Rapportage Jongerenloket Gemeente Delft

Rapportage over de periode: 1-1-2008 t/m 30-6-2008 (1e en 2e kwartaal 2008)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



Jongerenloket Delft 1e en 2e kwartaal 2008                                                 
Inhoudsopgave

 

 

Onderwerp:                                                                                                           Pagina:

 

0. Relatie met doelstellingen………………………………………………………                      3.

1. Project Delftse Jongeren in Beeld
1.1 Project Delftse Jongeren in Beeld…………….…….……………………………..         3.


2. Leerplicht
2.1 Leerplicht Verzuimgegevens t/m 2e kwartaal 2008………………………………..       7.
2.2 Bemiddeling Leerplicht………………………………………………………………       8.
2.3 Processen-verbaal…………………………………………………………………..        8.
2.4 Spijbelen Halt t/m 2e  kwartaal 2008……………………………………………………     9.
2.5 Thuiszitters t/m 2e kwartaal 2008………………………………………………………   11.



3. Project Overgang VMBO-MBO
3.1 Eindresultaat eindexamenkandidaten schooljaar 2007/2008…………….…….         12.

4. VSV/WWB
4.1 Effectrapportage / Trajecten jongeren t/m 2e kwartaal 2008…………………………   13.


5. Antilliaanse Jongeren
5.1 Stand van zaken Project Antilliaanse jongeren t/m 2e kwartaal 2008…………         15.
5.2 Cijfers caseload Consulent Antilliaanse t/m 2e kwartaal 2008……………………… 16.



6. Leerlingenvervoer
6.1 Cijfers Leerlingenvervoer Schooljaar 2007/2008…………………………..………     18.

6.2 Cijfers  leerlingenvervoer schooljaar 2008/2009, t/m 2e kwartaal 2008………..       19.

 

 


0. Relatie met doelstellingen

Deze rapportage heeft betrekking op de volgende doelstellingen uit de jeugdnota:

 


 

 

 

 

1.Project Delftse Jongeren in Beeld

1.1 Project Delftse Jongeren in Beeld

Vanaf het schooljaar 2007 liepen er drie projecten binnen het Jongerenloket welke elk een bestandsanalyse in zich hadden. Dit was:

-        Project Delftse Jongeren in Beeld

-        Project Antilliaanse Jongeren

-        Project Overgang VMBO - MBO examenkandidaten

Per project werd er gebruik gemaakt van een Excel bestand om de voortgang in de resultaten te registreren en monitoren. Het kwam voor dat een jongere onder de doelgroep van twee of drie van deze projecten viel, bijvoorbeeld een jongere met een oude schoolinschrijving (examenjaar), van Antilliaanse afkomst.

 

Om te voorkomen dat een jongere uit hoofde van drie projecten werd benaderd is ervoor gekozen de dubbelen bij ιιn van de drie projecten onder te brengen. Om een reλel beeld te scheppen van de absolute aantallen jongeren per project is hieronder de oude (met dubbelen)-en nieuwe (zonder dubbelen) situatie geschetst.

 

 

Projectnaam

 

Aant. Oud

 

Aant. Nieuw

 

Verschil

 

Toelichting

 

Delftse jongeren in beeld

 

6.089

 

5.603

 

-486

 

waarvan 367 examenkandidaten en 119 Antillianen

Examenkandidaten VMBO - MBO

 

447

 

 

437

 

 

-10

 

 

waarvan 10 Antillianen

 

 

Antilliaanse jongeren

 

285

 

284

 

-1

 

waarvan 1 examenkandidaat

 

 



1.1 Eindresultaat/afwikkeling Project Delftse Jongeren in Beeld

 

Dit project betrof een grote groep jongeren in de leeftijd van 5 tot 23 jaar die bij de gemeente uit beeld waren geraakt. Van hen was niet bekend of zij op school zaten, werkten of in het bezit waren van een startkwalificatie. Het betrof een groep van 5.603 jongeren. Hieronder is weergegeven hoeveel jongeren terug in beeld zijn middels de ondernomen acties.

De afronding van dit project heeft plaatsgevonden in het 1e kwartaal 2008.

 

 

 

 

Aantal

%

Totaal in bestand

5.603

100,00%

Totaal terug in beeld

5.541

98,89%


 

Hieronder wordt weergegeven waar de uit het beeld geraakte jongeren zich bevonden.
Deze informatie is boven tafel gekomen door het raadplegen van diverse systemen, het aanschrijven van de doelgroep middels twee mailingacties en de geleverde gegevens van derden namelijk de Informatie Beheer Groep.

