BIJLAGE I
Versie1mrt07 +
(zonder
bijlagen genoemd in rechterkolom)
RIJN-SCHIEKANAAL
Integraal
Overzicht van onderwerpen van beleid en uitwerking (projecten en beheer)
van de
provincie Zuid-Holland, de gemeente Delft en het
Hoogheemraadschap Delfland
Nota bene: -Dit overzicht behelst uitsluitend
het hele kanaaltraject door Delft waarvan de provincie
vaarwegbeheerder
is. Dit beheer omvat civieltechnisch
beheer en onderhoud, alsmede nautisch
toezicht en handhaving.
-Al het openbaar gemeentewater van de
gemeente in de binnenstad en het overige gebied
binnen de gemeentegrenzen ressorteert onder de
toezichtfunctie van het cluster TOR. Het
civieltechnisch beheer en het onderhoud vallen
onder het cluster Stadsbeheer (met adviesfunctie
van het Ingenieursbureau). Ook de Nieuwe Haven
is gemeentelijk eigendom en valt dus onder
het beheer van de gemeente.
I. PROVINCIE -Beleidsnota
Provinciale vaarwegen en scheepvaart -Provinciale
Vaarverordening: eisen aan scheepvaart
Beleid
1. Stimuleren beroepsgoederenvervoer 2. Watergebonden bedrijvigheid
stimuleren/kadefaciliteiten 3. Verbeteren veiligheid (breed) voor alle
gebruikers en vlotte doorvaart 4. Verbeteren veiligheid voor
(wedstrijd)roeisport
5. Alternatief bieden voor roeisporters
6. Verbreding vaarweg en herinrichting
oevers 7. Uitsluitend hoge bruggen; eisen aan
minimale doorvaarthoogte en –breedte (inzet
voor de toekomst: aquaducten in plaats van bruggen) 8. Compensatie voor “natte” bedrijfsterrein
bij bestemming voor niet-bedrijven functies (beleid
uit: streekplan
ZH-west en uit Regionaal Structuurplan) Projecten
9. Verbreding Schie op diverse plaatsen, met
name Schiekade/tankwal en nabij
Hooikade-Zuideinde. Pro- vincie wil kade t.h.v.
L&C/evenemententerrein teruglig- zien t.o.v. van huidige (en voormalige
Gelatine) situatie 10.
Groot onderhoud oevers, gelijktijdig ecologische aanpassingen
11.
Kruithuisbrug aanpassen voor scheepvaart en wegverkeer, (tevens in LVVP Delft) 12.
Nieuwe keer-/overslaghaven ten zuiden van Schieoevers; status van “suggestie”
13.
Overname alle oevers in eigendom provincie i.v.m. onderhoud, baggeren en veiligheid op
het water 14.
Effectueren afspraak uit 1989 voor kadastrale overdracht kanaal en oevers door de gemeente aan
de provincie (nb. beheersverantwoordelijkheid sec ligt
reeds bij de provincie) NB. oevers tot 1,5 m uit de waterlijn
+ overdracht kade Koningsvelt 15.
Diverse verbeteringen en opheffing knelpunten nautisch
beheer (verbreden, uitdiepen,
vergroten doorvaarthoogte
bruggen, hogere vaarsnelheid
beroepsvaart) waaronder
voorts:
16.
Dynamisch vaarwegbeheer (blauwe golf openen bruggen, creëren wachtplaatsen bij bruggen en
bereikbaarheid schepen voor hulpdiensten,
overnachtingsplaatsen) 17.
Centrale camerabediening van de bruggen (geen brugwachters meer) Beheer18.
Groot onderhoud Koepoortbrug in 2007. Inherent hieraan het ombouwen van de afstandsbediening
van de Plantagebrug waartoe kosten ten
laste van de gemeente Delft tot een bedrag van € 423.000,=
exclusief btw 19.
Uiterlijk in 2010 aanpassen technische installaties van de Lage Abtswoudsebrug en de Hambrug op
de toekomstige provinciale afstandsbediening; bruggen
in eigendom van Delft, totale kosten € 600.000,=
exclusief btw (€ 300.000,= per brug) 20.
Actualiseren overeenkomsten Delft over kosten bediening bruggen in eigendom van de gemeente
(Lage Abtswoud- sebrug, Hambrug en Plantagebrug)
neerkomend op ca € 12.500,= voor vaste kosten
per brug ten laste van Delft 21.
