
naar agenda
19 januari 2006

naar agenda
16 februari 2006
|
|
Aanwezig :
Voorzitter : de heer R.D. Blinker
Griffier : de heer E.M. Geldorp
College : wethouder D. Rensen
Commissie: de heren: R.M. de Prez (PvdA); M.
Aközbek (CDA); A.S.A. van Leeuwen
(VVD); A.J. Stoop (Leefbaar Delft); J.P. de Wit (Leefbaar Delft); W. Bot
(GroenLinks); D. Riphagen (STIP); W. M. de Koning (Stadsbelangen);
M.P. de Graaf (ChristenUnie/SGP)
de dames: M.D.T.M. de Jong (CDA); L.J. van der Hoek (VVD);
S.Jähnichen (GroenLinks); S.E. Wielens; A. Rusch (Stadsbelangen);
M.T.H. Kleijweg (D66)
|
|
1. |
Opening
De voorzitter opent de vergadering om 20.00 uur |
|
|
2. |
Mededelingen
Wethouder Rensen heeft de volgende mededelingen:
1 Op 31 januari 2006 wordt om 8.00 uur op het DelftTechPark bij
Kokcatering de samenwerkingsovereenkomst met SOB
getekend. De
commissieleden worden uitgenodigd hierbij aanwezig te
zijn.
2 Het antwoord op de vraag van de heer De Wit over de benzinetanks in
de
Surinamestraat is schriftelijk beantwoord.
3 Als antwoord op een vraag van een aantal fracties heeft de wethouder
een
memo over het veranderde ziektekostenstelsel aan de
commissie
gezonden. |
|
|
3. |
Inventarisatie insprekers
De heer Van Bemmel bij agendapunt 8. |
|
|
4. |
Vaststellen besluitenlijst van de
openbare vergadering van 15 december 2005
Naar aanleiding van: De heer De Wit
vindt het antwoord van wethouder op zijn vraag over de benzinetanks in
de Surinamestraat onvoldoende. Zijn vraag had betrekking op het feit
of er stukken in het gemeentearchief zijn waaruit blijkt dat de
benzinetanks zijn weggehaald, zoals wettelijk verplicht is.
Wethouder Rensen geeft aan dat er onderzoek is gedaan of de
aanwezigheid van benzinetanks een functiewijziging van het pand
Surinamestraat 1 in de weg staat. Dat is niet het geval. De
heer Riphagen merkt ten aanzien van pagina 3, laatste alinea, op dat
de commissie heeft gestemd of de heer Stoelinga aan het woord mocht
komen. De commissie stond dat toe, maar de heer Stoelinga heeft
hiervan geen gebruik gemaakt. De
heer De Koning vraagt ten aanzien van pagina 4, derde alinea van
onderen, op welke termijn een notitie met betrekking tot de
interim-managers en de kosten daarvan tegemoet kan worden gezien.
Wethouder Rensen geeft aan dat hij in de
vergadering had medegedeeld om welke kosten het gaat. Hij zal dit
nogmaals schriftelijk naar de commissie zenden. Wethouder
Rensen merkt op dat de juiste weergave ten aanzien van de passage over
zijn bereikbaar- heid op pagina 4, tweede alinea van onderen moet
zijn: "dat hij op afspraak bereikbaar is en buiten de vergadering
de reden wil aangeven hoe in dit onderhavige geval te hebben
gehandeld".
|
|
|
5. |
Vaststellen lijst niet te bespreken
stukken
De lijst niet te bespreken stukken wordt vastgesteld.
|
|
|
6 |
Rondvraag
De heer De Koning vraagt of het juist is dat de bewoners/instellingen
nog steeds geen zitting willen nemen in het platform rond de
Surinamestraat. Hij vraagt de wethouder naar de laatste stand van
zaken? Wethouder Rensen geeft aan
dat dit inderdaad het geval is, maar dat de gemeente verwacht dat wel
een aantal individuele bewoners zitting zal nemen in het platform.
Alle belangenorganisaties zullen wel op de hoogte worden gehouden.
|
|
|
7a. |
Overleg met het
college |
|
|
7b. |
Stand van zaken
Wet Voorzieningen Gehandicapten 2005 en Wijziging Verordening WVG,
Vergoedingenbesluit en Verstrekkingenboek Eerste
termijn commissie: De heer De Koning (Sb) Zijn
fractie kan instemmen met de grote lijnen van de nota. Hij is blij dat
de budgetten weer beheersbaar zijn geworden en dat er spraken is van
onderbesteding. De poortwachtersfunctie heeft zijn waarde bewezen.
