Toetsing alternatieve locaties dagopvang
Gemeente
Delft
Sector
Werk, Inkomen en Zorg
Oktober
2004
2. Overzicht aangedragen alternatieve locaties
4. Kaart van Delft met hierop de 500/1000meter begrenzing en het
stationsgebied
5. Toetsing alternatieve locaties binnen een straal van 500 meter van
de Markt
6. Toetsing alternatieve locaties binnen een straal van 500 tot 1000
meter van de Markt
7. Toetsing alternatieve locaties op de rand van de kilometerzone
8. Alternatieve locaties gelegen in stationsgebied
9. Alternatieve locaties buiten een straal van een kilometer van de
markt
10. Aangedragen overige locaties
De gemeente is in samenwerking met de Stichting
Dienstencentrum over de Brug op zoek naar een nieuwe locatie voor de dagopvang
voor daklozen en verslaafden. Aan de hand van de toetsing van meerdere
locaties, zijn in april 2004 door het college twee mogelijke locaties ter
inspraak aan de Delftse bevolking voorgelegd. Naast het inspreken op deze twee
locaties konden tevens alternatieve locaties aangedragen worden. In de
inspraakperiode van 7 april tot en met 11 mei j.l. zijn in totaal 121 locaties
aangedragen. Onder deze 121 locaties bevinden zich ook de 27 locaties die het
college in april j.l. heeft voorgelegd, maar die destijds niet voor inspraak in
aanmerking zijn gekomen.
De locaties zijn gerangschikt op basis van de ligging
ten opzichte van de binnenstad. Een aantal aangedragen locaties is dubbel
ingediend, waardoor uiteindelijk 107 locaties op basis van de criteria getoetst
zijn. De locaties zijn weergegeven in hoofdstuk 2, hoofdstuk 3 geeft een
beschrijving van de elf criteria. Op de kaart in onder 4. is de begrenzing van
het 500/1000 meter gebied en het stationsgebied op een kaart aangegeven. In
hoofdstuk 5 tot en met 9 zijn de resultaten van de toetsing weergeven.
Aan de hand van deze toetsing zal worden bepaald of
locaties geschikt zijn om in een tweede inspraakronde aan de Delftse burgers
voor te leggen. De uiteindelijke besluitvorming voor een nieuwe locatie zal
plaatsvinden op basis van de inspraak, de veiligheidsscan en het
(bouwtechnisch)haalbaarheidsonderzoek.
98. Tussen station CS en station
Zuid
99. Op een industrieterrein, op
bedrijventerrein bij Delft Zuid
100.Een kleinschalige locatie
101.Buiten centrum/binnenstad
102.Ergens in Delft Zuid
103.De wijk Poptahof
104.Locatie in TU wijk/ TU
gebouwen/ TU Noord terrein
105.Omgeving
Mijnbouwstraat/Zuidplantsoen
106.In de wijk Tanthof
107.Voormalig TH gebouw
Criteria |
1. Geschiktheid voor dagopvang Biedt
de locatie voldoende ruimte om het
programma van eisen van de dagopvang blijvend te realiseren? (Nb. Voor de veiligheid in de dagopvang en ter voorkoming
van overlast buiten wordt mede in het programma van eisen rekening gehouden
met de mogelijkheid van een afsluitbare toegangsruimte.) |
2. Geschiktheid voor aanvullende activiteiten/buitenruimte Biedt de locatie de mogelijkheden tot het realiseren van
een buitenruimte van voldoende oppervlakte (min. 36m2) die af te
scheiden is van de omgeving en onder openingstijd alleen vanuit de dagopvang
toegankelijk kan zijn? |
3. Situering ten opzichte van de binnenstad
Het criterium in of nabij de binnenstad is uitgewerkt in
twee cirkels gelegen op respectievelijk 500 meter en 1 kilometer van de
Markt. De Markt omdat de doelgroep zich daar of in de directe omgeving veelal
bevindt. 500 meter omdat deze afstand de strikte vertaling is van ‘in of
nabij de binnenstad’. 1 kilometer omdat daarmee tegemoet wordt gekomen aan de
in de inspraak uitgesproken wens het zoekgebied niet al te zeer in te perken.
Een loopafstand van 1 km mag, met een blik op de kaart, wel geacht worden de
grens van het zoekgebied te zijn. Bij de locatiekeuze zal ligging in het
500-metergebied wel beter scoren dan ligging in het ‘500m -1 km’ gebied. Is de locatie gelegen binnen een cirkel van 1 km gemeten
vanaf de zonnewijzer op de Markt? |
4. Nabijheid station
Door insprekers is terecht aangegeven dat een locatie die
niet in dit open gebied is gelegen wel op minder loopafstand kan liggen dan
locaties in het open gebied. Dat is de reden dat het college ligging in de
cirkel station – verste punt open gebied, maar buiten het open gebied, bij de
uiteindelijke afweging tussen locaties als een zwak punt zal betrekken. Is de locatie gelegen in het open gebied (zie onder
hoofdstuk 4) rond het station? |
5. Toegankelijkheid/beheersbaarheid politie/hulpverlening
|
6. Eigendom/beschikbaarheid
Is de locatie met zekerheid te huren of te verwerven
binnen een periode van een jaar? |
7. Ligging buiten uitsluitend woonomgeving Een locatie is minder gevoelig voor overlast in situaties
waar sprake is van veel verschillende functies in het straatbeeld. Een pand
aan een wat bredere weg/straat met relatief veel verkeersbewegingen en
wandelaars zal de doorstroming en sociale controle bevorderen. Is de locatie gelegen buiten uitsluitend woonomgeving? |
8. Aanvoerroutes door woonbuurten
Hoeveel meter loopt de aanvoerroute door woonbuurten? |
9. Bestemmingsplan
Kan het geldende bestemmingsplan van de locatie binnen de
gestelde termijn van ca 1 jaar ruimte worden herzien door integrale planherziening of
door vrijstellingverlening? |
10. Beperking ontwikkelingsmogelijkheden
Indien er sprake is van herontwikkeling, kan de functie
dagopvang dan in die herontwikkeling worden meegenomen? |
11. Financiën Een enkelvoudige uitwerking kan op het punt van de
financiën niet gegeven worden. De kosten zullen afhangen van het al dan niet
moeten verwerven van een locatie, de mate waarin verbouwd of gebouwd moet
worden en eventuele bijkomende kosten (bv. het verleggen van
kabels/leidingen). Ten behoeve van de finale afweging tussen locaties wordt
per locatie een raming gegeven van de aan de locatie verbonden
verwervingskosten, (ver) bouwkosten en eventuele bijkomende kosten. Een
goedkopere locatie scoort bij die afweging beter, maar het is denkbaar dat
uiteindelijk een duurdere locatie de voorkeur krijgt boven een goedkopere omdat
de duurdere op andere criteria beter scoort. Ten aanzien van de toetsing in dit stadium moet volstaan
met de vraag of de te verwachten kosten naar verwachting passen binnen het
beschikbare budget van € 1,1 miljoen plus de opbrengst van het huidige pand
aan de Oostsingel 76. Passen de te verwachten kosten van de locatie binnen het
beschikbare budget van € 1,1 miljoen plus de opbrengst van het huidige pand
aan de Oostsingel 76? |
Uitleg criterium
Voor de dagopvang is
situering in of nabij de binnenstad essentieel voor het bereiken van de
doelgroep. Voorkomen moet worden dat een dagopvang te ver van de binnenstad er
toe leidt dat de doelgroep zich in de binnenstad gaat ophouden. Voorkomen moet
worden rondzwerven, lange looproutes, minder gebruik maakt van de voorziening
met als gevolg dat de doelgroep minder in beeld is bij de begeleiding, minder
deelneemt aan activiteiten en meer overlast in de (binnen)stad veroorzaakt.