Signaleringssysteem Koepoortbrug; relatie met verkeersre- gelinstallatie i.v.m. nieuwe
Koepoortparkeergarage 22.
Algemeen verbod ankeren en afmeren langs oevers en kaden, 23.
doch tevens creëren ligplaatsen recreatievaart buiten de vaargeul (nb. staat los van
ligplaatsen gemeente binnen eigen openbaar gemeentewater) 24.
Bestaande (illegale) ligplaatsen naar uitsterfconstructie of omzetten in formele provinciale
ligplaatsontheffingen 25.
Toezicht op het nautisch beheer reorganiseren;vaker surveilleren en samenwerking
rayonopzichter met havenmeester(s) gemeente Delft
(actualiseren aanwijzingsbesluit b.o.a.’s) Een reserveringssysteem, met name voor
de grotere schepen (bijv. charters) is belangrijk punt
van aandacht 26.
Provinciale beheersbevoegdheden bij gemeentelijke havenmeester 27.
Publiciteit over mogelijkheden van klachtenmelding bij de provinciale centrale Rhoon (zie AD Delft Dichtbij dd. woensdag, 9mei07) 28.
Invoeren systeem voor registratie en coördinatie afhandeling van ongelukken
29.
Invoeren registratiesysteem m.b.t. vervoer van gevaarlijke stoffen;
incident-management 30.
Baggeren vaarweg –in principe om de 10 jaar- en afvoer van bagger 31.
Aansluiten brugwachtershuisjes op gem.riolering 32.
Parkeerproblematiek auto’s provinciaal personeel (bij voorkeur op eigen grond van de
provincie) 33.
Continue aandachtspunten: -snoeien bomen en struiken langs
oevers via gemeente
-gladheidsbestrijding wegdek bruggen
door de gemeente -voorzieningen i.v.m. onderspoeling
kades, bijv. ter hoogte van zandoverslag VdLinden 33a. Brugspringers (surveillances pol. Haaglanden) 33b.
Varend Corso, Vloot over de Vliet, andere evenementen II. HOOGHEEMRAADSCHAP VAN DELFLAND
Beleid 34.
Waterplan 2000 (Een blauw netwerk) herijking 2005: de gemeente heeft alle taken waterbeheer
en onderhoud overgedragen aan Delfland 35.
Het kanaal fungeert tevens als boezemwater. Delfland is waterhuishoudkundige beheerder:
Delfland betaalt mee)
(diverse eigendomssituaties; in casu o.m. afstemming met
provincie en gemeente) Project36. Verleggen primaire waterkering
Rotterdamseweg i.v.m. bergingsriool gemeente; zoeken naar
oplossing en financiering door de gemeente Beheer37. Voorzieningensysteem in geval van
olielekkage + opsporing Aandachtspunten: 38.
Botenloods Roeivereniging Die Delftse Sport aan het Oostplantsoen: t.o.v. het Delflandpeil laaggelegen kade die
bij hoge waterstand door golfslag overspoeld wordt (noopt tot rustig
varen); verantwoordelijkheid ligt bij roeivereniging, de gemeente hoeft niet
te streven naar een oplossing 38a.
Uitwatering toekomstig gemaal polder binnenstad bij de kantoorgracht; afspraken met provincie gemaakt om
voorzieningen te treffen ter voorkoming van hinder voor de
scheepvaart III.
INTENTIEVERKLARING dd. jan06 REGIONAAL
SAMENWERKINGSVERBAND
WATER-STAD-LAND
NB. -Hebben alle partijen inmiddels ondertekend? - Subsidie provincie € 30.000,= Doelstelling is middels een doelgerichte
netwerkorganisatie:
voor het toeristisch-recreatief gebruik van de waterwegen
marketingbeleid voor watertoerisme en
waterrecreatie Ingesteld: -Stuurgroep -Regiegroep die rapporteert
aan de stuurgroep -Werkgroepen: -Strategische
Allianties (afstemming en aanpak)
-Recreatieve-toeristische infrastructuur en
voorzieningen -Marketing en Promotie De
trekkersfunctie (coördinatie) ligt bij de gemeente Delft 39.
Acties uitwerking/uitvoering intentieverklaring: pm IV. GEMEENTE Beleid, tevens acties (projecten of beheer)40.
Belangen roeisportverenigingen; mede behartiging door de gemeente 41.
Raadsbesluit 23feb06 inzake Delft Waterstad; aanleiding rapport van 22nov05 van de
VVD-werkgroep “Vervoer over water” mede uitgewerkt in
samenwerkingsverband Water-Stad-Land hierboven genoemd
onder III. Uitgewerkt in het raadsbesluit: a.