Tevens constateert hij een terugloop in aanvragen, maar de gemeente
moet alert zij op een toename in de komende twee jaren in verband met
de afschrijvingen van een aantal voorzieningen zoals scootmobiels. Hij
is blij dat de verstrekkingscriteria op sommige onderdelen zijn
aangepast. Hij vraagt of ook de groep ouders met gehandicapte kinderen
onder de 2x WWB-norm kunnen vallen, vanwege hun onevenredig hoge
kosten. De heer De Graaf (CU/SGP):
Zijn fractie kan in grote lijnen instemmen
met de nota. Wat vindt de wethouder van de suggestie van het panel om
een pilot te houden? Hij is blij met de meevallers en vraagt meer
inzicht te krijgen waar deze aan te danken zijn. Deze kunnen ook
omslaan in nadelen als het te onduidelijk is hoe ze zijn ontstaan.
Tevens vraagt hij zich af of de aanvankelijke strengheid bij
verstrekkingen wellicht niet té streng is geweest? Voorts maakt hij
opmerkingen over enige subjectieve beschrijvingen in de nota. De
heer Riphagen (STIP): Zijn fractie
is blij met meer financiële middelen voor de doelgroep. Misschien is
er wel een gevaar om deze nu structureel in te zetten. Hij vraagt de
wethouder naar de risico’s om de middelen nu al in te zetten in
plaats van deze te storten in de reserves. Het bijhouden van een
logboek blijkt een goede manier om de verstrekkingen inzichtelijk te
maken. Zijn fractie is voorstander om door te gaan met het bijhouden
van het verstrekkingenboek. Hij vraagt of dit ook bij andere
regelingen zou kunnen? Mevrouw
Kleijweg (D66): Haar fractie is
verheugd dat een goede stap is gezet in de beheersbaarheid van de
financiën en dat de gemeente de teugels her en der wat laat vieren.
Zij vraagt de wethouder te reageren op de aanbeveling van het panel om
het PGB ook toe te passen bij kleine woningaanpassingen? Mevrouw
Jähnichen (GL): Haar fractie kan
instemmen met de nota. Ze is blij dat het geld de doelgroep bereikt.
Wel wijst ze op het efficiënt omgaan met de gegevens die bij de
gemeente bekend zijn om mensen te attenderen op en informeren over de
mogelijkheden in het kader van de WVG. De
heer De Prez (PvdA): Zijn fractie
is blij dat de bezuinigen zijn teruggedraaid. De oorzaken van het meer
geld beschikbaar hebben is over het algemeen de daling in aanvragen,
het minder verhuizen en een daling in de woningaanpassingen. De
concrete oorzaak is daarmee niet geheel bekend en inzichtelijkheid
hierin kan noodzakelijk zijn voor de relatie met toekomstige risico’s.
Hij vraagt de wethouder of nader wordt onderzocht wat de exacte
oorzaak is voor algehele daling? Tevens
vraagt hij of mensen die in 2004/2005 zijn afgewezen ook weer in 2006
een aanvraag kunnen indienen? De
heer De Wit (LD): Hij vraagt of de
wethouder de aanbeveling van het panel gehandicaptenbeleid overneemt
om een pilot te starten ten aanzien van het PGB bij kleine
woningaanpassingen? Hij merkt op dat er sprake is van veel
onderbesteding en reserves. Hij is van mening dat de beschikbare
gelden aan de doelgroep worden verstrekt, bijvoorbeeld door de
voorzieningen uit te breiden. Voorts zet hij vraagtekens bij de hoogte
van de verhuispremie.Mevrouw De Jong (CDA): Haar
fractie is blij met de nota want de inbreng van de CDA-fractie van
twee jaren geleden over het zelfde onderwerp is in de nota opgenomen.
