1.
Inleiding 3
2.
Evaluatie 3
3.
Aanpassing 5
4.
Project Centrale Opvang 6
5.
Procedure 6
Bijlage 1: Samenwerkingsovereenkomst 7-8
Bijlage 2: Reglement 9-13
In de loop van februari 2001 is het Samenwerkingsverband GOA
Delft tot stand gekomen en van start gegaan. Dat verband is vorm gegeven door
middel van een samenwerkingsovereenkomst en een op die overeenkomst gebaseerd
reglement. De drie onderstaande elementen zijn voor dit verband karakteristiek:
1) Samenstelling
Het samenwerkingsverband kent - vanuit het concept van een
integrale benadering van de
problematiek en bestrijding van onderwijsachterstanden - een zeer
multidisciplinaire samenstelling. Naast schoolbesturen participeren in het
samenwerkingsverband welzijns- en
zorginstellingen. De gemeente Delft is in twee hoedanigheden deelnemer.
Zowel voor de rol als schoolbestuurder als voor die van lokale overheid is een
zetel in het besturenoverleg van het verband gereserveerd.
2) Vaststelling
GOA-plan
Hoewel de vaststelling van het onderwijsachterstandenbeleid
formeel een aangelegenheid van de gemeenteraad van Delft is, is betreffende de
voorbereiding van dat beleid in beginsel een belangrijke rol weg gelegd voor
het samenwerkingsverband GOA Delft. Het verband stelt eens in de vier jaar een
beleidsplan vast, alsmede jaarlijks - als uitvloeisel van dat beleidsplan - een
activiteitenplan.Het beleidsplan is een uitwerking van gemeentelijke kaders
voor het Kansenbeleid, die staan opgenomen in het Onderwijsbeleidsplan en/of de
Kadernota GOA.Voorts geeft het samenwerkingsverband aan hoe de beschikbare
GOA-middelen worden ingezet, binnen de door de gemeente Delft gestelde
financiλle kaders. De vastgestelde plannen plus verdeling van middelen worden
vervolgens - na behandeling in het op overeenstemming gerichte overleg
(Lokabel) - door de gemeenteraad formeel vastgesteld.
3) Incorporatie
project Centrale Opvang basisonderwijs
Onder de verantwoordelijkheid van het algemeen bestuur van
het samenwerkingsverband is een bestuurscommissie ingesteld, die optreedt als
het bevoegd gezag van het project Centrale Opvang basisonderwijs.
2. EVALUATIE
Tijdens de procedure van opstelling van het GOA-plan
2002-2006 was er ontevredenheid bij het GOA-bestuur en de gemeente Delft over
het functioneren van het samenwerkingsverband en het proces van beleidsvorming.
Ontevredenheid bestond er o.a. ten aanzien van:
-
de verdeling van de beleidsverantwoordelijkheid tussen de
gemeente Delft en de andere partners in het samenwerkingsverband;
-
de positie van de schoolbesturen;
-
de wijze van toekennen van subsidies.
De gemeente Delft heeft
binnen het kader van het samenwerkingsverband organisatie- &
adviesbureau Kulker te Hazerswoude-Rijndijk gevraagd te helpen bij het
opstellen van adviezen, die moeten leiden tot een verbetering van de GOA-beleidsorganisatie. Op basis van de
uitkomsten daarvan heeft een herijking van het Samenwerkingsverband GOA Delft
plaatsgevonden.
Kernpunten van de nieuwe beoogde opzet zijn:
· Handhaving
van een samenwerkingsverband GOA met op zijn minst vertegenwoordigers uit de
schoolbesturen;
· Deelnemers beperken tot afgevaardigden van de besturen
van GOA - scholen voor primair en voortgezet onderwijs in de gemeente Delft.
Daarnaast zullen afgevaardigden van de besturen van de
voorschoolpeuterspeelzalen kunnen deelnemen aan het samenwerkingsverband,
gezien de grote nadruk op de voorschool binnen het GOA-beleid.