Regelen met de provincie van adequate handhaving en toezicht op het afmeren van schepen in
de Zuidkolk en langs beide oevers van het kanaal
binnen de gemeente- grens van Delft (basis voor
financiering: een verordening op inning van haven- en kadegelden) b.
Evaluatie nieuwe steiger Zuidkolk en afspraken over toezicht Zuidkolk en overige
kanaaltraject c.
Integrale aanpak van regionale samenwerking inzake een toeristisch-economische functie
van het kanaal (zie hierboven onder III) d.
Water(recre)actieplan waarbij genoemd: I. Gebiedsstudies maken voor de Zuidkolk en
de Nieuwe Haven
II. Onderzoek naar haalbaarheid van passantenhaven(s) in Zuidkolk en/of Nieuwe
Haven III. Waterevenementen + kalender realiseren; mede in relatie met regioproject IV. Onderzoek doen naar haalbaarheid van een watermonument (nabij de Zuidkolk) e.
Vervoer over water; aanmeerplaatsen/opstapplaatsen voor een watertaxi f.
Instellen van een haven- of kadegeld voor de Zuidkolk 42. Gebiedsvisie Schieoevers bij raadsbesluit 23 februari 2006: (Mede geïnspireerd op het rapport
van de VVD-werkgroep waarin genoemd: passantenhaven(s)
en aanmeerplaatsen, zoals bij Midden-Delfland, Kruithuis,
evenemententerrein, Nieuwe Haven/Porceleijne Fles, Zuidkolk, Binnenstad en
hotels.) In de Gebiedsvisie als concrete projecten
benoemd: 43. Herontwikkeling
gebied Nieuwe Haven e.o., inclusief recreatiehaven 44. Faradaybrug;
oeververbinding Schieoevers-Technopolis (LVVP) 45. Makrobrug,
geprojecteerd in geldend bp Schieoevers noord en zuid 1999: terugvaloptie voor de
Faradaybrug (LVVP) 46.
Fiets-/voetgangersbrug Station-zuid naar Rotterdamseweg via evenemententerrein/Gelatinebrug (LVVP) 47.
Waterbergingproblematiek/waterstructuur gebied Schieoevers 48.
Zuidkolk als passantenhaven (zie tevens nr. 60 particulier initiatief PimvdMarel) Andere
Projecten
49. Aanpassingen aan de St.Sebastiaansbrug voor
tramlijn 19 en voor
langzaam verkeer (LVVP) 50. Een nieuwe brug tussen de Indische buurt en
Rijswijk
(initiatief gemeente Rijswijk), 51.
Vervoer over water (LVVP + motie gemeenteraad) 52.
Cultuurvisie, relatie met Delft Waterstad respectievelijk regionaal project Water-Stad-Land 53. Wens: havenkantoortje
in de Zuidkolk annex toiletten, douches; onderdeel nr. 48 en 60 54. Studieopdracht voor
Havenkantoortje door prof. Wubbo Ockels aan TUD-student (met
medewerking gemeente); relatie met nr. 48 en 60 Beheer
55.
Technisch beheerplanen 2007 e.v. jaren gekoppeld aan de jaarbegroting); zie tevens nr. 14: a. Kunstwerken (bruggen, waaronder gem.
bruggen kanaal) b. Oevers (waaronder in
eigendom blijvende delen langs het kanaal) 56.
onderhoud gemeentelijke bruggen en verrekeningen; zie nr. 20 (relatie beheerplannen 55
a. en b.) 57.
Zuidkolk diverse aangelegenheden 58. Uitbreiding water en elektravoorzieningen
op de kaden (Hooikade en steiger geregeld) 59. Kaden Schieweg in bestemmingsplan
Schieoevers niet bestemd als loswal (wel kaden Nieuwe
Haven) NB: In kader Project herstructurering
Schieoevers t.z.t. bezien of Zandoverslag Van der Linde
gehandhaafd respectievelijk naar elders
verplaatst moet worden Particuliere
initiatieven 60.
Zuidkolk en omgeving PimvdMarel/8feb07.
