BIJLAGE  I

 

 

                                                                                         Versie1mrt07 +

                                                                                                                               (zonder bijlagen genoemd in rechterkolom)

RIJN-SCHIEKANAAL 

 

Integraal Overzicht van onderwerpen van beleid en uitwerking (projecten en beheer)  

                                                 van de  provincie Zuid-Holland, de gemeente Delft en het 

                                                       Hoogheemraadschap Delfland

 

Nota bene: -Dit overzicht behelst uitsluitend het hele kanaaltraject door Delft waarvan de provincie

                   vaarwegbeheerder is.  Dit beheer omvat civieltechnisch beheer en onderhoud, alsmede nautisch       

                   toezicht en handhaving.

                   -Al het openbaar gemeentewater van de gemeente in de binnenstad en het overige gebied

                   binnen de gemeentegrenzen ressorteert onder de toezichtfunctie van het cluster TOR. Het

                   civieltechnisch beheer en het onderhoud vallen onder het cluster Stadsbeheer (met adviesfunctie

                   van het Ingenieursbureau). Ook de Nieuwe Haven is gemeentelijk eigendom en valt dus onder

                   het beheer van de gemeente.

 

 

                                                                                                                               aantekeningen/voorstel

 

I.  PROVINCIE  

-Beleidsnota Provinciale vaarwegen en scheepvaart

-Provinciale Vaarverordening: eisen aan scheepvaart

 

Beleid

1.   Stimuleren beroepsgoederenvervoer                                      

 

 

 

2.   Watergebonden bedrijvigheid stimuleren/kadefaciliteiten                                

3.   Verbeteren veiligheid (breed) voor alle gebruikers

      en vlotte doorvaart

4.   Verbeteren veiligheid voor (wedstrijd)roeisport

 

5.   Alternatief bieden voor roeisporters

 

 

 

 

6.   Verbreding vaarweg en herinrichting oevers

 

 

7.   Uitsluitend hoge bruggen; eisen aan minimale

      doorvaarthoogte en –breedte (inzet voor de toekomst:

      aquaducten in plaats van bruggen)                                                               

 

 

8.   Compensatie voor “natte” bedrijfsterrein bij bestemming

      voor niet-bedrijven functies (beleid uit: streekplan

      ZH-west en uit Regionaal Structuurplan)

 

Projecten                                                                                                                   

9.   Verbreding Schie op diverse plaatsen, met name

      Schiekade/tankwal en nabij Hooikade-Zuideinde. Pro-

      vincie wil kade t.h.v. L&C/evenemententerrein teruglig-                                  

      zien t.o.v. van huidige (en voormalige Gelatine) situatie

10. Groot onderhoud oevers, gelijktijdig ecologische

      aanpassingen                                                                                                      

11. Kruithuisbrug aanpassen voor scheepvaart en wegverkeer,                         

      (tevens in LVVP Delft)

12. Nieuwe keer-/overslaghaven ten zuiden van Schieoevers;

      status van “suggestie”                                                                                   

 

 

 

 

 

 

13. Overname alle oevers in eigendom provincie i.v.m.

      onderhoud, baggeren en veiligheid op het water

 

14. Effectueren afspraak uit 1989 voor kadastrale overdracht

      kanaal en oevers door de gemeente aan de provincie (nb.

      beheersverantwoordelijkheid sec ligt reeds bij de provincie)

      NB. oevers tot 1,5 m uit de waterlijn + overdracht

      kade Koningsvelt

 

 

15. Diverse verbeteringen en opheffing knelpunten nautisch

      beheer (verbreden, uitdiepen, vergroten doorvaarthoogte

      bruggen, hogere vaarsnelheid beroepsvaart) waaronder

      voorts:

16. Dynamisch vaarwegbeheer (blauwe golf openen bruggen,

      creëren wachtplaatsen bij bruggen en bereikbaarheid

      schepen voor hulpdiensten, overnachtingsplaatsen)

17. Centrale camerabediening van de bruggen (geen

      brugwachters meer)