 

Totaal terug in beeld

Aantal

%

Startkwalificatie

3.834

70%

School

518

9%

Werk-vast

242

4%

Werk-bepaalde tijd

325

6%

Uitkeringen

134

2%

Verhuisd buiten gem.

161

3%

Inmiddels >23 jaar

174

3%

Overig

153

3%

Totaal

5.541

100%


 


Vanuit de werkwijze binnen dit project zijn er verschillende vervolgacties geweest.

De vervolgacties waren van zowel administratieve als van inhoudelijke aard. In dat laatste geval vond er een overdracht plaats naar 1 van de disciplines waar de jongere qua leeftijdscategorie onder viel.

 

 

Ondernomen vervolgacties:

Aantal

%

Administratieve vervolgacties

5.379

98%

Overdracht Consulent-werk JL

73

1%

Overdracht Leerplichtambtenaar

37

1%

Totaal

5.489

100%

Bij afronding van het project ontbraken er van de 5.603 jongeren nog 114 jongeren het juiste beeld.

 

-         24 personen van deze groep zijn aan de Leerplichtambtenaar overgedragen voor verder onderzoek. Van deze personen is bekend dat zij de leerplichtige leeftijd hebben en waarschijnlijk woonachtig zijn in het buitenland en daar ook onderwijs volgen.

-         46 personen zijn aan de jongerenconsulenten van het jongerenloket overgedragen. Van deze personen is bekend dat zij in Delft ingeschreven zijn en niet hebben gereageerd op de verzonden brieven.

-         Voor 44 personen is een overdracht gedaan aan Burgerzaken. Van deze personen zijn de mailingbrieven retour afzender gezonden. Van deze personen is niets bekend behalve de inschrijving op het adres dat bij ons bekend is. Burgerzaken zal onderzoek verrichten naar de juistheid van dit adres.

 

 

Dit project heeft geleid tot een structureel werkproces met als doel grip te houden op deze groep. Het periodieke proces gaat zal per kwartaal met ingang van juli 2008 starten. In de Rapportage Jongerenloket 3e kwartaal zal voor het eerst worden gerapporteerd over de resultaten voortvloeiende uit dit periodieke proces.

 

 


 


2. Leerplicht

 

Het werk van de Leerplichtambtenaar valt uiteen in 3 soorten activiteiten;

 

-         Preventieve activiteiten om schooluitval te voorkomen

-         Curatieve activiteiten om schoolverzuim en uitval tegen te gaan (handhaving)

-         Justitiλle activiteiten als instrument binnen de handhavingstaak

 

Schoolverzuim is onder te verdelen in absoluut verzuim (een jongere is niet op een school ingeschreven) en relatief verzuim (een jongere is wel op een school ingeschreven maar verzuimt meer dan 3 dagen. Dit verzuim is weer onder te verdelen in probleem verzuim,  luxe verzuim (ongeoorloofd extra vakantieverlof) en vrijstellingen (toestemming van de leerplicht om in bijzondere omstandigheden vrij te hebben).

Aan schoolverzuim liggen vaak complexe omstandigheden ten grondslag waarbij jongeren en hun ouders hulp nodig hebben om de bestaande problemen op te lossen. Een goede samenwerking tussen scholen, ouders, leerplicht, schoolmaatschappelijk werk en andere instellingen voor jeugdhulpverlening is hierbij noodzakelijk.

 

Binnen het basisonderwijs, het voortgezet onderwijs en sinds kort ook op het Delftse ROC zijn Zorg Advies Teams(ZAT) samengesteld. In deze ZAT’s participeren verschillende instellingen, waaronder ook de Leerplichtambtenaar.