Voorstel globaal: In eigen exploitatie te neven een luxe Sloepenhaven in de grachtenkom bij het
Legermuseum, alsmede een luxe passantenhaven in de
Zuidkolk + horecagelegenheid etc. Voorts
exploitatie van sloepenarrangementen, fluisterbootjes
en kano’s voor in de grachten en faciliteiten voor
(bruggen)rondvaarten in de binnenstad met zonodig te maken op-
en afstapplaat- sen bij volledige ontsluiting van het
grachtenstelsel. Tenslotte beschikbaarstelling van een
pand voor expositie- en audiovisuele faciliteiten 61.
Idem PimvdMarel/8feb07 aanmeren charters in Nieuwe Haven + fietsverhuur 62.
Initiatief Stichting Stunt/Kringloopbedrijf: grachtenrecreatie per sloep (4 stuks) + watertaxi af te
meren aan de stalen steiger in de Zuidkolk Overig 63. Inpoldering delen
binnenstad/relatie met boezemfunctie van het kanaal; afstemming continu met
Delfland en de Provincie 64. Varend Corso;
beheer/begeleiding door gemeentelijke havenmeesters 65. Verrekenen met
provincie de voorfinanciering door de gemeente van f. 600.000,= voor
de vernieuwing van een deel van de kade van de Hooikade en het
Zuideinde in 1997 (zie raadsstuk 11mrt97, stuk 23.I) Kees van der Vlies Vakteam
projecten, 1mrt07.
|
1.
Toename goederenvervoer per schip gaat niet samen met recreatievaart (en
roeisport). Wat is het nut voor
Delft? Zie
notitie
bij 41 sub e inzake Vervoer over Water/bijlage. Discussiepunt met
provincie
2.
Idem
3.
Positief benaderen
4.
Bijzonder aandachtspunt, mede
gezien recente bijna-ongelukken
5.
Wedstrijdsport behoeft een vaarlengte van 3 tot 4 km en een vrij pad op de
oever voor de coach. De kade van de Schieweg-noord staat in het weekend vol
met vrachtwagenparkeren van “vrije ondernemers”!
6.
Meewerken aan verbreding tot aan
de
Nieuwe Haven; zie bij 9 en notitie Vervoer over Water/bijlage
7.
Serieus discussiepunt: hoge bruggen zeer nadelig voor fietsverkeer en voor de
scheepvaart bij open brugdek (windvang). Daarom inzetten op lage bruggen.
Lagere bruggen betekent wel hogere exploitatiekosten.
8.
Zie notitie bij 41 sub e Vervoer over water/bijlage
9.
Eerder toezegging tot medewerking Schiekade/tankwal. Hooikade-Zuideinde
discussiepunt. Idem vm. Gelatineterrein. Rest traject niet aan de orde? Zie
tevens notitie bij 41 sub e Vervoer over Water/bijlage en nr. 65
10.
Nadere voorstellen provincie afwachten
11.
pm
12.
Vanuit verkeersoogpunt Delft geen behoefte aan. Voorzien is in voldoende
overslagmogelijkheden voor bulkgoederen. Bulkgoederen vrijwel beperkt tot
zand- en grind. Bezorging stukgoederen en bevoorrading winkels in binnenstad
en rest Delft is adequater per as. Overslag bulkgoederen voor regiogemeenten
betekent zwaardere belasting Delftse wegennet. Zie notitie bij 41 sub e.
Discussiepunt met provincie
13.
Actie provincie. Desbetreffend eigendom gemeente Delft betrokken bij
overdracht ad 14
14.
Nu snel aan meewerken. Zie overeenkomst bij brief van 26 maart 1990.
Waarin
afspraken over afkoopsom van 550.000,= guldens + rente (!) door de
provincie aan de gemeente, alsmede afspraken over andere verrekeningen.
Provincie wil de Zuidkolk niet meer overnemen; zie Zuidkolk/bijlage
15.
In principe aan meewerken behoudens de in deze kolom aangegeven
discussiepunten
16.
Idem
17.
Idem
18.
Zie separate mail van ondergetekende dd. 21feb07 aan sectorhoofd Stadsbeheer.
NB.
Zie tevens afspraken in overeenkomst genoemd onder 14. in deze kolom.
Separaat voorstel nodig aan b&w/gemeenteraad door sector Stadsbeheer
19.
Idem
20.
Idem (is het juist dat Delft al jaren geen vergoeding meer betaalt aan de
provincie voor de bediening bruggen in eigendom van Delft?)
21.
Provinci, hr. Rense, reeds op
geattendeerd. Aandachtspunt voor proj.leider
Koepoortgarage (BartWaasdorp in afstemming met vakteam mobiliteit en
JosvdAa van IB/SB) (zijn op de hoogte)
22.
en 23. Primaire aangelegenheden voor de provincie. Basis
Prov.Vaarverordening.