 
Beheer

18. Groot onderhoud Koepoortbrug in 2007. Inherent hieraan

      het ombouwen van de afstandsbediening van de

      Plantagebrug waartoe kosten ten laste van de gemeente

      Delft tot een bedrag van € 423.000,= exclusief btw

 

 

19. Uiterlijk in 2010 aanpassen technische installaties van de

      Lage Abtswoudsebrug en de Hambrug op de toekomstige

      provinciale afstandsbediening; bruggen in eigendom van

      Delft, totale kosten € 600.000,= exclusief btw (€ 300.000,=

      per brug)

20. Actualiseren overeenkomsten Delft over kosten bediening

      bruggen in eigendom van de gemeente (Lage Abtswoud-

      sebrug, Hambrug en Plantagebrug) neerkomend op ca

      € 12.500,= voor vaste kosten per brug ten laste van Delft 

 

21. Signaleringssysteem Koepoortbrug; relatie met verkeersre-

      gelinstallatie i.v.m. nieuwe Koepoortparkeergarage                                               

 

 

22. Algemeen verbod ankeren en afmeren langs oevers en

      kaden,                   

23. doch tevens creëren ligplaatsen recreatievaart buiten de

      vaargeul (nb. staat los van ligplaatsen gemeente binnen

      eigen openbaar gemeentewater)

24. Bestaande (illegale) ligplaatsen naar uitsterfconstructie of

      omzetten in formele provinciale ligplaatsontheffingen

25. Toezicht op het nautisch beheer reorganiseren;vaker

      surveilleren en samenwerking rayonopzichter met

      havenmeester(s) gemeente Delft (actualiseren

      aanwijzingsbesluit b.o.a.’s)

      Een reserveringssysteem, met name voor de grotere schepen

      (bijv. charters) is belangrijk punt van aandacht

26. Provinciale beheersbevoegdheden bij gemeentelijke

      havenmeester                       

27. Publiciteit over mogelijkheden van klachtenmelding bij

      de provinciale centrale Rhoon    (zie AD Delft Dichtbij

      dd. woensdag, 9mei07)                                    

 

 

 

 

28. Invoeren systeem voor registratie en coördinatie

      afhandeling van ongelukken                                                                                             

 

29. Invoeren registratiesysteem m.b.t. vervoer van

      gevaarlijke stoffen; incident-management                                                                    

 

 

 

30. Baggeren vaarweg –in principe om de 10 jaar- en afvoer van

      bagger 

 

 

 

 

 

31. Aansluiten brugwachtershuisjes op gem.riolering                                                  

 

 

 

32. Parkeerproblematiek auto’s provinciaal personeel                                      

      (bij voorkeur op eigen grond van de provincie)                       

 

 

 

 

33. Continue aandachtspunten:

      -snoeien bomen en struiken langs oevers via gemeente                      

      -gladheidsbestrijding wegdek bruggen door de gemeente

      -voorzieningen i.v.m. onderspoeling kades, bijv. ter

       hoogte van zandoverslag VdLinden

 

33a. Brugspringers (surveillances pol. Haaglanden)

33b. Varend Corso, Vloot over de Vliet, andere evenementen

 

 

II. HOOGHEEMRAADSCHAP VAN DELFLAND

 
Beleid

 

34. Waterplan 2000 (Een blauw netwerk) herijking 2005: de

      gemeente heeft alle taken waterbeheer en onderhoud

      overgedragen aan Delfland

35. Het kanaal fungeert tevens als boezemwater. Delfland is 

      waterhuishoudkundige beheerder:

  1. waterpeil
  2. waterkwaliteit
  3. legger (boezem; waterbergingcapaciteit)
  4. baggeren (provincie voor nautisch beheer doch

             Delfland betaalt mee)

  1. keur (o.a. bouwen op en naast boezemwater)
  2. veiligheid en stabiliteit van de primaire waterkeringen

      (diverse eigendomssituaties; in casu o.m. afstemming

      met provincie en gemeente)

 
Project

36.  Verleggen primaire waterkering Rotterdamseweg i.v.m.

       bergingsriool gemeente; zoeken naar oplossing en

       financiering door de gemeente

Beheer

37.  Voorzieningensysteem in geval van olielekkage +

 opsporing

 

 

 Aandachtspunten:

38. Botenloods Roeivereniging Die Delftse Sport aan het Oostplantsoen: t.o.v.

      het Delflandpeil laaggelegen kade die bij hoge waterstand door golfslag

      overspoeld wordt (noopt tot rustig varen); verantwoordelijkheid ligt bij

      roeivereniging, de gemeente hoeft niet te streven naar een oplossing

 

38a. Uitwatering toekomstig gemaal polder binnenstad bij de kantoorgracht;

        afspraken met provincie gemaakt om voorzieningen te  treffen ter

        voorkoming van hinder voor de scheepvaart

 

 

 

 

 

III. INTENTIEVERKLARING dd. jan06 REGIONAAL

    SAMENWERKINGSVERBAND WATER-STAD-LAND

NB.  -Hebben alle partijen inmiddels ondertekend?

        - Subsidie provincie € 30.000,=

Doelstelling  is middels een doelgerichte netwerkorganisatie:

  1. het opstellen van een strategie Waterrecreatie
  2. realiseren en optimaliseren van een adequate infrastructuur

        voor het toeristisch-recreatief gebruik van de waterwegen

  1. het beheer van de hiervoor bedoelde infrastructuur
  2. het ontwikkelen van een gezamenlijke promotie en

marketingbeleid voor watertoerisme en waterrecreatie

Ingesteld:  -Stuurgroep

                 -Regiegroep die rapporteert aan de stuurgroep

                 -Werkgroepen: -Strategische Allianties (afstemming en aanpak)

                                          -Recreatieve-toeristische infrastructuur en

                                           voorzieningen

                                          -Marketing en Promotie

De trekkersfunctie (coördinatie) ligt bij de gemeente Delft

 

39. Acties uitwerking/uitvoering intentieverklaring: pm

 

 

 

IV. GEMEENTE

 

Beleid, tevens acties (projecten of beheer)

40. Belangen roeisportverenigingen; mede behartiging door

      de gemeente                       

 

 

41. Raadsbesluit 23feb06 inzake Delft Waterstad; aanleiding

      rapport van 22nov05 van de VVD-werkgroep “Vervoer over

      water” mede uitgewerkt in samenwerkingsverband

      Water-Stad-Land hierboven genoemd onder III.            

      Uitgewerkt in het raadsbesluit:

a.       Regelen met de provincie van adequate handhaving en

      toezicht op het afmeren van schepen in de Zuidkolk en

      langs beide oevers van het kanaal binnen de gemeente-

      grens van Delft (basis voor financiering: een verordening

      op inning van haven- en kadegelden)

b.       Evaluatie nieuwe steiger Zuidkolk en afspraken over

      toezicht Zuidkolk en overige kanaaltraject

 

c.       Integrale aanpak van regionale samenwerking inzake

      een toeristisch-economische functie van het kanaal (zie

      hierboven onder III)

d.       Water(recre)actieplan waarbij genoemd:

I.   Gebiedsstudies maken voor de Zuidkolk en de

     Nieuwe Haven                                                                                         

             II.   Onderzoek naar haalbaarheid van passantenhaven(s)            

                   in Zuidkolk en/of Nieuwe Haven

             III.  Waterevenementen + kalender realiseren; mede in

      relatie met regioproject

IV.  Onderzoek doen naar haalbaarheid van een

       watermonument (nabij de Zuidkolk)

e.       Vervoer over water; aanmeerplaatsen/opstapplaatsen

             voor een watertaxi            

f.         Instellen van een haven- of kadegeld voor de Zuidkolk  

 

 

 

 

 

42. Gebiedsvisie Schieoevers bij raadsbesluit 23 februari 2006:                           

        (Mede geïnspireerd op het rapport van de VVD-werkgroep

         waarin genoemd: passantenhaven(s) en aanmeerplaatsen, zoals bij

         Midden-Delfland, Kruithuis, evenemententerrein, Nieuwe Haven/Porceleijne

         Fles, Zuidkolk, Binnenstad en hotels.)