· De
gemeente Delft participeert niet meer in het samenwerkingsverband in zijn rol
van lokale overheid;
· Keuze voor
een lichte juridische constructie, waarbij het samenwerkingsverband geen
rechtspersoonlijkheid toekomt;
· De
regierol voor het GOA-beleid ligt volledig bij de gemeente Delft. De gemeente
zorgt voor het opstellen van een GOA - beleidsplan en een voorstel tot
verdeling van de GOA-middelen naar de schoolbesturen, de peuterspeelzaalinstellingen,
de ondersteuningsorganisatie en derden/andere uitvoeringsorganisaties. De
gemeente draag zorg voor de afstemming (intern: coφrdinatie tussen
gemeentelijke afdelingen/instellingen en extern: coφrdinatie tussen
organisaties voor onderwijs, welzijn, jeugdzorg etc.);
· Taken en
bevoegdheden van het samenwerkingsverband concentreren zich op
het verstrekken van advies met betrekking tot het achterstandenbeleid
aan Lokabel , het opstellen van een vierjarig GOA (werk)plan en het
coφrdineren van GOA-activiteiten op uitvoerend niveau voor zover deze
betrekking hebben op het onderwijs. Jaarlijks wordt door middel van een
jaarverslag verantwoording afgelegd over de uitvoering van de werkzaamheden.
· Het laten
vervallen van de rol van bevoegd gezag van het project Centrale Opvang
basisonderwijs.
· In het
GOA-beleidsplan en het GOA-werkplan wordt
opgenomen op welke wijze de ondersteuning van de GOA-scholen en het
samenwerkingsverband zal worden geregeld. In de lopende beleidsplanperiode zal
de ondersteuning plaatsvinden via OnderwijsAdvies.
· Er is
sprake van een GOA-beleidscyclus, die er aldus uitziet:
o Iedere
vier jaar verschijnt er een GOA -beleidsplan van de gemeente, dat door de
gemeenteraad wordt vastgesteld;
o Jaarlijks
verschijnt er een voortschrijdend) GOA-(werk)plan van het samenwerkingsverband,
dat door B&W wordt vastgesteld;
o Jaarlijks
leveren alle Delftse scholen , in het kader van de Delftse onderwijsmonitor, de
afgesproken schoolgegevens aan. De gegevens van de GOA-scholen kunnen binnen de
monitor worden gehanteerd voor beleidsconclusies en voor actualisering van het
GOA-werkplan.
o Elke
GOA-school maakt een vierjarig voortschrijdend uitvoeringsplan, in
overeenstemming met het GOA basis- en werkplan. Om de planlast van de scholen
te beperken is gekozen voor een vierjarig voortschrijdend uitvoeringsplan,
waarbij steeds de jaarschijf van het komend schooljaar nader wordt ingevuld en
zal worden gewerkt met een format;
o Iedere
twee jaar is er een voortgangsgesprek van de gemeente Delft en de schoolbesturen
van de GOA-scholen,. In dit gesprek worden de inspanningen en de resultaten
geλvalueerd.Op basis hiervan vindt tweejaarlijkse de subsidietoekenning plaats.
De bestaande overeenkomst en het reglement zijn als
uitgangspunt gehandhaafd. Dit construct voldoet aan de voorwaarde van een
lichte juridische vormgeving. Waar mogelijk is de bestaande opzet/tekst
gevolgd.
Het aantal samenwerkende deelnemers is beperkt tot de
afgevaardigden van de besturen van GOA-categorie A- en B-scholen, voor zowel primair als voortgezet onderwijs,
die in de gemeente Delft gevestigd zijn, de besturen van de Delftse
voorschoolpeuterspeelzalen en ιιn afgevaardigde van de schoolbesturen met uitsluitend
categorie C-scholen.De school- en instellingsbesturen als zodanig zijn
participant in de overeenkomst. Zij wijzen een afgevaardigde aan die namens het
school- of instellingsbestuur zitting heeft in het bestuur van het
samenwerkingsverband.
Het gemeentebestuur van Delft is uitsluitend participant in
het samenwerkingsverband in zijn rol als schoolbestuur van het openbaar primair
onderwijs. Het is van belang dat het gemeentebestuur een afgevaardigde in het
bestuur van het verband aanwijst die qua functie en positie alleen geassocieerd
kan worden met de schoolbestuurlijke hoedanigheid van het gemeentebestuur. [1]
De afgevaardigden van de
GOA school- en instellingsbesturen zijn lid van het bestuur van het
samenwerkingsverband. Uit hun midden benoemen zij een voorzitter en een
secretaris . De taken van de voorzitter en secretaris zijn:
-
het voorbereiden en leiden van de vergaderingen
-
het voeren van overleg namens het samenwerkingsverband .
A) Adviesfunctie
De adviesfunctie van het samenwerkingsverband bestaat uit de
twee volgende elementen:
· Het geven
van advies over het door de gemeente opgestelde GOA- beleidsplan.