Het criterium in of nabij
de binnenstad is uitgewerkt in twee cirkels gelegen op respectievelijk 500
meter en 1 kilometer van de Markt. De Markt omdat de doelgroep zich daar of in
de directe omgeving veelal bevindt. 500 meter omdat deze afstand de strikte
vertaling is van ‘in of nabij de binnenstad’. 1 kilometer omdat daarmee
tegemoet wordt gekomen aan de in de inspraak uitgesproken wens het zoekgebied
niet al te zeer in te perken. Een loopafstand van 1 km mag, met een blik op de
kaart, wel geacht worden de grens van het zoekgebied te zijn. Bij de
locatiekeuze zal ligging in het 500-metergebied wel beter scoren dan ligging in
het ‘500m -1 km’ gebied.
Nb. Daar waar een pand niet
verwerfbaar is of op een ander criterium een duidelijke ‘min’ scoort, zijn de
andere toetsingscriteria meestal niet weergegeven, aangezien deze geen bijdrage
meer leveren aan de conclusie.
1.
Renovatie
huidige locatie Oostsingel
Criterium |
Uitleg |
Conclusie |
Algemeen |
Dagopvang
past niet binnen de bestemming van het pand, mede daarom wordt een nieuwe
locatie voor de dagopvang wordt gezocht. |
- |
2. |
Het
programma van eisen, met name de buitenruimte, is op deze locatie niet
realiseerbaar. |
- |
|
|
Ongeschikt |
2. Vlamingstraat 44 (Leger des Heils)
Criterium |
Uitleg |
Conclusie |
1. |
Het programma van eisen is realiseerbaar. |
+ |
2. |
De buitenruimte is realiseerbaar. |
+ |
3. |
De locatie ligt binnen 500 meter van de Markt. |
+ |
4 |
De locatie is niet gelegen in openbaar gebied van het
station. |
+ |
5. |
Ntb |
|
6. |
Onderzocht
wordt of pand binnen termijn van een jaar beschikbaar is. |
? |
7. |
Ligging
is in hoge mate in woongebied van de binnenstad. Gezien de historische
functie van het pand (Leger des Heils) leidt dit criterium niet tot de keuze
ongeschikt. In de onderlinge afweging zal dit echter wel als zwak punt worden
beschouwd. |
+ |
8. |
Aanvoerroutes voeren niet uitsluitend door woongebied. |
ca 100 meter |
9. |
Bestemmingsplanprocedure
kan naar verwachting binnen een jaar worden afgerond. |
+ |
10. |
Er is geen sprake van herontwikkeling. |
+ |
11. |
Ntb |
|
|
|
NTB |
3. Woonboerderij aan Rietveld
Criterium |
Uitleg |
Conclusie |
6. |
Het pand is
niet verwerfbaar (huidige functie blijft behouden). |
- |
|
|
Ongeschikt |
4. Nieuwe Langendijk 32 (kerk)
Criterium |
Uitleg |
Conclusie |
6. |
Het pand is niet verwerfbaar.
Onderzocht is of de bestaande functie elders gehuisvest kon worden, dit geeft
onvoldoende perspectief. |
- |
|
|
Ongeschikt |
5. Nieuwe Langendijk 46
Criterium |
Uitleg |
Conclusie |
6. |
Het gebouw is
volledig verhuurd (langlopende huurcontracten) en is derhalve niet inzetbaar. |
- |
|
|
Ongeschikt |
6. Techniekmuseum
Criterium |
Uitleg |
Conclusie |
6. |
Het pand is
niet verwerfbaar, herontwikkeling is reeds in gang gezet. |
- |
|
|
Ongeschikt |
7. Vermeerschool
Criterium |
Uitleg |
Conclusie |
6. |
Herontwikkeling
van deze locatie is reeds in gang gezet, waardoor het pand niet verwerfbaar
is. |
- |
|
|
Ongeschikt |
8. Hippolytusbuurt 14 (Postkantoor)
Criterium |
Uitleg |
Conclusie |
1. |
Het programma van eisen is realiseerbaar. |
+ |
2. |
De buitenruimte is realiseerbaar, mits de TPG ook
verhuist. |
+ |
3. |
Het pand ligt binnen 500 meter van de Markt. |
+ |
4 |
De locatie is niet gelegen in openbaar gebied station. |
+ |
5. |
Ntb |
|
6. |
Het pand
is in bezit van woningbouwcorporatie Vestia. Vestia heeft nog geen
definitieve uitspraak gedaan over het feit of zij het kantoor voor deze
functie zouden willen verhuren. Het Postkantoor zal naar verwachting medio
2005 naar de Zuidpoort verhuizen. Met de TPG vinden oriënterende gesprekken
plaats over een mogelijke verhuizing. |
? |
7. |
De ligging is buiten uitsluitend woongebied. |
+ |
8. |
De aanvoerroutes voeren niet uitsluitend door woongebied. |
0 meter |
9. |
Maatschappelijke
doeleinden is volgens het bestemmingsplan toegestaan. |
+ |
10. |
Er is
mogelijk sprake van herontwikkeling, die in een andere richting leiden,
waardoor verwerfbaarheid van het pand niet aan de orde is. |
? |
11. |
Ntb |
|
|
|
NTB |
9. Koornmarkt 42
Criterium |
Uitleg |
Conclusie |
1. |
Het programma van eisen is realiseerbaar. |
+ |
2. |
De buitenruimte is realiseerbaar. |
+ |
3. |
Het pand ligt binnen 500 meter van de Markt. |
+ |
4 |
De locatie is niet gelegen in openbaar gebied station. |
+ |
5. |
Ntb |
|
6. |
Het pand
wordt per inschrijving te koop aangeboden. Het is onzeker of de gemeente het
pand kan verwerven. |
? |
7. |
De ligging is buiten uitsluitend woongebied. |
+ |
8. |
De aanvoerroutes voeren niet uitsluitend door woongebied. |
0 meter |
9. |
Bestemmingsplan
biedt mogelijkheid aan gemengde doeleinden, maatschappelijke opvang maakt
hier onderdeel van uit. |
+ |
10. |
Er is geen sprake van herontwikkeling. |
+ |
11. |
Ntb |
|
|
|
NTB |
10. Barbarasteeg
Criterium |
Uitleg |
Conclusie |
6. |
Niet verwerfbaar, huidige functie
blijft op deze locatie gehuisvest totdat het nieuwe stadskantoor gerealiseerd
is. |
- |
|
|
Ongeschikt |
Uitleg criterium
Voor de dagopvang is
situering in of nabij de binnenstad essentieel voor het bereiken van de
doelgroep. Voorkomen moet worden dat een dagopvang te ver van de binnenstad er
toe leidt dat de doelgroep zich in de binnenstad gaat ophouden. Voorkomen moet
worden rondzwerven, lange looproutes, minder gebruik maakt van de voorziening
met als gevolg dat de doelgroep minder in beeld is bij de begeleiding, minder
deelneemt aan activiteiten en meer overlast in de (binnen)stad veroorzaakt.