De wethouder heeft destijds toegezegd dat mensen alleen binnen de
eigen wijk gedwongen kunnen worden te verhuizen. Waarom is dit niet in
tekst overgenomen? Ten aanzien van
de eigen bijdrage bij woningaanpassingen vraagt zij waarom de gemeente
Delft niet de rijksregeling heeft overgenomen? Thans is het dus
nadelig voor de doelgroep. De CDA-fractie steunt het voorstel van de
heer De Koning met betrekking tot ouders met een gehandicapt kind. Kan
de wethouder een schriftelijk overzicht geven met betrekking tot de
concrete bedragen die de gemeente uitgeeft? De
CDA-fractie is van mening dat jurisprudentie automatisch moet worden
verwerkt in de verordening en dat de commissie hierover bericht moet
worden. Zij is voorstander van het handhaven van het PGB en steunt het
voorstel van de heer De Wit met betrekking tot het overnemen van het
advies van het panel gehandicaptenbeleid ten aanzien van het PGB in
relatie tot de kleine woningaanpassingen. Mevrouw
Van der Hoek (VVD): Zij vraagt de
voorzitter/griffier als er veel nota’s op de agenda staan deze zo
vroeg mogelijk aan de commissie te versturen. Zij
merkt op dat de verslagen van een aantal panels toch wat summier zijn.
Zij had liever een uitgebreidere motivering van de visie van panels
gezien. Haar fractie steunt het voorstel van de heer De Wit inzake het
PGB en de kleine woningaanpassingen. Met betrekking tot de
onderbesteding in de begroting kan zij aansluiten bij eerdere
sprekers. Voorts merkt zij op dat er geen bergplaatsen zijn voor
Scootmobielen zijn in seniorenflats, hetgeen problematisch kan worden.
Zij vraagt de wethouder of het niet logischer is de
invalidenparkeerkaart uit de WVG-gelden te betalen dan uit het
Parkeersfonds zoals nu het geval is?
Eerste termijn college: Wethouder
Rensen beantwoordt de commissie als volgt: Ten
aanzien van het invalideparkeren geeft hij aan dat dit gewoon hoort
bij het integrale parkeerbeleid van de gemeente en niet aan
doelgroepen moet worden gerelateerd. De paneladviezen zijn
overzichtelijk en kort omdat de belangrijkste wensen van de panles in
de nota zijn overgenomen. Ten
aanzien van de afnamen van de aanvragen geeft de wethouder aan dat in
de notitie een en ander is beschreven. Voor een diepere analyse moeten
vraagpatronen en trends en wijzigingen daarin worden bijgehouden. Dit
vergt een uitgebreid onderzoek dat beter aan professionele
onderzoekbureaus / instellingen kan worden overgelaten. Er
dient voorzichtig met het totaalbudget worden omgegaan. Daarom thans
niet het gehele budget inzetten, mede vanwege:
- voorstellenpakket heeft een breed draagvlak
- beeld in behoeften kan snel veranderen
- rekening houden met toekomstige WMO
Daarom reservering van een buffer verstandig. De
wethouder zegt toe dat hij voor de raadsvergadering laat weten hoe hij
omgaat met een normverhoging voor ouders met gehandicapte kinderen.
Hij vindt het wel een sympathiek voorstel. Ten
aanzien van het inzetten van het PGB bij kleine woningaan- passingen
geeft de wethouder aan dat een verkenning mogelijk is, maar dat er wel
een scala aan lastigheden aan kleven. Hij vraagt daarnaast naar de
visie van de commissie op een meer open PGB. Voorts
geeft de wethouder antwoord op een aantal in eerste termijn gestelde
vragen van de leden. De wethouder
geeft naar aanleiding van de inbreng van mevrouw De Jong aan dat hij
nimmer heeft toegezegd dat mensen alleen binnen de eigen wijk
gedwongen kunnen worden te verhuizen. Dit is in tegenspraak met het
gevoerde beleid. Hij heeft wel een opmerking gemaakt over hardheids-
clausule in het beleid. Commissie
in tweede termijn: Een aantal leden stelt in tweede termijn nog een
aantal vragen en maakt opmerkingen over:
1 De oormerking van de gehanteerde reserves.
2 Regulier overleg met corporaties over PGB en kleine
woningaanpassingen.
3 Verandering van PGB-karakter.
4 Commissie wil gaarne verkenning PGB en kleine woningaanpassingen
ontvangen.