· Het op
verzoek van de gemeente of uit eigen beweging adviseren over het GOA-beleid of
achterstandenbeleid
Deze functie is verwoord in artikel 3 van de overeenkomst en
artikel 12 van het reglement. De samenwerkingsovereenkomst is een overeenkomst
tussen school en voorschoolpeuterspeelzaalbesturen.
Het samenwerkingsverband is een adviesorgaan onder LOKABEL,
( onderwijsoverlegorgaan geregeld in de Verordening overlegprocedure Lokaal
onderwijsbeleid in de gemeente Delft).
B) Het
opstellen van een vierjarig GOA (werk)plan en coφrdinatie uitvoering
De tweede functie van het nieuwe samenwerkingsverband
betreft het verzorgen van coφrdinerende taken op het uitvoerende vlak die
betrekking hebben op de GOA-activiteiten die deel uitmaken van de zogenoemde
uitvoeringplannen van de GOA-scholen Dit zijn de concrete GOA-activiteiten, die
door de betrokken schoolbesturen zijn vastgesteld met inachtneming van het
GOA-beleidsplan en het GOA- (werk)plan dat door de het college van B&W is
vastgesteld. Deze functie is verwoord in artikel 3 van de overeenkomst en
artikel 13 van het reglement. Het is moeilijk om de omvang en aard van deze
coφrdinerende werkzaamheden concreet in het reglement te verwoorden. Gekozen is
voor een opzet waarbij het samenwerkingsverband bij de start van de GOA periode
een vierjarig werkplan opstelt, dat wordt goedgekeurd door het college van
B&W van Delft. Jaarlijks vσσr de aanvang van het schooljaar wordt dit
werkplan uitgewerkt en geactualiseerd in een jaarplan, waarin concreet wordt
aangegeven welke activiteiten het samenwerkingsverband het komende schooljaar
gaat uitvoeren en welke activiteiten op de scholen van de schoolbesturen en de
voorschoolpeuterspeelzalen van de peuterspeelzaalbesturen van het
samenwerkingsverband gaan plaatsvinden.
Het feit dat jaarlijks op enig moment een werkplan wordt
vastgesteld, laat onverlet dat het samenwerkingsverband - afhankelijk van
omstandigheden die zich voordoen - kan adviseren om lopende het schooljaar het
vastgestelde werkplan te wijzigen en/of aan te vullen.
Middelen.
Om de werkzaamheden van het samenwerkingsverband te kunnen
faciliteren, wordt in de GOA-begroting een bedrag opgenomen, op basis waarvan
het samenwerkingsverband haar taken kan uitvoeren. Dit betreft o.a.:
-
bestrijding van de onkosten van de vergaderingen.
-
ondersteuning door
een extern bureau, voor het opstellen van de werkplannen, de coφrdinatie van de
uitvoeringsplannen van de scholen en het voeren van functioneel overleg, zoals
o.a.directieberaad, overleg onderwijskansenscholen.
De ondersteuning van het GOA- beleid wordt expliciet
geregeld in het GOA beleidsplan en de
GOA-werk- en uitvoeringsplannen. De declaraties kunnen, voorzien van een fiat
van de voorzitter en de secretaris, ingediend worden bij de Gemeente Delft.
De centrale opvang primair onderwijs zal overeenkomstig de
gang van zaken in het voortgezet onderwijs in Delft een vervolg krijgen.
Hiervoor wordt verwezen naar het convenant bestuurlijke verantwoordelijkheid
Centrale Opvang primair onderwijs.
In de onderhavige situatie ligt het - vanwege het feit dat
het aantal participanten in het nieuwe verband fundamenteel afwijkt van het
aantal deelnemers in het bestaande samenwerkingsverband - in de rede dat niet
volstaan wordt met een wijziging van het reglement, maar dat de bestaande
overeenkomst wordt ontbonden en vervolgens een nieuwe overeenkomst wordt
afgesloten.
Conform artikel 4, derde lid van de overeenkomst dient het
besluit tot ontbinding genomen te worden in een vergadering van het algemeen
bestuur, waarin ten minste twee derde van het aantal besturen aanwezig is. Het
besluit tot ontbinding vereist vervolgens een meerderheid van twee derde van
het aantal uitgebrachte stemmen.