Doch
aandachtspunt voor (afstemming met) havenmeester Delft en sector Stadsbeheer
24.
Idem; zie bijlage (il)legaal afgemeerde
schepen
25.
Primaire aangelegenheid provincie. Voor dagelijks toezicht/calamiteiten is er
goede samenwerking met gemeentelijke havenmeester(s). Het actualiseren van de
schriftelijke afspraken is dringend gewenst. Inclusief afspraken over
verrekening kosten gemeentelijke havenmeester(s)
26.
Idem
27.
Primaire aangelegenheid provincie.
Goede afstemming nodig met gemeente/havenmeester(s). Van belang voor
alle schippers en andere gebruikers en omwonenden van het kanaal en kaden.
Nagaan of ondermeer opnemen in vaste rubriek Stadskrant wenselijk is
28.
Primaire aangelegenheid voor de provincie. Afspraken maken met gemeentelijke
havenmeester(s).
29. Idem primair provincie, doch ook goed
afspreken/vastleggen met
gemeentelijke havenmeester(s) die (in casu de gemeente) in geval van calamiteiten wettelijke
plichten en bevoegdheden hebben
30.
Hiervoor wordt regelmatig de kade Zuideinde/Schieweg gebruikt. Ook
overslag/afvoer van bagger(werkzaamheden) in andere gemeenten vindt hier
plaats! Met de provincie hier goede afspraken over maken, inclusief regeling
van een financieel vergoeding door de aannemer(s)
31.
Aan initiatief provincie in principe meewerken. Noodzaak bezien in samenhang
met realisering provinciaal project afstandsbediening van de bruggen
32.
Standpunt Delft is volstrekt helder vastgelegd in brief 8sep09, nr. 20131436
aan de provincie (hr. Massom). Voorstel: handhaven standpunt (=geen regeling treffen die afwijkt van bestaande
parkeerontheffingenbeleid). Stukken separaat in handen gesteld van Hans de
Jongh
33.
Bestaande werkafspraken provincie en gemeentelijke havenmeester(s) handhaven.
Laatstgenoemden krijgen melding provincie, activeren stadsbeheer of
particulieren en controleren uitvoering. Gladheidsbestrijding is onderdeel
programma stadsbeheer. Onderspoeling kades wordt na overdracht water en kaden
een primaire verantwoordelijkheid van de provincie 33a.
permanent aandachtspunt 33b.
Prov. Is bevoegd gezag (gem.haven-
meesters handelen binnen bevoegdheid
van de provincie)
34.
Tussen waterschap, provincie en
gemeente is er reeds regelmatig afstemming. (Aan waterschap melden
zodra punt 14 uitgevoerd is.)
35.
Idem 36.
Problematiek waar Delft (Stadsbeheer, Ingenieursbureau en vakteam Milieu)
nauw bij betrokken is, cq de gemeente initiatiefnemer behoort te zijn. Vooralsnog heeft Delfland het voortouw. NB.
relatie met
kanaalverbreding knelpunten. 37.
Primaire aangelegenheid voor Waterschap in afstemming met de provincie als
vaarwegbeheerder. Schriftelijk vastleggen wat bijdrage havenmeester(s)
hierbij kan/moet zijn in combinatie met nr. 28 38.
Voor kennisgeving aannemen 38a.
Voor kennisgeving aannemen (afspraken gecoördineerd door vakteam milieu: met
provincie, waterschap en sector stadsbeheer) Nota
Bene: 1.
Inbrengen in dit project de conclusies van de Nota “Kansen voor vervoer over
water in Delft” dd. 12dec06 van vakteam mobiliteit. Wachten op standpunt
b&w respectievelijk gemeenteraad 2.
Progr.begroting 2007-2010, jaarschijf 2006: gereserveerd € 150.000,= voor
o.a. bevordering recreatietoervaart en watertoerisme, zie blz. 103; op blz. 105 is dit bedrag specifiek
gelabeld voor het realiseren van een passantenhaven in de Zuidkolk in
samenwerking met de provincie 39.
Samenval met 41,
42, 43 en 48, alsmede particuliere initiatieven 60 en 61. Acties:
(Paulus van Uythoven; projectleider tot aan zomer
2007) 40.
