Bestek aanbesteding schoolmaatschappelijk werk
t.b.v. de offerte beoordelingscommissie
Criteria op basis waarvan de offertes van de organisaties
voor schoolmaatschappelijk werk kunnen worden beoordeeld.
In de uitnodigingsbrief naar de SPD en Maatzorg zijn zowel
wensen als voorwaarden geformuleerd. De offertes worden aan de hand van een puntensysteem gewaardeerd, waarbij de
inhoudelijke wensen en voorwaarden (in totaal max. 75 punten) zwaarder zullen
wegen dan de financiële kant (max. 25 punten).
A. Voorwaarden
Aantal punten: 25 punten (voor beide organisaties mogelijk)
Het gaat om de volgende voorwaarden:
De volgende voorwaarden met betrekking tot de organisatie
zijn van toepassing:
De volgende voorwaarden met betrekking tot het door u in te
zetten personeel/functionarissen zijn van toepassing:
Er wordt duidelijk/concreet aangegeven op welke wijze
nagegaan kan worden hoe aan bovenstaande functie-eisen wordt voldaan.
Criteria:
Indien alle voorwaarden worden onderschreven door een
organisatie, worden 25 punten toebedeeld. Beide organisaties kunnen 25 punten
toebedeeld krijgen.
B. Wensen
W-01
Aantal punten: max. 25 (voor beide organisaties)
Wij vragen u een aantal zaken concreet aan te geven,
namelijk:
Citeria:
Als op deze vraag aspecten als: proactief, effectief,
schakel naar hulpverleningsinstanties, kortdurende hulpverlening, belang van
het werken in het kader van een JGZ-team, korte lijnen, waardoor een snelle
interventie (binnen een week contact met de ouders), direct contact (korte
lijnen) tussen SMW/ouders en SMW/ school aan de orde komen, dan kunnen in
totaal 25 punten worden ‘verdiend’
De volgende zaken zijn tevens van belang voor het
schoolmaatschappelijk werk in de toekomst:
W-02
Aantal punten: 25 (voor één organisatie)
In het kader van het schoolmaatschappelijk werk kunnen
verschillende activiteiten worden onderscheiden. Kunt u aangeven om welke
activiteiten het hier, volgens uw organisatie, zoal gaat? Wilt u vervolgens het
belang van de door uw genoemde activiteiten aangeven, waardoor als het ware een
prioriteitenstelling ontstaat? Tot slot vragen wij u om bovenstaande te
beargumenteren.
Criteria:
Op basis van een onder de GOA-scholen verspreidde
vragenlijst is een beeld ontstaan van de prioritering van de activiteiten van
het schoolmaatschappelijk werk. De gemeente kan zich vinden in deze
prioritering, met uitzondering van het punt: ‘deelname aan het schoolzorgteam’.
Dit punt kan niet als een op zichzelf staande activiteit beschouwd worden. Dit
punt hangt duidelijk samen met de uitkomsten van de evaluatie naar de twee
verschillende ondersteuningsmodellen. Het is wel zinvol om in het kader van de
aanbesteding na te gaan hoe positief de instanties staan tegenover het deelnemen
aan het evaluatie-onderzoek. De
prioritering van de overige activiteiten is alsvolgt:
De prioritering is alsvolgt:
De organisatie die met haar prioriteitsstelling het dichtst
prioriteitsstelling vanuit het onderwijs benadert, krijgt 25 punt toebedeeld. De andere organisatie 0.
W-03
Aantal punten: 25 (voor één organisatie)
U voorziet de offerte van een prijsopgave voor het
schooljaar 2003-2004 (met een duidelijk uurtarief), waarbij u duidelijk
aangeeft wat u voor die prijs biedt. U geeft aan op welke wijze u de prijzen
(eventueel) zal verhogen. Daarnaast dient u aan te geven welk
kortingspercentage u hanteert indien voor het schooljaar 2004-2005 de uren
worden uitgebreid.
Criterium:
De organisatie, die het minst in rekening breng (laagste
uurtarief) krijgt 25 punten toebedeeld. De andere organisatie krijgt 0 punten.