Bestek aanbesteding schoolmaatschappelijk werk

t.b.v. de offerte beoordelingscommissie

 

Criteria op basis waarvan de offertes van de organisaties voor schoolmaatschappelijk werk kunnen worden beoordeeld.

 

In de uitnodigingsbrief naar de SPD en Maatzorg zijn zowel wensen als voorwaarden geformuleerd. De offertes  worden aan de hand van een puntensysteem gewaardeerd, waarbij de inhoudelijke wensen en voorwaarden (in totaal max. 75 punten) zwaarder zullen wegen dan de financiële kant (max. 25 punten).

 

 

A. Voorwaarden

Aantal punten: 25 punten (voor beide organisaties mogelijk)

Het gaat om de volgende voorwaarden:

 

De volgende voorwaarden met betrekking tot de organisatie zijn van toepassing:

 

De volgende voorwaarden met betrekking tot het door u in te zetten personeel/functionarissen zijn van toepassing:

 

Er wordt duidelijk/concreet aangegeven op welke wijze nagegaan kan worden hoe aan bovenstaande functie-eisen wordt voldaan.

 

Criteria:

Indien alle voorwaarden worden onderschreven door een organisatie, worden 25 punten toebedeeld. Beide organisaties kunnen 25 punten toebedeeld krijgen.

 

B. Wensen

W-01

Aantal punten: max. 25 (voor beide organisaties)

 

Wij vragen u een aantal zaken concreet aan te geven, namelijk:

 

Citeria:

Als op deze vraag aspecten als: proactief, effectief, schakel naar hulpverleningsinstanties, kortdurende hulpverlening, belang van het werken in het kader van een JGZ-team, korte lijnen, waardoor een snelle interventie (binnen een week contact met de ouders), direct contact (korte lijnen) tussen SMW/ouders en SMW/ school aan de orde komen, dan kunnen in totaal 25 punten worden ‘verdiend’

 

De volgende zaken zijn tevens van belang voor het schoolmaatschappelijk werk in de toekomst:

 

 

W-02

Aantal punten: 25 (voor één organisatie)

 

In het kader van het schoolmaatschappelijk werk kunnen verschillende activiteiten worden onderscheiden. Kunt u aangeven om welke activiteiten het hier, volgens uw organisatie, zoal gaat? Wilt u vervolgens het belang van de door uw genoemde activiteiten aangeven, waardoor als het ware een prioriteitenstelling ontstaat? Tot slot vragen wij u om bovenstaande te beargumenteren.

 

Criteria:

Op basis van een onder de GOA-scholen verspreidde vragenlijst is een beeld ontstaan van de prioritering van de activiteiten van het schoolmaatschappelijk werk. De gemeente kan zich vinden in deze prioritering, met uitzondering van het punt: ‘deelname aan het schoolzorgteam’. Dit punt kan niet als een op zichzelf staande activiteit beschouwd worden. Dit punt hangt duidelijk samen met de uitkomsten van de evaluatie naar de twee verschillende ondersteuningsmodellen. Het is wel zinvol om in het kader van de aanbesteding na te gaan hoe positief de instanties staan tegenover het deelnemen aan het evaluatie-onderzoek.  De prioritering van de overige activiteiten is alsvolgt:

 

De prioritering is alsvolgt:

 

De organisatie die met haar prioriteitsstelling het dichtst prioriteitsstelling vanuit het onderwijs benadert,  krijgt 25 punt toebedeeld. De andere organisatie 0.

 

 

W-03

Aantal punten: 25 (voor één organisatie)

 

U voorziet de offerte van een prijsopgave voor het schooljaar 2003-2004 (met een duidelijk uurtarief), waarbij u duidelijk aangeeft wat u voor die prijs biedt. U geeft aan op welke wijze u de prijzen (eventueel) zal verhogen. Daarnaast dient u aan te geven welk kortingspercentage u hanteert indien voor het schooljaar 2004-2005 de uren worden uitgebreid.

 

Criterium:

De organisatie, die het minst in rekening breng (laagste uurtarief) krijgt 25 punten toebedeeld. De andere organisatie krijgt 0 punten.