Afspreken of en zo ja wie bij de gemeente met deze problematiek nog weer eens
aan de slag gaat (“sectie sportbeleid” van sector Maatschappelijke
Ontwikkelingen ?). Zie boven 4. en 5. 41.
nb. samenval met
regionaal project 39 en projecten Gebiedsvisie Schieoevers, zie 42 , 43 en
48, alsmede particuliere initiatieven 60 en 61 a.
-Oevers kanaal: zie boven 22 t/m 26 -Zuidkolk: zie aparte notitie/bijlage b.
-Toezicht overig kanaal: zie boven 25.
en 26. -Zuidkolk: zie aparte notitie/bijlage -kosten realisatie steiger 2/3
provincie, en 1/3 St.Recreatie Toervaart. (gemeente heeft niets bijgedragen) c.
Zie boven 39; projectleider aanstellen d.
I. en II. Zien als één geheel en daarvoor
een projectleider aanstellen; onderdeel/afstemming met projectleider
ad nr. 39 II.
betreft m.i. kern Regionaal
Waterplan; in pr.begr. €
150.000,= gereserveerd d.
III. Onderdeel taak projectleider nr. 39 (toeristisch-economisch) met vakteam
CKE als primair betrokken d.
IV. Idem e.
Zie notitie Vervoer oer Water/bijlage f.
Zie Zuidkolk, aparte notitie/bijlage 42.
NB. Samenval met
onderdelen ad 41 43.
Zie 41 d. I. en II. Projectleider
aanstellen voor onderdeel recreatiehaven; zie tevens onder nr. 61. Afstemmen
met: Herontwikkeling
Nw.Haven en omgeving is taakonderdeel van de projectleider
Vastgoedontwikkeling (Tiessens) Herstructurering Bedrijventerrein Schieoevers
(VHBS). 44.
Afzonderlijk project 2010-2015
gemeente Delft T.Dijker, vkt mobiliteit in afstemming met project
Schieverbreding van de provincie 45.
geen actie; zie nr. 44 46.
project vkt mobiliteit periode 2010-2015; nog geen projectleider nodig 47.
Onderdeel project Herstructurering Bedrijfsterrein Schieoevers en
bestemmingsplan Schieoevers. In kader aangelegenheden kanaal dus niet
relevant 48.
Zie boven bij 39 en 41 d. I. en d. II. Zie tevens Zuidkolk aparte
notitie/bijlage 49.
Onderdeel project Tramlijn 19. In kader onderwerpen
kanaal niet relevant. Wel onderdeel nr. 20 en nr. 55 (delen van de brug zijn eigendom van
Delft) 50.
Voor kennisgeving aannemen 51.
Zie notitie Vervoer over Water/bijlage (zie
boven 41 sub e, alsmede 1, 6 en 12) 52.
Aandachtspunt voor project Cultuurvisie (vakteam CKE) 53.
Zie Zuidkolk aparte notitie/bijlage; relatie met 39 en 41 + 60,61 54.
Idem (resultaat studie afwachten) 55.
Beheerplan wordt gemaakt door het IB in opdracht van 56.
Zie bij nr. 20 57.
Zie Zuidkolk aparte notitie/bijlage 58.
Idem (NB is al gerealiseerd) 59.
Zie aparte notitie/bijlage inzake gebruik kaden als loswal (+relatie Nw.Haven
en zandoverslag VdLinden). NB.
Ander punt van aandacht is het feit dat de kade na werktijd en in de
weekenden intensief gebruikt wordt voor vrachtwagenparkeren. Zie tevens nr. 5 60.
Verzoek in behandeling nemen en adviseren aan b&w (vkt CKE). Goed
afstemmen met de acties Delft Waterstad ad 41 en 39 alsmede met nr. 43 en nr.
48. Zie
tevens Zuidkolk aparte notitie/bijlage. NB.
Grachtenkom bij het Legermuseum respectievelijk de grachten zelf is water in
gemeentelijk eigendom waarbij de provincie niet als vaarwegbeheerder bij
betrokken is. 61.
Idem 62.
Idem 63.
Voor kennisgeving aannemen; zie tevens nr.’s 34 en 35 64. De gemeentelijke havenmeester(s) bieden
ten behoeve van dit jaarlijkse evenement allerlei faciliteiten. Primair voor
de activiteit op/via water
gemeentelijk eigendom, doch eveneens m.b.t. het kanaal. Aangelegenheid voor
vkt. TOR 65.
Wordt door het IB uitgezocht. Betrekken bij andere verrekeningen hierboven
genoemd |