Het criterium in of nabij
de binnenstad is uitgewerkt in twee cirkels gelegen op respectievelijk 500
meter en 1 kilometer van de Markt. De Markt omdat de doelgroep zich daar of in
de directe omgeving veelal bevindt. 500 meter omdat deze afstand de strikte
vertaling is van ‘in of nabij de binnenstad’. 1 kilometer omdat daarmee
tegemoet wordt gekomen aan de in de inspraak uitgesproken wens het zoekgebied
niet al te zeer in te perken. Een loopafstand van 1 km mag, met een blik op de
kaart, wel geacht worden de grens van het zoekgebied te zijn. Bij de
locatiekeuze zal ligging in het 500-metergebied wel beter scoren dan ligging in
het ‘500m -1 km’ gebied.
Nb. Daar waar een pand niet
verwerfbaar is of op een ander criterium een duidelijke ‘min’ scoort, zijn de
andere toetsingscriteria meestal niet weergegeven, aangezien deze geen bijdrage
meer leveren aan de conclusie.
11. Voormalig poldergemaal
Vrijenbansekade
Criterium |
Uitleg |
Conclusie |
1. |
Het gemaal
is nog in gebruik, naast het gemaal is het programma van eisen van de
dagopvang in of aan het pand niet realiseerbaar. Om programma van eisen te
realiseren zou nieuwbouw noodzakelijk zijn.
Nieuwbouw is niet realiseerbaar zonder het park schade toe te brengen.
|
- |
2. |
De buitenruimte is realiseerbaar. |
+ |
3. |
De locatie ligt binnen 500-1000 meter van de Markt. |
+ |
4 |
De locatie is niet gelegen in openbaar gebied station. |
+ |
5. |
Ntb |
|
6. |
Het pand is binnen termijn van een jaar beschikbaar. |
+ |
7. |
De ligging is in uitsluitend woongebied. |
- |
8. |
De aanvoerroutes voeren niet uitsluitend door woongebied. |
Ca
140 meter |
9. |
Bestemmingsplan
is gezien de ‘min’ score op andere criteria niet verder onderzocht. |
|
10. |
Er is geen sprake van herontwikkeling. |
+ |
11. |
Ntb |
|
|
|
Ongeschikt |
12. Loods Nieuwe Plantage 109
Criterium |
Uitleg |
Conclusie |
1. |
Het programma van eisen is realiseerbaar. |
+ |
2. |
De buitenruimte is realiseerbaar. |
+ |
3. |
De locatie ligt binnen 500 meter van de Markt. |
+ |
4 |
De locatie is niet gelegen in openbaar gebied station. |
+ |
5. |
Ntb. |
|
6. |
Het pand is binnen termijn van een jaar beschikbaar. |
+ |
7. |
De ligging is in uitsluitend woongebied. |
- |
8. |
De aanvoerroutes voeren deels door woongebied. |
Ca 200
meter |
9. |
Bestemmingsplan is gezien de ‘min’ score op andere criteria
niet verder onderzocht. |
|
10. |
Er is geen sprake van herontwikkeling. |
+ |
11. |
Ntb |
|
|
|
Ongeschikt |
13. Gebouw naast watertoren
Criterium |
Uitleg |
Conclusie |
6. |
Niet verwerfbaar. Onderzocht is
of de bestaande functie elders gehuisvest kon worden, dit geeft onvoldoende
perspectief. |
- |
|
|
Ongeschikt |
14. Watertoren bij DSM/Gist Brocades
(Kalverbos)
Criterium |
Uitleg |
Conclusie |
6./10. |
Herontwikkeling reeds in gang
gezet. Er heeft een prijsvraag plaatsgevonden, de winnaar is bezig met de
ontwikkeling van de plannen. Derhalve is het pand niet inzetbaar. |
- |
|
|
Ongeschikt |
15. Aan rand van centrum/ omgeving oude
Gist Brocades/ Leegstaande gebouwen Gistfabriek
Criterium |
Uitleg |
Conclusie |
6. |
Niet verwerfbaar. Het is alleen
mogelijk om tijdelijk (3 jaar) gebruik te maken van grond of een pand van de
Gist Brocades. |
- |
|
|
Ongeschikt |
16. Bacinol gebouw
Criterium |
Uitleg |
Conclusie |
6. |
Niet
verwerfbaar, het pand is geheel verhuurd (meerjarige huurcontracten tot
2008-2010). |
- |
|
|
Ongeschikt |
17. Plantsoen J.C. Van Markenplein
(tegen het spoor aan)
Criterium |
Uitleg |
Conclusie |
1. |
Het
programma van eisen is realiseerbaar wanneer in het plantsoen een nieuw
gebouw zou worden geplaatst. Nieuwbouw is niet realiseerbaar zonder het park
schade toe te brengen. Hierbij dient te worden aangemerkt dat een aanvraag
beschermd stadsgezicht voor dit gebied in voorbereiding is. |
- |
2. |
De buitenruimte is realiseerbaar, zie ook onder 1. |
- |
3. |
De locatie ligt binnen 500-1000 meter van de Markt. |
+ |
4 |
De locatie is niet gelegen in openbaar gebied station. |
+ |
5. |
Ntb |
|
6. |
Het pand is binnen termijn van een jaar beschikbaar. |
+ |
7. |
De ligging is buiten uitsluitend woongebied. |
+ |
8. |
De aanvoerroutes voeren niet uitsluitend door woongebied. |
Ca 50
meter |
9. |
Bestemmingsplan
is gezien de ‘min’ score op andere criteria niet verder onderzocht. |
|
10. |
Er is geen sprake van herontwikkeling. |
+ |
11. |
Ntb |
|
|
|
Ongeschikt |
18. Nieuwe Plantage 1 of 16-20
Criterium |
Uitleg |
Conclusie |
6. |
Niet verwerfbaar. Onderzocht is
of de bestaande functie elders gehuisvest kon worden, dit geeft onvoldoende
perspectief. |
- |
|
|
Ongeschikt |
19. Wallerbosje
Criterium |
Uitleg |
Conclusie |
1. |
Het
programma van eisen is realiseerbaar wanneer in het plantsoen een nieuw
gebouw zou worden geplaatst. Nieuwbouw is niet realiseerbaar zonder het park
schade toe te brengen. Hierbij dient te worden aangemerkt dat een aanvraag
beschermd stadsgezicht voor dit gebied in voorbereiding is. |
- |
2. |
De buitenruimte is realiseerbaar zie ook onder 1. |
- |
3. |
De locatie ligt binnen 500-1000 meter van de Markt. |
+ |
4 |
De locatie is niet gelegen in openbaar gebied station. |
+ |
5. |
Ntb |
|
6. |
Onduidelijk is of de locatie binnen een termijn van een
jaar beschikbaar is. |
- |
7. |
De ligging is buiten uitsluitend woongebied. |
+ |
8. |
De aanvoerroutes voeren niet uitsluitend door woongebied. |
0 meter |
9. |
Bestemmingsplan
is gezien de ‘min’ score op andere criteria niet verder onderzocht. |
|
10. |
Er is geen sprake van herontwikkeling. |
+ |
11. |
Ntb |
|
|
|
Ongeschikt |
20. St. Eustatiusstraat 4
Criterium |
Uitleg |
Conclusie |
6. |
Niet verwerfbaar. Onderzocht is
of de bestaande functie elders gehuisvest kon worden, dit geeft voor alsnog
onvoldoende perspectief. |
- |
|
|
Ongeschikt |
21. A) Defensiegebouw aan Paardenmarkt
Criterium |
Uitleg |
Conclusie |
6. |
Het pand is
niet verwerfbaar. |
- |
|
|
Ongeschikt |
Naar aanleiding van deze aangedragen locatie is ook
onderzocht in hoeverre aan de achterzijde van dit pand de huisvesting van de
dagopvang mogelijk is.