      In de Gebiedsvisie als concrete projecten benoemd:

43. Herontwikkeling gebied Nieuwe Haven e.o., inclusief

      recreatiehaven                      

 

 

 

 

44. Faradaybrug; oeververbinding Schieoevers-Technopolis

      (LVVP)

 

45. Makrobrug, geprojecteerd in geldend bp Schieoevers noord

      en zuid 1999: terugvaloptie voor de Faradaybrug (LVVP)

46. Fiets-/voetgangersbrug Station-zuid naar Rotterdamseweg via                  

      evenemententerrein/Gelatinebrug (LVVP)

47. Waterbergingproblematiek/waterstructuur gebied Schieoevers                  

 

 

48. Zuidkolk als passantenhaven (zie tevens nr. 60 particulier

      initiatief PimvdMarel)

 

 

Andere Projecten

49. Aanpassingen aan de St.Sebastiaansbrug voor tramlijn 19 en

      voor langzaam verkeer (LVVP)

 

 

50. Een nieuwe brug tussen de Indische buurt en Rijswijk

      (initiatief gemeente Rijswijk),

51. Vervoer over water (LVVP + motie gemeenteraad)

 

52. Cultuurvisie, relatie met Delft Waterstad respectievelijk

      regionaal project Water-Stad-Land

 

53. Wens: havenkantoortje in de Zuidkolk annex toiletten,

      douches; onderdeel nr. 48 en 60

54. Studieopdracht voor Havenkantoortje door prof. Wubbo

      Ockels aan TUD-student (met medewerking gemeente);

      relatie met nr. 48 en 60

 

Beheer

55. Technisch beheerplanen 2007 e.v. jaren gekoppeld aan de

      jaarbegroting); zie tevens nr. 14:

      a. Kunstwerken (bruggen, waaronder gem. bruggen kanaal)

      b. Oevers (waaronder in eigendom blijvende delen langs het

          kanaal)

56. onderhoud gemeentelijke bruggen en verrekeningen;

      zie nr. 20 (relatie beheerplannen 55 a. en b.)

57. Zuidkolk diverse aangelegenheden

58.  Uitbreiding water en elektravoorzieningen op de kaden

       (Hooikade en steiger geregeld)

59.  Kaden Schieweg in bestemmingsplan Schieoevers niet

       bestemd als loswal (wel kaden Nieuwe Haven)                                                         

       NB: In kader Project herstructurering Schieoevers t.z.t.

       bezien of Zandoverslag Van der Linde gehandhaafd

       respectievelijk naar elders verplaatst moet worden

 

 

Particuliere initiatieven

60. Zuidkolk en omgeving PimvdMarel/8feb07.

      Voorstel globaal: In eigen exploitatie te neven een luxe

      Sloepenhaven in de grachtenkom bij het Legermuseum,

      alsmede een luxe passantenhaven in de Zuidkolk +

      horecagelegenheid etc. Voorts exploitatie van

      sloepenarrangementen, fluisterbootjes en kano’s voor in

      de grachten en faciliteiten voor (bruggen)rondvaarten in

      de binnenstad met zonodig te maken op- en afstapplaat-

      sen bij volledige ontsluiting van het grachtenstelsel.

      Tenslotte beschikbaarstelling van een pand voor expositie-

      en audiovisuele faciliteiten

61. Idem PimvdMarel/8feb07 aanmeren charters in Nieuwe

      Haven + fietsverhuur

62. Initiatief Stichting Stunt/Kringloopbedrijf: grachtenrecreatie

      per sloep (4 stuks) + watertaxi af te meren aan de stalen

      steiger in de Zuidkolk

 

Overig                                   

63. Inpoldering delen binnenstad/relatie met boezemfunctie

      van het kanaal; afstemming continu met Delfland en de

      Provincie

64. Varend Corso; beheer/begeleiding door gemeentelijke

      havenmeesters

 

 

 

65. Verrekenen met provincie de voorfinanciering door de

      gemeente van f. 600.000,= voor de vernieuwing van een deel  

      van de kade van de Hooikade en het Zuideinde in 1997 (zie  

      raadsstuk 11mrt97, stuk 23.I)

 

 

Kees van der Vlies

Vakteam projecten, 1mrt07.