5 De hoogte van het verhuisbedrag.
6 PGB en relatie met bureaucratie. Keuzevrijheid voor cliënt.
7 Jaarlijkse wijzigingsnota n.a.v. jurisprudentie.
College in tweede termijn: Wethouder
Rensen
De wethouder zegt toe dat hij de verkenning PGB ten aanzien van kleine
woningaanpassingen aan de commissie zal zenden. Een bredere discussie
over vrij besteedbaar PGB is nu niet wenselijk. Jaarlijks zal de
jurisprudentie, opmerkingen van de bezwaar- en beroepscommissie en van
belangenorganisaties worden geïmplementeerd. De
voorzitter concludeert dat de commissie unaniem akkoord is met de nota’s. |
|
|
8a
8b.
|
Beleidsplan Wet Werk en Bijstand 2006,
Nota Hoogwaardig Handhaven en Reacties sector WIZ op jaarverslagen
2004 van aan gemeente gerelateerde commissies/instituten
Inspreker De Heer Van Bemmel (voedselbank): Hij
geeft aan dat een aantal mensen vanwege de lange wachttijd op een
uitkering een beroep doet op de Voedselbank. Hij wijt dit aan onder
andere bureaucratie. Namens de
Voedselbank stelt hij daarom voor om te streven naar een termijn van
een maand waarbinnen een aanvraag moet zijn afgehandeld en tot kortere
beoordelingstermijnen over te gaan en het werken met voorschotten tot
de definitieve beoordeling. Hij
vraagt of meer aandacht kan worden geschonken bij het huisbezoek aan
voorlichting en niet alleen aan het nagaan of er misbruik van gelden
wordt gemaakt. Tenslotte vraagt hij
de commissie te bezien of de gemeente niet kan voorzien in goedkope
internetabonnementen voor bijstandsgerechtigden. Eerste
termijn commissie: De heer Stoop
(LD):
Zijn fractie is blij met de
afspraak die met DSW is gemaakt over ziektekosten. Hij vraagt of de
wethouder ook niet het bedrag van 25.000,- voor STOED te laag vindt?
Daarnaast vraagt hij of het wettelijk is toegestaan een burger onder
dwang noodzakelijke betalingen te laten voldoen. Ten aanzien van het
jongerenbeleid in Hoogwaardig Handhaven vraagt hij waarom het zo lang
duurt dat een jongere die zich meldt een uitkering krijgt. Waarom
wordt hij eerst drie weken op pad gestuurd? Voorts
vraagt hij de wethouder om de nota’s aan de leden van de commissie
bezwaar en beroep te zenden als ze in de raad zijn aangenomen. De
heer De Prez (PvdA): Zijn fractie
is blij met de bijzondere aandacht voor jongeren, schuldhulpverlening
en armoede. Hij vraagt de wethouder wat de stand van zaken is met
betrekking tot de uitvoering van motie over "social return".
Tevens vraagt hij de wethouder te reageren op het voorstel van de
inspreker om een goedkoop internetabonnement te verstrekken. Zijn
fractie is content met het plan Hoogwaardig Handhaven. Hij noemt
vooral de goede samenhang in onderdelen, de externe gerichtheid en de
goede samenwerking tussen betrokken overheden. Hij
vindt wel dat er meer aandacht moet worden besteed aan het interne
kwaliteitszorgsysteem. Daarnaast vindt hij dat de meetinstrumenten
iets meer moeten worden gespecificeerd. Zijn fractie vindt dat het
huisbezoek een bredere scoop moet krijgen en vraagt de reactie van de
wethouder hierop. De heer Bot (GL:)
Zijn fractie sluit zich aan bij de laatste
opmerking van de heer De Prez. Hij meent dat de Wethouder eerder al
had aangeven dat het huisbezoek een brede scoop betrof, dus zowel
voorlichting als controle en verificatie. Zijn fractie is positief
over de voorstellen. Delft heeft het goed voor elkaar over de gehele
linie. Het beleidsplan heeft
terecht aandacht voor het wegwerken van onderbesteding en daarmee het
armoedebeleid intensiveren. Daarnaast is er terecht aandacht voor
extra maatregelen ten aanzien van jongeren. Ten
aanzien van Hoogwaardig Handhaven sluit hij zich aan bij de inbreng
van de heer De Prez. Mevrouw
Kleijweg (D66:) Haar fractie sluit
aan bij de vorige sprekers en inspreker als het gaat om de bredere
scoop met betrekking tot het huisbezoek. Deelnemen aan de samenleving
staat in de nota voorop en daarom geeft haar fractie een positief
advies. Mevrouw Wielens (STIP):
STIP is positief over beide stukken.