21.
B) Achterzijde defensiegebouw
Criterium |
Uitleg |
Conclusie |
1. |
Het programma van eisen is realiseerbaar, de vraag is
echter wel of een gebouw op deze plaats stedenbouwkundig verantwoord is. |
+/- |
2. |
De buitenruimte is realiseerbaar, zie ook onder 1. |
+/- |
3. |
Het pand ligt binnen 500-1000 meter van de Markt. |
+ |
4 |
De locatie is niet gelegen in openbaar gebied station. |
+ |
5. |
Ntb. |
+ |
6. |
Mits het
rijk de grond wil verhuren of verkopen is het pand is binnen gestelde termijn
beschikbaar. Hier heeft het rijk nog geen uitspraak over gedaan. |
? |
7. |
De ligging is niet in uitsluitend woongebied. |
+ |
8. |
De
aanvoerroutes voeren door niet uitsluitend woongebied. |
Ca 60
meter |
9. |
Bestemmingsplan betreft groenvoorziening, een
bestemmingsplanwijziging dient gevolgd te worden. Bezwaarpunt tegen deze
locatie is echter dat de locatie niet bedoeld is als bouwlocatie. Ruimtelijk
is, in cultuurhistorische zin, moeilijk te motiveren om bouw op deze locatie
toe te staan. Dit geeft risico’s betreffende haalbaarheid in de
bouwprocedure. |
- |
10. |
Er is geen sprake van herontwikkeling. |
+ |
11. |
Ntb |
|
|
|
Ongeschikt |
22. Ezelsveldlaan
Criterium |
Uitleg |
Conclusie |
6. |
Er is geen pand
verwerfbaar, de herontwikkeling is reeds gaande. |
- |
|
|
Ongeschikt |
23. Nieuwelaan
Criterium |
Uitleg |
Conclusie |
6. |
Er is geen pand
verwerfbaar, de herontwikkeling is reeds gaande. |
- |
|
|
Ongeschikt |
24. CWI
Criterium |
Uitleg |
Conclusie |
6. |
Niet verwerfbaar
(huidige functie blijft op deze locatie gehuisvest totdat het nieuwe
stadskantoor gerealiseerd is). |
- |
|
|
Ongeschikt |
25. Oude school Oranjeplantage
Criterium |
Uitleg |
Conclusie |
6. |
Niet
verwerfbaar (betreft woningbouw, de woningen zijn verhuurd). |
- |
|
|
Ongeschikt |
26. Laan van Vollering, hoek
Bleiswijckstraat/Terrein naast Grotius College en politiebureau/ thuiszorg.
Criterium |
Uitleg |
Conclusie |
10. |
Het terrein
maakt onderdeel uit van de herontwikkeling spoorzone en is derhalve niet
beschikbaar. In het plan Busquet is dit gelegen in of nabij de OV-knoop. |
- |
|
|
Ongeschikt |
27. Verhuis ambulancepost naar nieuw te
bouwen brandweerkazerne en plaats de dagopvang
hierheen
Criterium |
Uitleg |
Conclusie |
1. |
Het programma van eisen is niet realiseerbaar wanneer
alleen ambulance gedeelte beschikbaar is, wel in combinatie met 28. GGD
gebouw. |
+ |
2. |
De buitenruimte is realiseerbaar. |
+ |
3. |
Het pand ligt binnen 500-1000 meter van de Markt. |
+ |
4 |
De locatie is niet gelegen in openbaar gebied station, wel
in directe nabijheid, in de afweging zal dit als zwak punt worden beschouwd. |
+ |
5. |
Ntb |
|
6. |
Het pand is binnen de gestelde termijn beschikbaar. |
+ |
7. |
De ligging is buiten uitsluitend woongebied. |
+ |
8. |
De aanvoerroutes voeren niet uitsluitend door woongebied. |
0 meter |
9. |
Bestemmingsplanprocedure
kan naar verwachting binnen een jaar worden afgerond. |
+ |
10. |
Er is geen sprake van herontwikkeling. |
+ |
11. |
Ntb |
|
|
|
Geschikt
in combinatie met GGD pand. |
28. GGD
Criterium |
Uitleg |
Conclusie |
1. |
Het programma van eisen is realiseerbaar. |
+ |
2. |
De buitenruimte is realiseerbaar, wanneer ambulancepost
erbij betrokken wordt (zie 27). Andere varianten zijn ook mogelijk, maar
gebouw-technisch niet wenselijk. |
+ |
3. |
Het pand ligt binnen 500-1000 meter van de Markt. |
+ |
4 |
De locatie is niet gelegen in openbaar gebied station, wel
in directe nabijheid, in de afweging zal dit als zwak punt worden beschouwd. |
+ |
5. |
Ntb |
|
6. |
Het pand is binnen de gestelde termijn beschikbaar. |
+ |
7. |
De ligging is buiten uitsluitend woongebied. |
+ |
8. |
Aanvoerroutes voeren niet uitsluitend door woongebied. |
0 meter |
9. |
Bestemmingsplanprocedure
kan naar verwachting binnen een jaar worden afgerond. |
+ |
10. |
Er is geen sprake van herontwikkeling. |
+ |
11. |
Ntb |
|
|
|
Geschikt (in combinatie met nr. 27). |
29. Oude Braatfabriek (Hooikade 13)
Criterium |
Uitleg |
Conclusie |
6. |
Niet
verwerfbaar (huidige functie blijft op deze locatie gehuisvest totdat het
nieuwe stadskantoor gerealiseerd is). |
- |
|
|
Ongeschikt |
30. Opvangboot
30.a Opvangboot voor de Sociale Dienst/winteropslag
terrasboten/Glashandel Poppink
Criterium |
Uitleg |
Conclusie |
1. |
Om het
programma van eisen te realiseren is een boot van een fors formaat nodig. |
+/- |
2. |
Voor de
buitenruimte, zie onder 1. |
+/- |
3. |
Het pand
ligt binnen 500-1000 meter van de Markt. |
+ |
4 |
De
locatie is niet gelegen in openbaar gebied station, wel in directe nabijheid,
in de afweging zal dit als zwak punt worden beschouwd. |
+ |
5. |
Ntb |
|
6. |
Er is
niet direct een schip voor handen. Onderzocht is of het programma van eisen
te realiseren is op de woonboot die in gemeentelijk bezit is (en nu in de
Zuidergracht ligt). Dat is niet het geval (schip bedraagt 150 m2, voor de
dagopvang is minimaal 336 m2 noodzakelijk). Een schip waarop het programma
van eisen inclusief buitenruimte realiseerbaar is moet vrij fors zijn. Dat is
op het ogenblik niet concreet beschikbaar. Op dit ogenblik kan dus niet met
