Onderwerp
Advies Panel Werk en Inkomen met betrekking tot het
Klanttevredenheidsonderzoek
Publiekszaken
Geacht
college,
Het Panel Werk en Inkomen heeft kennis genomen van het
klanttevreden-heidsonderzoek en de gedane aanbevelingen. Het Panel Werk en
Inkomen maakt echter twee kanttekeningen.
Ten
eerste constateert het Panel dat op de in het onderzoek genoemde aanbevelingen
geen concrete acties worden geformuleerd ter verbetering.
Ten
tweede heeft het Panel kritiek op het feit dat bij het vakteam Inburgering en
Activering de vragenlijsten zijn afgenomen door de eigen consulenten. Dit geeft
een onjuist beeld.
De
reactie van de wethouder in het Panel op het eerste punt is dat hij in een van
de komende vergaderingen van het Panel terug zal komen op de concrete acties
die worden ondernomen op de genoemde verbeterpunten.
In
zijn reactie op het twee kritiekpunt geeft de wethouder aan dat dit inderdaad
geen goede onderzoeksmethodiek is geweest. In een volgende
klanttevredenheidsonderzoek moet dit anders.