2.1 Leerplicht Verzuimmeldingen t/m 2e kwartaal 2008

 

 

1e kwartaal 2008

2e kwartaal 2008

(On)geoorloofde verzuimmeldingen per onderwijssoort

Absoluut verzuim

Relatief verzuim

Luxe verzuim

Vrijstel-lingen

Absoluut verzuim

Relatief verzuim

Luxe verzuim

Vrijstel-lingen

Basis- en Speciaal onderwijs

0

9

4

4

1

8

1

23

(V)SO

0

3

0

0

0

5

0

3

VO

0

21

0

0

0

12

0

1

Praktijkonderwijs

0

8

0

0

0

4

0

0

VMBO

0

58

0

0

0

28

0

0

MBO/ROC

1

8

0

0

0

3

0

0

Onbekend

0

0

0

0

0

2

0

0

Geen onderwijs

0

0

0

0

0

0

0

0

Totaal

1

107

4

4

1

62

1

27

Totaal kwartaal

116

91

 

 

 


2.2 Bemiddeling Leerplicht

 

Na het eerste kwartaal werd gerapporteerd over de bemiddeling van de afdeling Leerplicht. Het betreft dan ouders, scholen of hulpverlenende instanties die een beroep doen op de expertise en bemiddelingsrol van leerplicht voor wat betreft casuοstiek die te maken heeft met de schoolgang van een jongere.

 

Daar wij binnen het jongerenloket bezig zijn en een kwaliteitsslag met betrekking tot dit onderwerp, zijn de betreffende gegevens nu niet te leveren. In het volgende verslag (3e kwartaal) zullen deze gegevens met terugwerkende kracht worden vermeld.

 


 

2.3 Processen-verbaal Leerplicht

 

 

1e kwartaal 2008

2e kwartaal 2008

Processen-verbaal per onderwijssoort

Absoluut verzuim

Relatief verzuim

Luxe verzuim

Absoluut verzuim

Relatief verzuim

Luxe verzuim

Basis- en Speciaal onderwijs

0

0

3

0

1

0

(V)SO

0

0

0

0

0

0

VO

0

3

0

1

4

0

Praktijkonderwijs

0

5

0

0

5

0

VMBO

0

23

0

0

12

0

MBO/ROC

0

0

0

0

0

0

Onbekend

0

0

0

0

0

0

Geen onderwijs

0

0

0

0

0

0

Totaal

0

31

3

1

22

0

Totaal kwartaal

34

23

 



2.4 Spijbelen Halt t/m 2e kwartaal 2008

 

De Halt afdoening spijbelen is een prejustitiλle sanctie die zich richt op leerplichtige jongeren van 12 tot en met 16 jaar, woonachtig in de gemeente Delft.

Het doel van deze sanctie is 3-ledig:

-         leerplichtigen handhaven op school;

-         leerplichtigen wijzen op het overtreden van de leerplichtwet;

-         inzicht krijgen in de problematiek in de leefgebieden van de verzuimende leerlingen.

 

De criteria voor verwijzingen naar Halt zijn zo opgebouwd dat hiermee getracht wordt om beginnend schoolverzuim aan te pakken.

 

Scholen zijn verantwoordelijk voor het aanmelden van jongeren met dit type verzuim. De leerplichtambtenaar toetst en legt het contact met bureau Halt.

 

 

Aantal aanmeldingen per school

1e kw 2008

2e kw 2008

Grotius College Bleijswijckstraat

5

3

St. Stanislascollege Westplantsoen

2

1

St. Stanislascollege Krakeelpolderweg

0

1

St. Stanislascollege Reinier de Graafweg

0

1

Chr. Lyceum Delft Juniusstraat

0

3

Totaal

7

9


 

 

Totaal afgehandeld

1e kw 2008

2e kw 2008

Positief

3

2

Negatief

0

0

Overig

0

0

Nog in behandeling

4

7

Totaal

7

9


 

Positief: de jongere heeft zijn Haltstraf uitgevoerd/afgemaakt.
Nog in behandeling: Haltstraf loopt op dit moment.


Aantal aanmeldingen per leeftijd

1e kw 2008

2e kw 2008

12 jaar

0

0

13 jaar

0

0

14 jaar

2

1

15 jaar

1

1

16 jaar

4

5

17 jaar

0

2

Totaal

7

9



Opvallend is dat de grootste groep rond de leeftijd van 16 jaar zit, terwijl de Haltstraf in oorsprong is bedoeld voor de wat jongere leeftijdscategorieλn.

 



2.5 Thuiszitters t/m 2e kwartaal 2008

Thuiszitters zijn leerplichtige jongeren van 5 tot 18 jaar die zonder geldige reden (zoals ziekte) meer dan een maand verzuimen zonder dat zij ontheffing hebben vanuit leerplicht. Het gaat hier om leerlingen die tussen wal en schip raken door bijvoorbeeld de wachtlijstproblematiek in het speciaal onderwijs, door psychische problematiek welke niet te handhaven is binnen het regulier onderwijs of door verschil in inzicht tussen school en ouders omtrent de problematiek van het kind.