zekerheid worden gesteld dat een schip met ligplaats binnen de termijn van
een jaar kan worden gevonden (zie ook onder 9.). |
- |
7. |
De ligging is buiten uitsluitend woongebied. |
+ |
8. |
Aanvoerroutes voeren niet uitsluitend door woongebied. |
0 meter |
9. |
Het
beheer van het Rijn-Schiekanaal is in 1989 overgedragen aan de Provincie
Zuid-Holland. In beginsel in de zeggenschap van het kanaal en de Kolk hiermee
overgedragen van de gemeente Delft aan de provincie. De provincie geeft de
vergunningen voor ligplaatsen af. Met deze bevoegdheid wordt terughoudend
omgegaan, omdat het Rijn-Schiekanaal een smal, druk bevaren kanaal is. Eind
dit jaar wordt het Provinciaal Verkeers-en Vervoers Plan van kracht. Gezien
de druk op het kanaal en de beperkte ruimte voor afmeren, wil de provincie
het aantal schepen dat afgemeerd ligt terug brengen. Naar verwachting zal de
provincie geen vergunning afgeven voor het structureel afmeren van dergelijk
fors schip. |
- |
10. |
Er is geen sprake van herontwikkeling. |
+ |
11. |
Ntb |
|
|
|
Ongeschikt |
30.
b
Opvangboot in de buurt van de Gist
Criterium |
Uitleg |
Conclusie |
1. |
Om het programma van eisen te realiseren is een boot van
een fors formaat nodig. |
+/- |
2. |
Voor de buitenruimte, zie onder 1. |
+/- |
3. |
Het pand ligt binnen 500-1000 meter van de Markt. |
+ |
4 |
De locatie is niet gelegen in openbaar gebied station, wel
in directe nabijheid, in de afweging zal dit als zwak punt worden beschouwd. |
+ |
5. |
Ntb |
|
6. |
Er is
niet direct een schip voor handen. Onderzocht is of het programma van eisen
te realiseren is op de woonboot die in gemeentelijk bezit is (en nu in de
Zuidergracht ligt). Dat is niet het geval (schip bedraagt 150 m2, voor de
dagopvang is minimaal 336 m2 noodzakelijk). Een schip waarop programma van
eisen inclusief buitenruimte realiseerbaar is moet vrij fors zijn. Dat is op
het ogenblik niet concreet beschikbaar. Op dit ogenblik kan dus niet met
zekerheid worden gesteld dat een schip met ligplaats binnen de termijn van
een jaar kan worden gevonden (zie ook onder 9.). |
- |
7. |
De ligging is buiten uitsluitend woongebied. |
+ |
8. |
Aanvoerroutes voeren niet uitsluitend door woongebied. |
0 meter |
9. |
Het
beheer van het Rijn-Schiekanaal is in 1989 overgedragen aan de Provincie
Zuid-Holland. In beginsel in de zeggenschap van het kanaal en de Kolk hiermee
overgedragen van de gemeente Delft aan de provincie. De provincie geeft de
vergunningen voor ligplaatsen af. Met deze bevoegdheid wordt terughoudend
omgegaan, omdat het Rijn-Schiekanaal een smal, druk bevaren kanaal is. Eind
dit jaar wordt het Provinciaal Verkeers-en Vervoers Plan van kracht. Gezien
de druk op het kanaal en de beperkte ruimte voor afmeren, wil de provincie
het aantal schepen dat afgemeerd ligt terug brengen. Naar verwachting zal de
provincie geen vergunning afgeven voor het structureel afmeren van dergelijk
fors schip. In de
lokale wateren rondom de Gist, de Watertorengracht, is geen plaats voor een
dergelijk fors schip. De kans dat deze plaats binnen de gestelde termijn zal
worden gevonden is uiterst klein. |
- |
10. |
Er is geen sprake van herontwikkeling. |
+ |
11. |
Ntb |
|
|
|
Ongeschikt |
31. Scheepsmakerij pakhuis/ Hertog
Govertkade
Criterium |
Uitleg |
Conclusie |
1. |
Programma
van eisen is realiseerbaar. |
+ |
2. |
Buitenruimte
kan gerealiseerd worden bij aankoop grond aan de achterzijde van het pand. |
+ |
3. |
Ligt binnen 500-1000 meter van de Markt. |
+ |
4 |
Is niet gelegen in openbaar gebied station. |
+ |
5. |
Ntb |
|
6. |
Aan deze
locatie kleeft een ingewikkelde saneringsproblematiek, waardoor niet de zekerheid
kan worden gegeven dat de gemeente deze locatie zou kunnen dan wel willen
verwerven. |
- |
7. |
Ligging
is in hoge mate in woongebied, maar niet uitsluitend. In de onderlinge
afweging zal dit echter wel als zwak punt worden beschouwd. |
+ |
8. |
Aanvoerroutes
voeren niet uitsluitend door woongebied. |
+ |
9. |
Twijfelachtig
is of de dagopvang in het pand binnen de beschikbare termijn van tweeënhalf
jaar gerealiseerd kan worden. Dit aangezien, naast een
bestemmingsplanprocedure, ook een saneringsprocedure van kracht is. De duur
van de saneringsprocedure is niet te overzien, waardoor niet met zekerheid
kan worden gesteld dat de procedure binnen een jaar kan worden afgerond. |
- |
10. |
Er is
geen sprake van herontwikkeling. |
+ |
11. |
Niet
beoordeeld kan worden of de kosten gezien de volledige sloop en nieuwbouw en
sanering binnen het beschikbare budget realiseerbaar is. |
|
|
|
Ongeschikt |
32. Locatie ondergrondse parkeergarage
Oostkant Koepoortbrug
Criterium |
Uitleg |
Conclusie |
1. |
Het programma van eisen is niet realiseerbaar (ontwikkeling
is al gaande). |
- |
2. |
De buitenruimte is niet realiseerbaar. |
- |
3. |
De locatie ligt binnen 500-1000 meter van de Markt. |
+ |
4 |
De locatie is niet gelegen in openbaar gebied station. |
+ |
5. |
Ntb |
|
6. |
De locatie is binnen termijn van een jaar beschikbaar. |
+ |
7. |
De ligging is buiten uitsluitend woongebied. |
