Van : college van B&W[GD1]
Datum : 19 november 2008 [GD2]
Pfh. :
Saskia Bolten[GD3]
Steller : A. vd Heide/F. Schouten[GD4]
tel.nr. : 2602857[GD5]
e-mail :
avdheide@delft.nl[GD6]
Programma : 2 Arbeidsmarkt, 5 Wijkzaken/Stadsbeheer, 10 Cultuur/Binnenstad en 14 Algemene Dekkingsmiddelen[GD7]
Registratie nr. : 904433
Stuk :
Onderwerp : Financiële consequenties van de moties bij de Programmabegroting 2009-2012[GD8] en 72e begrotingswijziging van 2008/2009.
Gevraagde beslissing:
1. Wij stellen u voor akkoord te gaan met de 72e begrotingswijziging van het dienstjaar 2008.
De raad heeft bij de behandeling van de Programmabegroting 2009-2012 een vijftal moties aangenomen met financiële consequenties:
voor 2008:
en voor 2009 en verder:
De financiële consequenties zijn gevat in de 72e begrotingswijziging van het dienstjaar 2008.
1. Aanleiding
Het college gaat de hierboven genoemde moties uitvoeren. Daartoe dient de begroting op enkele onderdelen te worden gewijzigd.
2. Bevoegdheid
De gemeenteraad vanwege diens budgetrecht.
3. Historie
/ relatie met eerdere besluiten/ proces
De [GD9]Programmabegroting 2009-2012 is op 6 november jl. door de gemeenteraad vastgesteld. De Programmabegroting 2008-2011 is in november 2007 door de gemeenteraad vastgesteld.
4. Wat
willen we bereiken? (Beoogd effect)
Wijziging van de begroting zodat het college de moties, die door de raad zijn aangenomen, kan uitvoeren
5. Wat gaan
we daarvoor doen? (Oplossingsrichtingen / kanttekeningen)
De begroting wordt gewijzigd waarbij per motie de volgende dekking is aangewezen:
· Motie 18 communicatie bij 50 euro akties voor een incidenteel bedrag van € 24.000 te dekken uit de Sociale reserve;
· Motie 20 schoonmaken binnenstad in weekend en feestdagen voor een structureel bedrag van € 75.000 vanaf 2009 met dekking uit het structureel accres Gemeentefonds 2008;
· Motie 25 Vermeercentrum 2008 voor een incidenteel bedrag van € 120.000 met dekking uit de post onvoorzien;
· Motie 19 Vermeercentrum 2009 voor een incidenteel bedrag van € 95.000 met dekking van € 76.000 uit het accres Gemeentefonds 2008 en voor € 19.000 uit een cultuurbudget 2008. Beide worden daartoe overgeheveld naar 2009.
· Motie 27 Taptoe voor een incidenteel bedrag van € 20.000 in 2009 met dekking uit Stadsmarketing/Versterken toeristische kernwaarden.
6. Wat mag
het kosten? (Financiële paragraaf )
Zie punt 5.
7. Communicatie
N.v.t.
8. Verdere
procedure
N.v.t.
Bijlagen:
· 72e begrotingswijziging 2008/2009
Datum : 19 novemebr 2008[GD10]
Registratie nr. : 904433
Stuk : #*Wordt ingevuld door Griffie[GD11]*#
Onderwerp : Financiële consequenties van de moties bij de Programmabegroting 2009-2012[GD12] en 72e begrotingswijziging van 2008/2009.
De raad van de gemeente Delft;
Gelezen het voorstel van het college van 25 november 2008[GD13]
BESLUIT:
Gevraagde beslissing:
1. Wij stellen u voor akkoord te gaan met de 72e begrotingswijziging van het dienstjaar 2008/2009.
Aldus vastgesteld in de openbare raadsvergadering van 18 december 2008[GD14]
[GD1]In de meeste gevallen betreft dit het college van B&W, In sommige gevallen kan een voorstel ook afkomstig zijn van het presidium
[GD2]Dit betreft de datum van de vergadering van het Presidium, in principe de derde maandag voorafgaand aan de raad. (zie RIS) evt kan dit opengelaten worden dan vult de griffie dit in
[GD3]Hier komen de initialen en achternaam van de betreffende portefeuillehouder te staan
[GD4]Hier vul je de naam van de steller van het stuk in. Raadsleden kunnen contact opnemen met deze persoon over (technisch) inhoudelijke vragen
[GD5]Hier staat het telefoonnummer van de steller van het voorstel
[GD6]Het e-mail adres van de steller zodat een raadslid evt per mail contact op kan neme
[GD7]Hier komt de naam te staan van het betreffende programma uit de programmabegroting
[GD8]Hier komt in zeer korte bewoordingen (max. 3 –4 woorden)het onderwerp te staan. Het gaat om het onderwerp en niet om de procedure, omdat soms slechts onderdelen die voorliggen bij het college doorgeleid worden naar de raad Dus niet “evaluatie en vaststellen nieuwe legesverordening” maar “vaststellen legesverordening” Dit is in principe de titel die ook op het besluitvormingsformulier staat
[GD9]Er wordt kort ingegaan op de historie van het dossier en de eerdere besluiten genomen. Bovendien wordt, indien relevant, aangegeven welke stap in het proces met het voorliggende besluit wordt genomen
[GD10]Dit betreft de datum van de vergadering de gemeenteraad
[GD11]Dit betreft het raadsstuknummer, de griffie vult dit nummer in
[GD12]Hier komt in zeer korte bewoordingen (max. 3 –4 woorden)het onderwerp te staan. Het gaat om het onderwerp en niet om de procedure, omdat soms slechts onderdelen die voorliggen bij het college doorgeleid worden naar de raad Dus niet “evaluatie en vaststellen nieuwe legesverordening” maar “vaststellen legesverordening” Dit is in principe de titel die ook op het besluitvormingsformulier staat
[GD13]Vul de datum van ondertekening in
[GD14]Vul de datum van de raadsvergadering in