Informatievoorziening en communicatie is essentieel in deze
problematiek. Haar fractie sluit aan bij de heer Bot ten aanzien van
jongerenaanpak. Ook met betrekking tot de schoolverlaters is er een
goede aanpak voorzien. Zij vraagt of er specifiek aandacht is voor
allochtone jongeren en jongeren met schulden. Daarnaast vraagt zij hoe
het armoedeanalyseonderzoek vorm gaat krijgen? Zij
vindt de nota Hoogwaardig Handhaven een goede en pleit eveneens voor
een brede scoop ten aanzien van het huisbezoek. De
heer De Graaf (CU/SGP) Hij spreekt
zijn waardering uit voor beide stukken. Het voorliggende plan is deels
een beleidsplan en deels een visiestuk, omdat armoedeonderzoek nog
niet is afgerond. Hij daagt de wethouder uit om ten aanzien van de
stabilisatie van het aantal cliënten de formulering zo te kiezen dat
hij aansluit bij de landelijke doelstelling. Hij
vraagt voorts ten aanzien van de nota Hoogwaardig Handhaven of het
onderzoek plaatsvindt op basis van signalen of op basis van
periodiciteit? Naar aanleiding van de inbreng van de heer Van Bemmel
vraagt hij of de acht-weken-termijn verkort kan worden? De
heer De Koning (Sb): Zijn fractie
vraagt of er specifieke afspraken bestaan met het CWI als het gaat om
"draaideur"-klanten. Ten aanzien van het huisbezoek pleit
ook hij naar een brede scoop. Hij
merkt op dat hij content is dat er thans één WWB-consulent het
traject begeleidt. Voorts stelt hij
een aantal zaken aan de orde met betrekking tot het aantal
proefplaatsen, de loonkostensubsidie, het plan van aanpak
ziekteverzuim, arbeidsgeschiktverklaarden in kader van WIA en
trajecten voor deze mensen, boekje "bijzondere bijstand",
relatie vervallen studiekosten met start traject leergang, subsidie
aan stichting leergeld, de door CWI ingevoerde A- en B-routes ook in
Delft, de afschaffing van de periodieke herkeuring en het aantal fte’s.
Tenslotte baart de afhandeling van de
bezwaarschriften de fractie van Sb zorgen. Mevrouw
Van der Hoek (VVD): Haar fractie
vindt het een goed idee om een armoededag te organiseren. De
uitkomsten van deze armoededag dienen in het beleidsplan meegenomen te
worden. De instroom naar de bijstand neemt af, zo constateert zij.
De VVD ziet goede punten in de stukken en
verwijst naar het verkiezingsprogramma van de VVD waarin hetzelfde is
opgenomen. Voorts noemt zij specifiek de prioriteit die aan de
jongerenaanpak moet worden gegeven, de termijn van acht weken ten
aanzien van het verstrekken van een uitkering, de schuldenproblematiek
en de stand van zaken om dit onder de aandacht van scholen te brengen,
onder dwang burgers hun verplichtingen laten voldoen. De VVD-fractie
onderschrijft de aanbevelingen van het panel en staat sympathiek
tegenover de voorstellen van de voedselbank. Zij wenst gaarne een
reactie van de wethouder op deze voorstellen. Ten
aanzien van de nota Hoogwaardig Handhaven benadrukt zij het
preventieve en repressieve karakter van deze nota. Dat geldt volgens
haar ook voor het huisbezoek, dus zowel aandacht voor handhaven en
voorlichting. Zij vraagt de wethouder of er in de zomer wat meer
bekend is over de eerste resultaten van de aanpak? De
heer Aközbek (CDA) Namens zijn
fractie geeft hij complimenten voor de leesbaarheid van de nota’s.
Hij stelt een aantal punten aan de orde, waaronder de gesubsidieerde
arbeid en de "opstapbanen". Bij dit laatste geeft hij aan
dat mensen goed begeleid moeten worden. Daarnaast noemt hij de
arbeidsmarktprojecten, waaronder het schoonmaken van scholen, en de
reïntegratietrajecten. Ook pleit hij ervoor goed rekening te houden
met het nieuwe inburgeringstelsel. Met
betrekking tot het de inkomenskant merkt hij op dat het college veel
eerder had moeten beginnen met dit beleid. Zijn fractie is wel blij
met het onderzoek naar armoede in Delft. Met betrekking tot de
jongerenaanpak pleit hij ervoor om samen te werken met scholen om
schoolverlaters aan te pakken. Met
betrekking tot de nota Hoogwaardig Handhaven sluit hij aan bij de
vorige sprekers. Hij wijst erop dat de gemeente op een duidelijk
taalgebruik moet letten. Eerste
termijn college: Wethouder Rensen:
Als reactie op de inspreker geeft de
wethouder aan dat in het najaar al harde afspraken zijn gemaakt met
het UWV over voorschotverlening. Gemeente haalt de afhandelingtermijn
van acht weken wel. Als mensen in de problemen komen, ligt dit niet
altijd primair aan de gemeente zelf. Ook tal van andere redenen zijn
van invloed. Voedselbank speelt goede rol in de samenleving en
signalering van problemen op casus-niveau. Er zijn thans geen signalen
om te twijfelen dat de gemeente de acht- weken-termijn niet haalt.