+ |
8. |
De aanvoerroutes voeren niet uitsluitend door woongebied. |
0 meter |
9. |
Bestemmingsplan
is gezien de ‘min’ score op andere criteria niet verder onderzocht. |
|
10. |
Er is sprake van herontwikkeling. |
- |
11. |
Ntb. |
|
|
|
Ongeschikt |
33. Oostsingel 123
Criterium |
Uitleg |
Conclusie |
1. |
Het programma van eisen is realiseerbaar. |
+ |
2. |
De buitenruimte is niet realiseerbaar. |
+ |
3. |
De locatie ligt binnen 500-1000 meter van de Markt. |
+ |
4 |
De locatie is niet gelegen in openbaar gebied station. |
+ |
5. |
Ntb |
|
6. |
De locatie is naar verwachting binnen termijn van een jaar
beschikbaar. |
+ |
7. |
De ligging is binnen uitsluitend woongebied. |
- |
8. |
De aanvoerroutes voeren niet uitsluitend door woongebied. |
Ca 300
meter |
9. |
Bestemmingsplan
is gezien de ‘min’ score op andere criteria niet verder onderzocht. |
|
10. |
Er is geen sprake van herontwikkeling. |
+ |
11. |
Ntb. |
|
|
|
Ongeschikt |
34. Bieslandhof nieuwbouw
Criterium |
Uitleg |
Conclusie |
6. |
Niet verwerfbaar (de dagopvang
past niet binnen de visie van de Bieslandhof). |
- |
|
|
Ongeschikt |
35. Delfgauwsewije
Criterium |
Uitleg |
Conclusie |
6. |
Niet
verwerfbaar, betreft woningbouw (is geheel verhuurd). |
- |
|
|
Ongeschikt |
36. Hendrik de Keijzerweg, langs A13
Criterium |
Uitleg |
Conclusie |
6. |
Er is sprake van herontwikkeling. Er is geen pand
beschikbaar/verwerfbaar. |
|
|
|
Ongeschikt |
37. Huidige opslag onder St.
Sebastiaansbrug, onder of in de buurt van Sebastiaansbrug
Criterium |
Uitleg |
Conclusie |
1. |
De programma van eisen is niet realiseerbaar. |
- |
2. |
De buitenruimte is niet realiseerbaar. |
- |
3. |
De locatie ligt binnen 500-1000 meter van de Markt. |
+ |
4 |
De locatie is niet gelegen in openbaar gebied station. |
+ |
5. |
Ntb |
|
6. |
Het pand is binnen termijn van een jaar beschikbaar. |
+ |
7. |
De ligging is buiten uitsluitend woongebied. |
+ |
8. |
De aanvoerroutes voeren niet uitsluitend door woongebied. |
0 meter |
9. |
Bestemmingsplan
is gezien de ‘min’ score op andere criteria niet verder onderzocht. |
|
10. |
Er is geen sprake van herontwikkeling. |
+ |
11. |
Ntb. |
|
|
|
Ongeschikt |
38. Voormalig poldergemaal St.
Sebastiaansbrug/kanaalpad
Criterium |
Uitleg |
Conclusie |
6. |
Niet
verwerfbaar, het pand wordt herontwikkeld. |
- |
|
|
Ongeschikt |
39. Kanaalweg 1
Criterium |
Uitleg |
Conclusie |
6. |
Niet
verwerfbaar. |
- |
|
|
Ongeschikt |
40. Mijnbouwstraat/Mijnbouwplein
Criterium |
Uitleg |
Conclusie |
6. |
Niet
verwerfbaar. |
- |
|
|
Ongeschikt |
41. Poortlandplein/oude politiepost
Criterium |
Uitleg |
Conclusie |
6. |
Niet
verwerfbaar. |
- |
|
|
Ongeschikt |
42. Plantsoen hoek
Delfgauwseweg/Poortweg
Criterium |
Uitleg |
Conclusie |
1. |
Het
programma van eisen is realiseerbaar wanneer in het plantsoen een nieuw
gebouw zou worden geplaatst. Nieuwbouw is niet realiseerbaar zonder het park
schade toe te brengen. |
- |
2. |
De buitenruimte is realiseerbaar, zie ook onder 1. |
- |
3. |
De locatie ligt binnen 500-1000 meter van de Markt. |
+ |
4 |
De locatie is niet gelegen in openbaar gebied station. |
+ |
5. |
Ntb |
|
6. |
Het pand is binnen termijn van een jaar beschikbaar. |
+ |
7. |
De ligging is buiten uitsluitend woongebied. |
+ |
8. |
De aanvoerroutes voeren niet uitsluitend door woongebied. |
0 meter |
9. |
Bestemmingsplan
is gezien de ‘min’ score op andere criteria niet verder onderzocht. |
|
10. |
Er is geen sprake van herontwikkeling. |
+ |
11. |
Ntb |
|
|
|
Ongeschikt |
43. Voormalige Mattheuskerk
Criterium |
Uitleg |
Conclusie |
6. |
Niet
verwerfbaar, gebouw is reeds ontwikkeling voor andere functie. |
- |
|
|
Ongeschikt |
44. Hugo de Grootstraat
Criterium |
Uitleg |
Conclusie |
6. |
Er is geen pand
verwerfbaar voor de dagopvang in de Hugo de Grootstraat. |
- |
|
|
Ongeschikt |
45. Spoorsingel 79
Criterium |
Uitleg |
Conclusie |
6. |
Niet
verwerfbaar. |
- |
|
|
Ongeschikt |
Uitleg criterium
Voor de dagopvang is
situering in of nabij de binnenstad essentieel voor het bereiken van de
doelgroep. Voorkomen moet worden dat een dagopvang te ver van de binnenstad er
toe leidt dat de doelgroep zich in de binnenstad gaat ophouden. Voorkomen moet
worden rondzwerven, lange looproutes, minder gebruik maakt van de voorziening
met als gevolg dat de doelgroep minder in beeld is bij de begeleiding, minder
deelneemt aan activiteiten en meer overlast in de (binnen)stad veroorzaakt.
Het criterium in of nabij
de binnenstad is uitgewerkt in twee cirkels gelegen op respectievelijk 500
meter en 1 kilometer van de Markt. De Markt omdat de doelgroep zich daar of in
de directe omgeving veelal bevindt. 500 meter omdat deze afstand de strikte
vertaling is van ‘in of nabij de binnenstad’. 1 kilometer omdat daarmee
tegemoet wordt gekomen aan de in de inspraak uitgesproken wens het zoekgebied
niet al te zeer in te perken. Een loopafstand van 1 km mag, met een blik op de
kaart, wel geacht worden de grens van het zoekgebied te zijn. Bij de
locatiekeuze zal ligging in het 500-metergebied wel beter scoren dan ligging in
het ‘500m -1 km’ gebied.