 

 

 

 

 

 

 

1. Toename goederenvervoer per schip gaat niet samen met recreatievaart (en roeisport).  Wat is het nut voor Delft? Zie

notitie bij 41 sub e inzake Vervoer over Water/bijlage. Discussiepunt met provincie

2. Idem      

 

3. Positief benaderen

 

4. Bijzonder aandachtspunt, mede

 gezien recente bijna-ongelukken 

 

5. Wedstrijdsport behoeft een vaarlengte van 3 tot 4 km en een vrij pad op de oever voor de coach. De kade van de Schieweg-noord staat in het weekend vol met vrachtwagenparkeren van “vrije ondernemers”!

6. Meewerken aan verbreding tot aan

de Nieuwe Haven; zie bij 9 en notitie Vervoer over Water/bijlage

 

7. Serieus discussiepunt: hoge bruggen zeer nadelig voor fietsverkeer en voor de scheepvaart bij open brugdek (windvang). Daarom inzetten op lage bruggen. Lagere bruggen betekent wel hogere exploitatiekosten.

 

8. Zie notitie bij 41 sub e Vervoer over water/bijlage   

 

 

 

9. Eerder toezegging tot medewerking Schiekade/tankwal. Hooikade-Zuideinde discussiepunt. Idem vm. Gelatineterrein. Rest traject niet aan de orde? Zie tevens notitie bij 41 sub e Vervoer over Water/bijlage en nr. 65 

10. Nadere voorstellen provincie afwachten

11. pm   

 

12. Vanuit verkeersoogpunt Delft geen behoefte aan. Voorzien is in voldoende overslagmogelijkheden voor bulkgoederen. Bulkgoederen vrijwel beperkt tot zand- en grind. Bezorging stukgoederen en bevoorrading winkels in binnenstad en rest Delft is adequater per as. Overslag bulkgoederen voor regiogemeenten betekent zwaardere belasting Delftse wegennet. Zie notitie bij 41 sub e. Discussiepunt met provincie

13. Actie provincie. Desbetreffend eigendom gemeente Delft betrokken bij overdracht ad 14 

14. Nu snel aan meewerken. Zie overeenkomst bij brief van 26 maart 1990.

Waarin afspraken over afkoopsom van 550.000,= guldens + rente (!) door de provincie aan de gemeente, alsmede afspraken over andere verrekeningen. 

Provincie wil de Zuidkolk niet meer overnemen; zie Zuidkolk/bijlage

15. In principe aan meewerken behoudens de in deze kolom aangegeven discussiepunten  

 

 

16. Idem

 

 

 

17. Idem

 

 

 

18. Zie separate mail van ondergetekende dd. 21feb07 aan sectorhoofd Stadsbeheer.

NB. Zie tevens afspraken in overeenkomst genoemd onder 14. in deze kolom. Separaat voorstel nodig aan b&w/gemeenteraad door sector Stadsbeheer

 

19. Idem

 

 

 

 

 

20. Idem (is het juist dat Delft al jaren geen vergoeding meer betaalt aan de provincie voor de bediening bruggen in eigendom van Delft?)

 

 

21. Provinci, hr. Rense,  reeds op geattendeerd. Aandachtspunt voor proj.leider  Koepoortgarage (BartWaasdorp in afstemming met vakteam mobiliteit en JosvdAa van IB/SB) (zijn op de hoogte) 

 

22. en 23. Primaire aangelegenheden voor de provincie. Basis Prov.Vaarverordening.

Doch aandachtspunt voor (afstemming met) havenmeester Delft en sector Stadsbeheer

 

24. Idem; zie bijlage (il)legaal afgemeerde

schepen

25. Primaire aangelegenheid provincie. Voor dagelijks toezicht/calamiteiten is er goede samenwerking met gemeentelijke havenmeester(s). Het actualiseren van de schriftelijke afspraken is dringend gewenst. Inclusief afspraken over verrekening kosten gemeentelijke havenmeester(s)  

 

26. Idem

 

27. Primaire aangelegenheid provincie.  Goede afstemming nodig met gemeente/havenmeester(s). Van belang voor alle schippers en andere gebruikers en omwonenden van het kanaal en kaden. Nagaan of ondermeer opnemen in vaste rubriek Stadskrant wenselijk is