(Samenwerkingsverband GOA Delft)
De besturen van:
§ De
gemeente Delft in zijn hoedanigheid van bevoegd gezag van het openbaar primair
onderwijs;
§ Laurentius,
stichting voor katholiek Primair Onderwijs;
§ De
Stichting Protestant Christelijk basisonderwijs Delft;
§ De
Bestuurscommissie Grotius College;
§ Een
afgevaardigde van de schoolbesturen met uitsluitend Cat.C-scholen.
§ Octopus
b.v.
§ Stichting
R.K.Peuterspeelzalen Delft e.o.
(hierna te noemen de besturen)
komen bij dezen overeen een samenwerkingsverband te vormen
dat tot doel heeft met inachtneming van de bepalingen inzake het gemeentelijk
onderwijsachterstandenbeleid in de Wet op het primair onderwijs, de Wet op de
expertisecentra en de Wet op het voortgezet onderwijs een bijdrage te leveren
aan de preventie en het bestrijden van de negatieve effecten op de leer- en
ontwikkelingsmogelijkheden van leerlingen, die het gevolg zijn van sociale,
economische en culturele omstandigheden.
1.
Ter uitvoering van deze overeenkomst stellen de besturen een
reglement vast dat de inrichting, taken en bevoegdheden van het
samenwerkingsverband regelt.
2.
Voor de vaststelling van het reglement is de instemming
vereist van LOKABEL.
1.
Het bestuur van het samenwerkingverband kiest uit zijn midden een voorzitter en een secretaris
2.
Het reglement als bedoeld in artikel 1 van deze overeenkomst
regelt de samenstelling en taken van het bestuur en de voorzitter.
1.
Het samenwerkingsverband heeft een adviserende functie ten
aanzien van het door het gemeentebestuur van Delft vast te stellen
achterstandenbeleid. Het samenwerkingsverband is een adviesorgaan onder
LOKABEL.
2.
Het samenwerkingsverband draagt zorg voor samenwerking en
coφrdinatie met betrekking tot de uitvoering van de plannen die door de scholen
op basis van het gemeentelijk achterstandenbeleid zijn vastgesteld. Het stelt
daarvoor een voortschrijdend vierjarig werkplan, het GOA-plan, op.Jaarlijks
wordt de jaarschijf voor het komend schooljaar nader uitgewerkt en
geactualiseerd. Via een jaarverslag wordt jaarlijks verantwoording afgelegd
over de werkzaamheden.
3.
Het reglement als bedoeld in artikel 1 van deze overeenkomst
stelt nadere regels met betrekking tot de uitvoering van de in het eerste en
tweede lid van dit artikel omschreven taken.
1.
Deze overeenkomst gaat in op 1 januari 2004 en wordt
aangegaan voor de duur van het GOA-beleidsplan. Deze overeenkomst kan, bij een
aansluitend GOA beleidsplan, met wederzijdse instemming stilzwijgend worden
voortgezet.
2.
Een bestuur kan de deelname aan het samenwerkingsverband
beλindigen door de overeenkomst schriftelijk op te zeggen per 1 augustus van
een schooljaar.
3.
De overeenkomst wordt ontbonden indien de besturen daartoe
besluiten in een vergadering van het bestuur van het samenwerkingsverband,
waarin ten minste twee derde van het aantal besturen aanwezig is. Een besluit
tot ontbinding van de overeenkomst vereist een meerderheid van twee derde van
het aantal uitgebrachte stemmen.
Aldus getekend te Delft, de
.. 2003
Namens de
besturen,
(naam deelnemende organisatie) (voorzitter) (secretaris)
.
.
.
.
.
.
.
.
-
gelet op artikel 1, eerste lid van de
samenwerkingsovereenkomst
stellen vast:
het REGLEMENT SAMENWERKINGSVERBAND GOA DELFT
§ 1 ALGEMEEN
Artikel 1 Begripsbepalingen
Dit reglement verstaat onder:
samenwerkingsverband: het Samenwerkingsverband GOA Delft;
samenwerkingsovereenkomst: de overeenkomst van het samenwerkingsverband
GOA Delft;
deelnemende
organisaties: de organisaties, die
de samenwerkingsovereenkomst met
betrekking
tot de instelling van het Samenwerkingsverband GOA Delft hebben
ondertekend;
GOA- beleidsplan: het door de gemeenteraad na
overleg met Lokabel vastgestelde kader voor het gemeentelijk
onderwijsachterstandenbeleid.