Door
zowel de raad als insprekers is uitgesproken dat een geschikte locatie ‘niet op
een meter hoeft af te kaatsen’. Dat is de reden dat het college die locaties
die aan de rand van de kilometerzone gelegen zijn, meeneemt in de toetsing.
Nb. Daar waar een pand niet
verwerfbaar is of op een ander criterium een duidelijke ‘min’ scoort, zijn de
andere toetsingscriteria meestal niet weergegeven, aangezien deze geen bijdrage
meer leveren aan de conclusie.
46. Surinamestraat (TNO
pand)/gezondheidscentrum
Criterium |
Uitleg |
Conclusie |
6. |
Niet
verwerfbaar. |
- |
|
|
Ongeschikt |
47. Surinamestraat 1
Criterium |
Uitleg |
Conclusie |
1. |
Programma
van eisen is realiseerbaar. |
+ |
2. |
Buitenruimte is realiseerbaar. |
+ |
3. |
Pand ligt buiten 500-1000 meter van de Markt. |
+/- |
4 |
De locatie is niet gelegen in openbaar gebied station. |
+ |
5. |
Ntb |
|
6. |
Pand is
binnen termijn van een jaar beschikbaar. Het pand is door de gemeente te
verwerven. |
+ |
7. |
Ligging is buiten uitsluitend woongebied. |
+ |
8. |
Aanvoerroutes voeren niet uitsluitend door woongebied. |
Ca 300 meter |
9. |
Bestemmingsplanprocedure
is noodzakelijk, kan naar verwachting binnen een jaar worde afgerond. |
+ |
10. |
Er is geen sprake van herontwikkeling. |
+ |
11. |
Ntb. |
|
|
|
Geschikt |
48. Lidl Pieter Steinstraat/garage
Paulus Buysstraat
Criterium |
Uitleg |
Conclusie |
1. |
Het programma van eisen is realiseerbaar. |
+ |
2. |
De buitenruimte is realiseerbaar. |
+ |
3. |
Het pand ligt buiten 500-1000 meter van de Markt. |
+/- |
4 |
De locatie is niet gelegen in openbaar gebied station. |
+ |
5. |
Ntb |
|
6. |
De
gemeente heeft pogingen in het werk gesteld om deze locatie te verwerven of
te huren, dat is afgekaatst op de vraagprijs. |
- |
7. |
De ligging is binnen uitsluitend woongebied. |
- |
8. |
De aanvoerroutes voeren door woongebied. |
Ca 600 meter |
9. |
Bestemmingsplan
is gezien de ‘min’ score op andere criteria niet verder onderzocht. |
|
10. |
Er is geen sprake van herontwikkeling. |
+ |
11. |
Ntb. |
|
|
|
Ongeschikt |
49. Terrein
nieuw te bouwen brandweerkazerne/locatie naast politiebureau
Criterium |
Uitleg |
Conclusie |
1. |
Het
programma van eisen is niet realiseerbaar. De ambulance en brandweer zijn
gehuisvest op de begane grond en de eerste etage. Op de tweede etage wordt
een parkeerlaag gerealiseerd. In het pand komt een centrale hal. Voor de
dagopvang zou een verdieping vanaf de derde etage mogelijk zijn, hiervoor kan
geen aparte entree en opgang gerealiseerd worden. |
- |
2. |
De
buitenruimte is niet realiseerbaar. Er is geen ruimte rondom het gebouw (het
gebouw is aan de ene zijde omsloten door de weg, aan de andere zijde door de
politie, aan de andere zijde bevindt zich de oefenruimte van de brandweer).
Het dak van de remise van de brandweer biedt bouwkundig geen mogelijkheden
(vanwege de overspanning voor de opstelling van de brandweerwagend kunnen
geen kolommen worden opgesteld). |
- |
3. |
De locatie ligt buiten 500-1000 meter van de Markt. |
+/- |
4 |
De locatie is niet gelegen in openbaar gebied station. |
+ |
5. |
Ntb |
|
6. |
Het pand is binnen de termijn beschikbaar. |
+ |
7. |
De ligging is buiten uitsluitend woongebied. |
+ |
8. |
De aanvoerroutes voeren niet uitsluitend door woongebied |
0 meter |
9. |
Bestemmingsplan
is gezien de ‘min’ score op andere criteria niet verder onderzocht. |
|
10. |
Er is sprake van herontwikkeling. |
- |
11. |
Ntb. |
|
|
|
Ongeschikt |
50. Nijverheidstraat
Criterium |
Uitleg |
Conclusie |
1. |
Het programma van eisen is realiseerbaar. |
+ |
2. |
De buitenruimte is realiseerbaar. |
+ |
3. |
De locatie ligt buiten 500-1000 meter van de Markt. |
+/- |
4 |
Is niet gelegen in openbaar gebied station. |
+ |
5. |
Ntb |
|
6. |
De locatie valt binnen
de 80 meter milieucirkel van het LPGvulpunt, waardoor op deze locatie niet
gebouwd mag worden. Met ingang van januari 2005 is nieuwe wetgeving van
kracht, die tot gevolg heeft dat binnen drie jaar het LPGvulpunt op deze
locatie gesaneerd moet zijn. De gemeente is in overleg met de eigenaar van
dit verkooppunt over de mogelijke verhuizing van het tankstation. Naar
verwachting zal een eventuele verhuizing of het stoppen van de verkoop van
LPG niet eerder dan op de wettelijk verplichte 01-01-2008 plaatsvinden. Om de
dagopvang op deze locatie te realiseren, zou het LPGvulpunt in een eerder
stadium gesaneerd moeten worden. Hiertoe zou de derving van inkomsten over de
periode van staken verkoop (start bouw of bij afgifte bouwvergunning) tot
01-01-2008 afgekocht moeten worden. Op dit moment wordt in kaart gebracht of
dit realiseerbaar is en welke financiële consequenties dit heeft. |
? |
7. |
Ligging is buiten uitsluitend woongebied. |
+ |
8. |
Aanvoerroutes voeren niet uitsluitend door woongebied. |
0 meter |
9. |
Bestemmingsplanprocedure
kan naar verwachting binnen een jaar worden afgerond. |
+ |
10. |
Er is geen sprake van herontwikkeling. |
+ |
11. |
Ntb |
|
|
|
NTB |
51. Abtswoudseweg/drukkerij
Criterium |
Uitleg |
Conclusie |
6. |
Niet
verwerfbaar aangezien de herontwikkeling reeds gaande is. |
- |
|
|
Ongeschikt |
52. Terrein
St. Joris/GGZ
Criterium |
Uitleg |
Conclusie |
6. |
Niet
verwerfbaar, de dagopvang past niet binnen de visie van de GGZ. |
- |
|
|
Ongeschikt |
53. Gedeelte gemeenteterrein op de Staal
Criterium |
Uitleg |
Conclusie |
1. |
Het programma van eisen is realiseerbaar. |
+ |
2. |
De buitenruimte is realiseerbaar. |
+ |
3. |
De locatie ligt buiten 500-1000 meter van de Markt. |
+/- |
4 |
De locatie is niet gelegen in openbaar gebied station. |
+ |
5. |
Ntb |
|
6. |
Het pand is binnen termijn van een jaar beschikbaar. |
+ |
7. |
De ligging is buiten uitsluitend woongebied. |
+ |
8. |
De
aanvoerroutes voeren gedeeltelijk door -niet goed overzienbaar- woongebied:
de route loopt van het Oostplein langs het Oostblok uitsluitend langs de
voor- of achterkant van de woningen (met veel nisjes). |
350 meter |
9. |
Bestemmingsplan
is gezien de ‘min’ score op andere criteria niet verder onderzocht. |
|
10. |
Er is geen sprake van herontwikkeling. |
+ |
11. |
Ntb. |
|
|
|
Geschikt |
Uitleg criterium
Om te voorkomen dat de
dagopvang een mogelijk aanzuigende werking kan hebben op bezoekers van buiten
de regio is het noodzakelijk dat de dagopvang niet direct bij het station is
gelegen. Het aangrenzende en open gebied rond het station met weinig barrières
zoals gearceerd op bijgaande schets scoort dan ook ongeschikt voor de vestiging
van een dagopvang.
