage 1. in te vullen en de productbeschrijvingen volgens bijlage 2. toe te voegen.

 

6. Voorwaarden.

 

Met het indienen van de offerte verklaart de aanbieder aan de volgende voorwaarden te voldoen:

-          aanbieder verklaart zich akkoord dan wel verklaart te kunnen voldoen aan de bepalingen in het verzoek tot aanmelding;

 

-          dat op basis van de uit te brengen offerte en het programma van eisen een contract wordt opgesteld;

 

-          aanbieder stemt ermee in dat opdrachtgever op inhoudelijke gronden fiat geeft over het reïntegratieplan;

 

-          het reïntegratieplan voldoet aan de minimale vereisten zoals gesteld in deze brief;

 

-          aanbieder roept de cliënt binnen 2 weken na aanmelding op;

 

-          het reïntegratieplan wordt binnen 2 maanden na aanmelding van cliënt ingediend bij opdrachtgever;

 

-          aanbieder rapporteert over de uitvoering na beëindiging van het product;

 

-          aanbieder factureert na beëindiging product en na oplevering rapportage.

 

7. Communicatie.

 

Tijdens de aanbestedingsprocedure kunt u vragen uitsluitend schriftelijk stellen op e-mailadres: ISB@delft.nl

Uw vragen dienen uiterlijk 3 december 2002 binnen te zijn. Alle vragen en bijbehorende antwoorden worden uiterlijk 4 december aan alle aanbieders rondgezonden.

 

Voor het indienen van de offerte dient het volgende in acht te worden genomen:

 

-          Alle documenten en bijlagen moeten in drievoud worden aangeleverd;

 

-          De sluitingstermijn van het indienen van de offerte is 6 december 2002 om 12:00 uur;

 

-          Er kunnen geen aanmeldingen worden verstuurd via fax of e-mail;

 

-          Het risico van vertraging tijdens verzending of onjuiste/onvolledige adressering is voor rekening van de aanmelder;

 

-          Op de enveloppe dient de bijgevoegde sticker (“offerte niet openen”) geplakt te worden;

 

-          Het postadres is:          Gemeente Delft

Vakteam Beleid & Projecten

Postbus 111

2600 AC Delft

 

-          Het bezorgadres is:       Gemeente Delft

Vakteam Beleid & Projecten

Hooikade 13

2627 AB Delft