GOA-werkplan: het door het samenwerkingsverband
vastgestelde , meerjarig, voortschrijdend werkplan, dat via LOKABEL ter
goedkeuring wordt voorgelegd aan de gemeenteraad van Delft.
gemeente: de gemeente Delft;
Lokabel: het op overeenstemming gerichte overleg van
de schoolbesturen in de gemeente Delft.
uitvoeringsplan: het door het bevoegd gezag van
een school vastgesteld plan dat de concrete uitwerking bevat van het voor die
school geldende GOA-plan. Dit plan vormt de grondslag voor de subsidiering.
§ 2 HET BESTUUR
Artikel 2 Samenstelling bestuur
1. Het
bestuur bestaat uit de deelnemende organisaties.
3.
Elke deelnemende organisatie wijst ιιn afgevaardigde aan,
die namens de deelnemende
organisatie zitting heeft in het
bestuur. Elke deelnemende organisatie wijst voorts een
plaatsvervanger aan.
4.
De vertegenwoordiger, die wordt aangewezen door de
schoolbesturen met uitsluitend
categorie C scholen, wordt evenals diens plaatsvervanger aangewezen
door LOKABEL.
5. Het bestuur kan zich in zijn
vergaderingen door deskundigen met een adviserende stem laten bijstaan.
1.
Het bestuur draagt zorg voor de uitvoering van het
gemeentelijke onderwijsachterstandenbeleid.
2.
Onverminderd het in het eerste lid gestelde is het bestuur
bevoegd tot:
a. het
vaststellen van de adviezen, zoals bedoeld in artikel 12 van dit reglement;
b. het
vaststellen van het werkplan, zoals bedoeld in artikel 13 van dit reglement;
c. het
vaststellen van het jaarverslag zoals bedoeld in artikel 14 van dit reglement.
Het lidmaatschap van het bestuur van een deelnemende
organisatie eindigt:
a.
indien de deelnemende organisatie daartoe de wens te kennen
geeft, onder vermelding van de datum waarop het lidmaatschap eindigt en met
inachtneming van het bepaalde in artikel 4, tweede lid van de
samenwerkingsovereenkomst;
b.
indien de deelnemende organisatie ophoudt te bestaan.
c.
Indien LOKABEL daartoe de wens te kennen geeft, onder
vermelding van de datum waarop het lidmaatschap eindigt voor het lid, dat de
schoolbesturen met uitsluitend categorie C -scholen vertegenwoordigt.
Artikel 5 Vergaderfrequentie
1. Het
bestuur vergadert tenminste twee maal per jaar en voorts zo dikwijls als door
de voorzitter, dan wel tenminste drie leden van het bestuur nodig wordt geacht.
2. De voorzitter draagt er zorg voor dat de
oproepingen voor de vergaderingen, spoedeisende gevallen uitgezonderd,
tenminste tien dagen voor de dag van de vergadering aan de leden worden
toegezonden.
3. Ieder lid van het bestuur kan ter
vergadering voorstellen om een onderwerp aan de agenda toe te voegen. Het
bestuur beslist of, en zo ja in hoeverre, aan dat voorstel gevolg wordt
gegeven.
Artikel 6 Quorum
1. De vergadering vindt geen doorgang indien
niet tenminste de helft van de zittende leden van het algemeen bestuur aanwezig
is. Een lid, dat zich overeenkomstig het bepaalde in artikel 7, vijfde lid van
dit reglement laat vertegenwoordigen wordt geacht ter vergadering aanwezig te
zijn.
2. In geval een vergadering op grond van het
eerste lid geen doorgang kan vinden, belegt de voorzitter binnen veertien dagen
een nieuwe vergadering.
3. Indien wegens onvoltalligheid op grond
van het tweede lid een nieuwe vergadering is belegd, beraadslagen en besluiten
de aanwezige leden over de onderwerpen die voor de eerste vergadering aan de
orde waren gesteld, ongeacht het aantal leden dat aanwezig is.
1. Ieder lid van het bestuur heeft het recht
op het uitbrengen van ιιn stem.
2. Het bestuur streeft er naar besluiten met
algemene stemmen te nemen. Indien dit niet mogelijk is, worden in een
vergadering alle besluiten genomen bij gewone meerderheid van stemmen, tenzij
dit reglement anders bepaalt. Een blanco uitgebrachte stem geldt als een niet
uitgebrachte stem.
3. Over personen
wordt schriftelijk gestemd, over zaken mondeling.
4. Indien de stemmen staken tijdens een
stemming, niet een benoeming of verkiezing betreffende, wordt het nemen van een
besluit tot een volgende vergadering uitgesteld, waarin de beraadslagingen
kunnen worden heropend. Indien bij herstemming de stemmen staken, wordt het
voorstel geacht te zijn verworpen.