 

28. Primaire aangelegenheid voor de provincie. Afspraken maken met gemeentelijke havenmeester(s).

 

29.  Idem primair provincie, doch ook goed afspreken/vastleggen  met gemeentelijke havenmeester(s) die (in casu de gemeente)  in geval van calamiteiten wettelijke plichten en bevoegdheden hebben 

30. Hiervoor wordt regelmatig de kade Zuideinde/Schieweg gebruikt. Ook overslag/afvoer van bagger(werkzaamheden) in andere gemeenten vindt hier plaats! Met de provincie hier goede afspraken over maken, inclusief regeling van een financieel vergoeding door de aannemer(s)

 

31. Aan initiatief provincie in principe meewerken. Noodzaak bezien in samenhang met realisering provinciaal project afstandsbediening van de bruggen

 

32. Standpunt Delft is volstrekt helder vastgelegd in brief 8sep09, nr. 20131436 aan de provincie (hr. Massom). Voorstel: handhaven standpunt (=geen  regeling treffen die afwijkt van bestaande parkeerontheffingenbeleid). Stukken separaat in handen gesteld van Hans de Jongh

33. Bestaande werkafspraken provincie en gemeentelijke havenmeester(s) handhaven. Laatstgenoemden krijgen melding provincie, activeren stadsbeheer of particulieren en controleren uitvoering. Gladheidsbestrijding is onderdeel programma stadsbeheer. Onderspoeling kades wordt na overdracht water en kaden een primaire verantwoordelijkheid van de provincie

33a. permanent aandachtspunt

33b. Prov. Is bevoegd gezag (gem.haven-

 meesters handelen binnen bevoegdheid

 van de provincie)

 

 

 

34. Tussen waterschap, provincie en  gemeente is er reeds regelmatig afstemming. (Aan waterschap melden zodra punt 14 uitgevoerd is.)

35. Idem

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

36. Problematiek waar Delft (Stadsbeheer, Ingenieursbureau en vakteam Milieu) nauw bij betrokken is, cq de gemeente initiatiefnemer behoort te zijn. Vooralsnog heeft Delfland het voortouw. NB. relatie

met kanaalverbreding knelpunten.

37. Primaire aangelegenheid voor Waterschap in afstemming met de provincie als vaarwegbeheerder. Schriftelijk vastleggen wat bijdrage havenmeester(s) hierbij kan/moet zijn in combinatie met nr. 28

38. Voor kennisgeving aannemen

 

 

 

 

38a. Voor kennisgeving aannemen (afspraken gecoördineerd door vakteam milieu: met provincie, waterschap en sector stadsbeheer)

 

 

 

 

 

 

 

 

Nota Bene:

1. Inbrengen in dit project de conclusies van de Nota “Kansen voor vervoer over water in Delft” dd. 12dec06 van vakteam mobiliteit. Wachten op standpunt b&w respectievelijk gemeenteraad

 

2. Progr.begroting 2007-2010, jaarschijf 2006: gereserveerd € 150.000,= voor o.a. bevordering recreatietoervaart en watertoerisme, zie blz. 103;  op blz. 105 is dit bedrag specifiek gelabeld voor het realiseren van een passantenhaven in de Zuidkolk in samenwerking met de provincie

 

 

 

39. Samenval met 41, 42, 43 en 48, alsmede particuliere initiatieven 60 en 61.

Acties: (Paulus van Uythoven; projectleider tot aan zomer 2007)

 

 

 

 

40. Afspreken of en zo ja wie bij de gemeente met deze problematiek nog weer eens aan de slag gaat (“sectie sportbeleid” van sector Maatschappelijke Ontwikkelingen ?). Zie boven 4. en 5.

41. nb. samenval met regionaal project 39 en projecten Gebiedsvisie Schieoevers, zie 42 , 43 en 48, alsmede particuliere initiatieven 60 en 61

a. -Oevers kanaal:  zie boven 22 t/m 26

    -Zuidkolk: zie aparte notitie/bijlage

 

 

b. -Toezicht overig kanaal: zie boven 25.     

      en 26.

