4. Communicatie
4.1 Gewenst communicatiemiddel
Een van de werkzaamheden van het projectbureau Delft Kennisstad is het vergroten van de bekendheid van Delft als kennisstad.
Figuur 1
In de tweede meting is de bedrijven in het panel gevraagd
om aan te geven aan welke communicatiemiddelen ze behoefte hebben voor bezoekers, klanten
en personeelsleden. Uit figuur 14 blijkt dat voor alle drie de doelgroepen de meeste
voorkeur uitgaat naar een brochure.
4.2 DK Mail
Figuur 2
In de eerste meting is een aantal vragen gesteld over de
nieuwsbrief Delft Kennisstad Mail. Deze was bij 66% van de respondenten onbekend (zie
figuur 15). Als we vervolgens kijken welk deel van de respondenten DK mail in zijn geheel
las kunnen we constateren dat dit door 5% van de respondenten gebeurde.
De beoordeling van DK Mail op de aspecten 'informatief',
'vormgeving' en 'leesbaarheid' is zeer positief. Slechts een klein percentage van alle
respondenten gaf voor een van deze aspecten een onvoldoende.
4.3 Internet
Figuur 3
In figuur 16 valt af te lezen dat uit de eerste meting ruim
46% van de respondenten een internetaansluiting heeft. Na de tweede meting ligt het
percentage internetaansluitingen op ruim 64%. Uit de eerste meting bleek dat een vijfde
(20%) van de bedrijven beschikte over een eigen Web-server. Bij de tweede meting blijkt
daar 10% te zijn bijgekomen. Bedrijven met een Web-server beschikken automatisch ook over
een eigen home-page.
Ruim één op de tien (12%) bedrijven en instellingen heeft
wel een Home-page maar geen Web-server. Het totaal percentage wat beschikt over een
Home-page ligt na de tweede meting dus op 42%.