Door insprekers is terecht
aangegeven dat een locatie die niet in dit open gebied is gelegen wel op minder
loopafstand kan liggen dan locaties in het open gebied. Dat is de reden dat het
college ligging in de cirkel station – verste punt open gebied, maar buiten het
open gebied, bij de uiteindelijke afweging tussen locaties als een zwak punt
zal betrekken.
54. Achter
het station/andere kant van station/naast station
55. Uitstel
treintunnel
56. Hoek
Irenetunnel
57. Westzijde
van het spoor
58. Strook
van Leeuwenhoeksingel/pand van Leeuwenhoeksingel
59. Hotel
de Kok
60. Coenderstraat
41/42
61. Locomotiefpad
62. Bij
de PTD (Van Leeuwenhoeksingel)
Criterium |
Uitleg |
Conclusie |
4. |
Locaties zijn
direct gelegen in het stationsgebied. |
- |
|
|
Ongeschikt |
Uitleg
Voor de dagopvang is situering in
of nabij de binnenstad essentieel voor het bereiken van de doelgroep. Voorkomen
moet worden dat een dagopvang te ver van de binnenstad er toe leidt dat de
doelgroep zich in de binnenstad gaat ophouden. Voorkomen moet worden
rondzwerven, lange looproutes, minder gebruik maakt van de voorziening met als
gevolg dat de doelgroep minder in beeld is bij de begeleiding, minder deelneemt
aan activiteiten en meer overlast in de (binnen)stad veroorzaakt.
Het criterium in of nabij de
binnenstad is uitgewerkt in twee cirkels gelegen op respectievelijk 500 meter
en 1 kilometer van de Markt. De Markt omdat de doelgroep zich daar of in de
directe omgeving veelal bevindt. 500 meter omdat deze afstand de strikte
vertaling is van ‘in of nabij de binnenstad’. 1 kilometer omdat daarmee
tegemoet wordt gekomen aan de in de inspraak uitgesproken wens het zoekgebied
niet al te zeer in te perken. Een loopafstand van 1 km mag, met een blik op de
kaart, wel geacht worden de grens van het zoekgebied te zijn. Bij de
locatiekeuze zal ligging in het 500-metergebied wel beter scoren dan ligging in
het ‘500m -1 km’ gebied.
63.
Vrijenbanselaan/hoek Brasserskade
64.
Fabriekshallen over van Reineveltbrug
65.
Aan bedrijvenkant van de Buitenwatersloot
66.
Kluizenaarsbocht
67.
(in de buurt van) Reinier de Graaf Ziekenhuis, tussen
ziekenhuizen
68.
Mozartlaan
69.
Bieslandsepad
70.
Musterd Eier Groothandel: ‘laatste huis van Delft’,
Delftsestraatweg 244
71.
Hertenkamp of Delftse Hout
72.
In de Hazelhorst (Delftse Hout)
73.
Scouting gebouw in het hertenkamp Middelweg
74.
Huidige locatie Brandweer
75.
Wetslandseweg/Krakeelpolderweg
76.
Parkeerplaats
Zuidplantsoen/Schoenmakerstraat/Muyskenlaan
77.
Kloosterkade/Burny Bosschool
78.
Verderop aan de Schie (bijvoorbeeld Gamma, de Boo)
79.
Bij woonboulevard Leeuwestein
80.
Haventje Rotterdamseweg/nieuwe haven t.o.
Rotterdamseweg
81.
Rob bij Rotterdamseweg
82.
Oude gebouwen energievoorzieningen van TU aan
Rotterdamseweg
83.
Lijmfabriek Schieweg
84.
Nabije omgeving station Delft Zuid
Criterium |
Uitleg |
Conclusie |
3. |
Locaties zijn
gelegen buiten een kilometer van de Markt. |
- |
|
|
Ongeschikt |
85.
Buiten de stad
86.
Tijdelijke opvang in
portocabins/barakkenbouw/container op stuk openbare ruimte
87.
Locatie waar er geen last voor omwonenden of
toeristen is
88.
In gebied van enkel kantoorfunctie
89.
Plek aan rand van Delft/ in buitenwijken Delft
90.
Binnen binnenstedelijk/randstedelijk milieu
91.
Rustige omgeving, minder bevolkt gebied
92.
Op een buitenaf locatie
93.
Op en nabij terreinen met beroepsmatige deskundigheid
(bijvoorbeeld politie, GGZ of gemeentelijke sociale dienst)
94.
Geïsoleerde plek nabij bushalte
95.
Op resterende oppervlakte van gebouw met openbare
functie (bijvoorbeeld gezondheidscentrum Surinamestraat)
96.
Dicht bij politie, station en binnenstad
97.
Achter de rijksweg
98.
Tussen station CS en station Zuid
99. Op een industrieterrein, op
bedrijventerrein bij Delft Zuid
100.Een kleinschalige locatie
101.Buiten centrum/binnenstad
102 Ergens in Delft Zuid
103.De wijk Poptahof
104.Locatie in TU wijk/ TU gebouwen/
TU Noord terrein
105.Omgeving
Mijnbouwstraat/Zuidplantsoen
106.In de wijk Tanthof
107.Voormalig TH gebouw
Criterium |
Uitleg |
Conclusie |
|
Deze locaties konden niet aan de criteria worden getoetst
, omdat de locaties niet concreet zijn, maar eerder een suggestie geven voor
een gebied of het bijstellen van de criteria. |
|
|
|
Ongeschikt |