    -Zuidkolk: zie aparte notitie/bijlage

    -kosten realisatie steiger 2/3 provincie,

     en 1/3 St.Recreatie Toervaart.  

     (gemeente heeft niets bijgedragen)

 

c. Zie boven 39; projectleider aanstellen

 

 

d. I. en II. Zien als één geheel en daarvoor  een projectleider aanstellen; onderdeel/afstemming met projectleider ad  nr. 39

II. betreft m.i.  kern Regionaal Waterplan;  in pr.begr. € 150.000,= gereserveerd

d. III. Onderdeel taak projectleider nr. 39 (toeristisch-economisch) met vakteam CKE als primair betrokken

d. IV. Idem

 

e. Zie notitie Vervoer oer Water/bijlage

 

 

f. Zie Zuidkolk, aparte notitie/bijlage

 

 

 

 

 

 

 

42. NB. Samenval met onderdelen ad 41

 

 

 

 

 

43. Zie 41 d. I.  en II. Projectleider aanstellen voor onderdeel recreatiehaven; zie tevens onder nr. 61. Afstemmen met:

Herontwikkeling Nw.Haven en omgeving is taakonderdeel van de projectleider Vastgoedontwikkeling (Tiessens) Herstructurering Bedrijventerrein Schieoevers (VHBS).

44. Afzonderlijk project 2010-2015  gemeente Delft T.Dijker, vkt mobiliteit in afstemming met project Schieverbreding van de provincie

45. geen actie; zie nr. 44

 

46. project vkt mobiliteit periode 2010-2015; nog geen projectleider nodig

 

47. Onderdeel project Herstructurering Bedrijfsterrein Schieoevers  en  bestemmingsplan Schieoevers. In kader aangelegenheden kanaal dus niet relevant

 

48. Zie boven bij 39 en 41 d. I. en d. II. Zie tevens Zuidkolk aparte notitie/bijlage

 

 

 

 

49. Onderdeel project Tramlijn 19. In kader

onderwerpen kanaal niet relevant. Wel onderdeel nr. 20 en nr. 55  (delen van de brug zijn eigendom van Delft) 

 

50. Voor kennisgeving aannemen

 

51. Zie notitie Vervoer over Water/bijlage

(zie boven 41 sub e, alsmede 1, 6 en 12)

 

52. Aandachtspunt voor project Cultuurvisie (vakteam CKE)

 

53. Zie Zuidkolk aparte notitie/bijlage; relatie met 39 en 41 + 60,61

 

54. Idem (resultaat studie afwachten)

 

 

 

 

 

55. Beheerplan wordt gemaakt door het IB in opdracht van

 

 

 

 

56. Zie bij nr. 20

 

 

57. Zie Zuidkolk aparte notitie/bijlage

58. Idem (NB is al gerealiseerd)

 

59. Zie aparte notitie/bijlage inzake gebruik kaden als loswal (+relatie Nw.Haven en zandoverslag VdLinden).

NB. Ander punt van aandacht is het feit dat de kade na werktijd en in de weekenden intensief gebruikt wordt voor vrachtwagenparkeren. Zie tevens nr. 5

 

 

 

60. Verzoek in behandeling nemen en adviseren aan b&w (vkt CKE).

Goed afstemmen met de acties Delft Waterstad ad 41 en 39 alsmede met nr. 43 en nr. 48.

Zie tevens Zuidkolk aparte notitie/bijlage.

NB. Grachtenkom bij het Legermuseum respectievelijk de grachten zelf is water in gemeentelijk eigendom waarbij de provincie niet als vaarwegbeheerder bij betrokken is.

 

 

 

61. Idem

 

 

62. Idem

 

 

 

 

 

63. Voor kennisgeving aannemen; zie tevens nr.’s 34 en 35

 

64.  De gemeentelijke havenmeester(s)

bieden ten behoeve van dit jaarlijkse evenement allerlei faciliteiten. Primair voor de activiteit op/via  water gemeentelijk eigendom, doch eveneens m.b.t. het kanaal. Aangelegenheid voor vkt. TOR

 

65. Wordt door het IB uitgezocht. Betrekken bij andere verrekeningen hierboven genoemd