 

Verder betreft het hier leerlingen waarbij sprake is van hardnekkige motivatieproblematiek en waarbij waarschuwingen en de handhaving vanuit de leerplichtwet geen effect hebben.

 

De afdeling leerplicht verzorgt de registratie van deze leerlingen en zorgt dat dit een apart agendapunt is binnen de Zorg Advies Teams van de scholen. Eens per maand worden deze leerlingen apart doorgenomen met de coφrdinator samenwerkingsverband voortgezet onderwijs en de leerplicht.

 

 

 

 

2008
1e kw

2008
2e kw

2008 totaal

Aantal thuiszitters start peilperiode

20

15

20

Instroom thuiszitters

5

1

6

Uitstroom thuiszitters

10

6

16

Aantal thuiszitters einde peilperiode

15

10

10




Project Overgang VMBO MBO

3.1 Eindresultaat eindexamenkandidaten schooljaar 2007/2008

 

Dit jaar is er extra ingezet op de overgang van leerlingen van de VMBO naar het MBO. Het doel was om voortijdig zicht te krijgen op de uitval van leerlingen en door preventieve acties en begeleiding uitval te voorkomen en de overstap naar het MBO te faciliteren.

Op 30 mei en 16 juni 2008 zijn aan alle examenkandidaten van de Delftse VMBO-scholen brieven gestuurd. Hierin werd verzocht op het antwoordformulier aan te geven bij welke vervolgopleiding zij zich hebben aangemeld voor het nieuwe schooljaar 2008/2009.

 

In totaal zijn er 460 jongeren aangeschreven die examen hebben gedaan. Van deze jongeren hebben er tot nu toe 372 (81%) gereageerd op de brief.

 

Stand Examenbrieven

Aantal

Wel reactie op Examenbrief

372

Geen reactie op Examenbrief

88

Totaal in bestand

460

 

Van alle jongeren die hebben gereageerd, hebben er zich 347 aangemeld voor een vervolgopleiding. Bij de scholen wordt nagegaan of de aanmeldingen ook resulteren in een daadwerkelijke inschrijving.

 

De overige 25 personen die hebben gereageerd hebben aangegeven zich (nog) niet te hebben aangemeld of dat geheel ook niet van plan zijn. Deze groep wordt overgedragen aan en opgeroepen door de jongerenconsulenten voor verdere begeleiding richting vervolgschool.


Stand reacties

Aantal

Aangemeld bij school

347

Niet aangemeld, overdracht jongerenconsulent

25

Totaal wel gereageerd op Examenbrief

372


De jongeren die geheel niet reageren worden opgeroepen door de jongerenconsulenten voor begeleiding. Dit geldt ook voor de groep die zich wel hebben aangemeld bij een school maar niet worden ingeschreven of niet komen opdagen.

 

In de volgende rapportage zal dit onderwerp nader worden toegelicht. Hierin zal meer duidelijk worden omtrent de hoeveelheid inschrijvingen, de mate van begeleiding en de resultaten hiervan.


 

VSV/WWB

De begeleiding van jongeren tot 23 jaar wordt vanuit 2 wetten, RMC en WWB, integraal uitgevoerd.

Jongeren tot 23 jaar die voortijdig de school verlaten en geen startkwalificatie bezitten worden door de school aangemeld bij het jongerenloket. Ook kan een aanmelding tot stand komen doordat de jongere een uitkering aanvraagt, zich als werkzoekende inschrijft bij het CWI, via leerplicht in beeld komt of zichzelf aanmeldt.

 

In alle gevallen wordt de jongere uitgenodigd voor een 1e intake/diagnose gesprek. Als uitkomst van dit gesprek  wordt er samen met de jongere een stappenplan opgesteld dat moet leiden tot terugkeer naar school en als dit niet lukt, een baan. Het jongerenloket maakt gebruik van verschillende trajecten en instrumenten op het terrein van onderwijs, zorg en werk en begeleidt de jongere op het pad terug naar school of werk.