Ten aanzien van STOED geeft hij aan dat er
strakke afhandeling- termijnen zijn. STOED heeft nog wel met oude
gevallen te maken. Termijnen worden voor het overgrote deel gehaald,
de informatie van de heer Van Bemmel klopt derhalve niet. €25.000,-
aan STOED is voor budgetbegeleiding.
Voorts reageert hij op de inbreng van de commissie in eerste termijn
en geeft hij antwoord op een aantal vragen die door de leden zijn
gesteld.
1 Met betrekking tot de
"draaideurcliënten" geeft hij aan dat er verkorte
procedures zijn.
2 Het huisbezoek heeft betrekking tot de brede "scoop". Én
handhaven, en
informatieverschaffing.
3 Het armoedeonderzoek en de armoededag hebben drie thema’s: als je
werkt kan er ook armoede
zijn, armoede en het opvoeden van kinderen en
aspecten schuldenproblematiek.
4 De nota Hoogwaardig Handhaven is een evolutie van wat de sector WIZ
heeft gesignaleerd en opgevangen. Compliment naar deze
sector.
5 De reïntegratiebedrijven presteren boven het Nederlandse
gemiddelde. Te
danken aan goede organisatie.
6 Doorontwikkeling om processen dichter bij elkaar te brengen.
7 Omdat de gemeenten de uitkeringsintake moet verzorgen, kan de
kwaliteit
ervan omhoog gaan.
8 In sommige gevallen moet dwang mogelijk zijn. Hij sluit aan bij de
benadering van mevrouw Van der Hoek.
Voorts gaat de wethouder kort in op onder andere de
volgende punten:
1 De nota over "social return" is deze collegeperiode
gereed.
2 Hij is aarzelend over internetabonnementen, dat past niet in het
karakter
van de incidentele bijstand.
3 Delft loopt voorop met de aanpak van jongeren in de categorie 16-23
jarigen.
4 Ten aanzien van jongerenschulden wordt aandacht geschonken aan
budgetbeheer. Er wordt gesproken met scholen om daarover
aandacht in
de lessen te geven.
5 Voor alle jongeren wordt een mentoraat voorbereid in de laatste
klassen
van het basisonderwijs en de eerste klassen van het
voortgezet onderwijs.
6 Met de doelstelling wordt naar het landelijke resultaat gekeken.
7 Het is onmogelijk nu een antwoord te geven of fraude afneemt. Daarom
steekproefsgewijs onderzoek.
8 Het beleid is de laatste jaren zeer breed gesteund. Vandaar dat er
veel
punten van velerlei organisaties en partijen in terug te
vinden zijn.
9 Het schoonmaakproject op scholen heeft het niet gehaald, maar dit
kan
mogelijk weer in het kader van Combiwerk.
Tenslotte geeft de wethouder nog een aantal verduidelijkingen. De
voorzitter concludeert dat alle fracties een positieve grondhouding
hebben ten aanzien van beide stukken. Tweede
termijn. inspreker: De
heer Van Bemmel geeft aan dat het hem ging dat de gemeente cliënten
de weg kan wijzen naar goedkope internetabonnementen. Ten aanzien van
STOED geeft hij aan dat hem wel signalen bereiken dat er lange(re)
wachtlijsten zijn. wethouder:
Wethouder Rensen geeft aan dat hij hierop terugkomt naar de inspreker
en de commissie op de hoogte houdt. commissie: De
heer Bot merkt op dat de schuldenproblematiek expliciet moet worden
meegenomen. De voorzitter
concludeert dat het CDA de stukken met positieve grondhouding terug
naar de fractie neemt en dat de overige fracties positief adviseren.
|
|
|
9. |
Sluiting van de vergadering
De voorzitter sluit de vergadering om 23.15 uur.
|
|
|
|