5. Een lid van het bestuur kan zich door een
ander lid van het bestuur laten vertegenwoordigen krachtens een schriftelijke
volmacht. Een lid van het bestuur kan in een vergadering slechts voor ιιn
mede-lid als gemachtigde optreden.
Artikel 8 Geheimhouding van stukken
1. Het bestuur kan omtrent het in de
vergadering behandelde en omtrent de inhoud van de stukken die aan hem zijn of
worden overlegd, geheimhouding opleggen.
2. De ingevolge het voorgaande lid opgelegde
geheimhouding wordt zowel door degenen die bij de behandeling tegenwoordig
waren, alsmede door degenen die op andere wijze van het behandelde en van de
stukken kennis dragen, in acht genomen, totdat het bestuur de geheimhouding
opheft.
Artikel 9 Vertegenwoordiging
De voorzitter
vertegenwoordigt het samenwerkingsverband in en buiten rechte. Deze
vertegenwoordigingsbevoegdheid komt bovendien toe aan de voorzitter tezamen met
de secretaris van het bestuur.
§ 2 BESTUURSFUNCTIES.
1.
Het bestuur kiest voor een termijn van drie jaren uit zijn
midden een voorzitter en een secretaris.
1. De voorzitter
heeft tot taak:
a.
het voorbereiden en leiden van de vergaderingen van het
bestuur;
b. het
voeren van overleg met de gemeente Delft, overige relevante organisaties en de
externe ondersteuning over uitvoering van de werkzaamheden.
§ 4 TAKEN
SAMENWERKINGSVERBAND
1.
Het bestuur stelt op verzoek van de gemeente een advies op
met betrekking tot het door de gemeente opgestelde GOA - beleidsplan. Het bestuur zendt dit advies -
na vaststelling daarvan - onverwijld aan Lokabel.
2.
Onverminderd het bepaalde in het eerste lid van dit artikel
kan het bestuur gevraagd of ongevraagd Lokabel adviseren over het
achterstandenbeleid.
1.
Het bestuur stelt ten behoeve van elk schooljaar vσσr 1 juni
het voortschrijdend werkplan, met een uitgewerkte en geactualiseerde jaarschijf
vast. Zonodig adviseert het
bestuur tot tussentijdse wijziging van
het werkplan.
2.
Het werkplan omvat een omschrijving van de coφrdinerende
werkzaamheden, die het samenwerkingsverband voor het komende schooljaar heeft
gepland betreffende de uitvoering van de ten behoeve van de scholen
vastgestelde uitvoeringsplannen.
3.
Het bestuur zendt het vastgestelde werkplan ter goedkeuring
aan het college van burgemeester en wethouders van de gemeente en aan Lokabel.
Het werkplan vormt samen met de uitvoeringsplannen van de scholen de grondslag
voor subsidiλring door de gemeente Delft.
Het bestuur stelt vσσr 1 december een jaarverslag vast,
waarin verslag wordt gedaan van de werkzaamheden die door en in naam van het
samenwerkingsverband zijn verricht.Verder wordt in het jaarverslag
verantwoording afgelegd over de besteding van de beschikbaar gestelde middelen.
Het bestuur zendt het jaarverslag ter kennisneming aan het college van
burgemeester en wethouders van de gemeente en de deelnemende organisaties.
1.
De deelnemende besturen verstrekken desgevraagd gegevens aan
het samenwerkingsverband, die het samenwerkingsverband redelijkerwijs nodig
heeft ter uitvoering van haar taken.
2.
De deelnemende organisaties verplichten zich tot deelname
aan een door of in opdracht van het samenwerkingsverband uit te voeren
evaluatie.
3.
Het bestuur waarborgt dat de krachtens het eerste en tweede
lid van dit artikel verstrekte gegevens anoniem in rapportages worden verwerkt.
1
De duur van dit reglement komt overeen met de duur van de
samenwerkingsovereenkomst.
2
Een besluit tot wijziging van het reglement behoeft de
instemming van alle leden van het bestuur.
Aldus vastgesteld in de vergadering d.d.
van het
bestuur van het Samenwerkingsverband GOA Delft
(secretaris)
(voorzitter)
.
.
[1] Op het moment dat het bestuur over het openbaar primair onderwijs door de gemeente Delft is overgedragen aan een stichting openbaar onderwijs neemt het bestuur van deze stichting de rol en positie van de gemeente over.