4.1 Trajecten jongeren t/m 2e kwartaal 2008

 

 

2008
1e kw

2008
2e kw

2008 totaal

Start lopende caseload einde peilperiode

306

335

306

Instroom

131

87

218

Geplaatst

42

43

85

Uit traject

60

39

99

Lopende caseload

335

340

340



Instroom

2008
1e kw

2008
2e kw

Totaal 2008

School

22

18

40

Jeugdhulp-verlening

6

14

20

Politie/Justitie

0

0

0

Keten Leerplicht/CWI/ WIZ

37

32

69

Overig (Zelfmelders/ Ouders/Anders)

66

23

89

Totaal

131

87

218


 

Geplaatst

2008
1e kw

2008
2e kw

2008 totaal

Onderwijs

17

20

37

Werk

20

19

39

Zorg

5

4

9

Totaal

42

43

85

Uit traject

2008
1e kw

2008
2e kw

2008 totaal

Ouder dan 23

6

2

8

Verhuisd/Detentie

27

3

30

Ongemotiveerd/Niet meer bereikbaar

20

28

48

Overig

7

6

13

Totaal

60

39

99


NB; de groep ongemotiveerd /niet meer bereikbaar wordt eens  per half jaar opnieuw uitgenodigd door het jongerenloket.

 

Lopende caseload

2008
1e kw

2008
2e kw

Uitkeringsgerechtigden

60

68

Niet Uitkeringsgerechtigden

275

272

Totaal

335

340



 

 


Antilliaanse Jongeren

 

5.1 Cijfers Caseload Consulent Antillianen t/m 2e kwartaal 2008

Caseload Antillianen

De caseload bestaat op het moment uit 33 Antilliaanse jongeren. Hieronder wordt een onderverdeling van de caseload gegeven. Daarnaast wordt ook per instroomkanaal een aanmeldingsoverzicht gegeven. 

 

 

Kanaal instroom caseload

1e kw 2008

2e kw 2008

CWI

1

4

The mall / Youth for Christ

3

1

Alivio

5

4

Zelfmelder

5

9

Perspectief

0

0

Jeugdzorg

1

0

Leerplicht

0

2

School

0

2

Bestand

21

11

Totaal

36

33



Caseload naar geslacht

1e kw 2008

2e kw 2008

Man

19

15

Vrouw

17

18

Totaal

36

33




Van de 33 jongeren zitten er 25 in begeleiding en 8 jongeren in de nazorg.

Caseload naar Traject

1e kw 2008

2e kw 2008

In begeleiding

23

25

Nazorg

13

8

Totaal

36

33




Gedurende het begeleiden van de jongeren is gebleken dat de jongeren op de volgende leefgebieden problemen hebben:

-         huisvesting (begeleid wonen);

-         financieel (met name schulden);

-         politie justitie (detentie verleden met verplichte reclasseringscontact);

-         werk/ scholing (hebben geen startkwalificatie);

-         vrijetijdsbesteding (zitten vaak thuis of hangen op straat.

 


5.2 Preventieactiviteiten Antilliaanse jongeren

Meidenclub-Speransa

De meidenclub Speransa gaat op 2 september 2008 van start. Tussen buurthuis de Mall en de Antilliaanse consulent is hard gewerkt aan het neerzetten van een aantrekkelijk programma waar middels “rationeel jongerenwerk” een vertrouwelijke plek wordt gecreλerd waar deze meiden zich veilig voelen en waar persoonlijke problematiek kan worden geuit.

 

Er zal gewerkt worden aan de volgende speerpunten:

 

-         het bijbrengen van eigen normen en waarden;

-         het ontdekken van eigen identiteit evenals het bewustmaken van persoonlijke eigenschappen en kwaliteiten;

-         leren om voor zichzelf op te komen in de maatschappij;

-         jongerenparticipatie. Door jongeren verantwoordelijkheden te geven (bijv. organiseren van activiteiten) wordt betrokkenheid en persoonlijke groei gestimuleerd.

 

In het verslag van het volgende kwartaal zal worden gerapporteerd over de start, voortgang en bevindingen van deze meidenclub.


Contactpersoon andere instanties

De afgelopen periode is er veel geοnvesteerd in het opbouwen van een netwerk rondom de Antilliaanse jongeren. Ook is er aandacht voor de preventieve functie van de gemeente die schooluitval dient te verkleinen. Door bekendheid en aandacht worden steeds meer jongeren van 12 tot 16 jaar doorverwezen vanuit instanties als Jeugdformaat en scholen.

De Antilliaanse consulent fungeert als vertrouwenspersoon voor deze jongeren en mobiliseert het netwerk rondom de jongeren. Zij voert gesprekken en rapporteert haar bevindingen aan de aanmeldende instantie. Tevens maakt de consulent afspraken met deze jongeren en houdt regelmatig contact met hen. Dit alles ten doel om de jongeren in de schoolbanken te houden. Hieronder is weergegeven wat de meest voorkomende problematiek is onder deze groep van 8 jongeren.

 

 

Aantal

Huisvesting

4

Gedragsproblemen

3

Schuldenproblematiek

1

Totaal

8




6. Leerlingenvervoer

 

In een aantal gevallen kunnen ouders een beroep doen op de gemeentelijke regeling voor leerlingenvervoer. De regeling geldt bijvoorbeeld voor kinderen die vanwege een verstandelijke of lichamelijke beperking niet zelfstandig kunnen reizen, maar ook voor kinderen die speciaal onderwijs genieten en hiervoor een grote afstand moeten afleggen. In de “Verordening Leerlingenvervoer gemeente Delft” staat precies in welke gevallen men recht heeft op een vergoeding of op speciaal vervoer. Het kan dan gaan om een (gedeeltelijke) onkostenvergoeding voor het vervoer dat de ouders zelf regelen, maar ook om het gebruik van aangepast vervoer, zoals een busje.

 

Aanvraag en beoordeling

 

Voordat de gemeente besluit of ouders gebruik kunnen maken van de regeling voor leerlingenvervoer, kijkt men naar een aantal zaken. Zo is de afstand van huis naar de ‘dichtstbijzijnde toegankelijke school’ van belang. Verder wordt gekeken naar de mate van zelfstandigheid van een kind, de leeftijd en de eigen verantwoordelijkheid van de ouders.

 

Toetsing van deze aanvragen ligt bij het Jongerenloket.

Verder voert het Jongerenloket het contractbeheer uit m.b.t. de vervoerder van het leerlingenvervoer

Connexxion en handelt, daar waar nodig, klachten van ouders en vervoerder af.

 

 

 

6.1 Cijfers Leerlingenvervoer Schooljaar 2007/2008

 

Onderstaand de eindstand van de aanvragen leerlingenvervoer in het voorgaande schooljaar: in totaal 229 aanvragen.

 

Aantal aanvragen per school

Aantal

%

Herman Broerenschool

69

23%

Voorde, de

34

11%

Laurentiusschool

31

10%

Pedologische Instituutschool

23

8%

Maurice Maeterlinckschool

21

7%

Bouwsteen, de

21

7%

Pleysierschool, J.C.

12

4%

Overig (minder dan 10 aanvragen per school)

88

29%

Totaal

299

100%


 

 

 

Afgehandelde aanvragen

Aantal

%

Toekenning

294

99%

Afwijzing

5

1%

Niet in behandeling

0

0%

Totaal aantal aanvragen

299

100%

 

 

Soort vervoer

Aantal

%

Aangepast vervoer

263

88%

Eigen vervoer

12

4%

Openbaar vervoer

24

8%

Totaal

299

100%



 

6.2 Cijfers Leerlingenvervoer Schooljaar 2008/2009, t/m 2e kwartaal 2008

 

Het aantal aanvragen leerlingenvervoer voor het komend schooljaar 2008-2009 bedraagt medio 2008 153.

De verwachting is dat in het 3e kwartaal de cijfers nog omhoog gaan omdat er ook heel wat aanvragen ingediend zijn tussen het 2e en 3e kwartaal. Dit zullen we volgend kwartaal naast elkaar zetten  en dan ook aangeven in hoeverre er sprake is van toe/afname t.o.v. het vorig schooljaar 2007-2008.

 

Aantal aanvragen per school

Aantal

%

Herman Broerenschool

43

28%

Voorde, de

21

14%

Laurentiusschool

14

9%

Pedologische Instituutschool

7

5%

Maurice Maeterlinckschool

15

10%

Akker, de

9

6%

Pleysierschool, J.C.

6

4%

Overig (minder dan 5 aanvragen per school)

38

25%

Totaal

153

100%


Resultaten aanvragen

Aantal

%

Toekenning

138

99%

Afwijzing

12

1%

Niet in behandeling

3

0%

Totaal aantal aanvragen

153

100%


Soort vervoer

Aantal

%

Aangepast vervoer

132

86%

Eigen vervoer

8

5%

Openbaar vervoer

13

8%

Totaal

153

100%