Vorige pagina

Volgende pagina

Terug naar inhoud

5. Bereikbaarheid en Parkeermogelijkheden

5.1 Vestiging

In de eerste meting is de respondenten gevraagd naar de bereikbaarheid van en de parkeermogelijkheden bij de vestiging. Zij konden hun mening hierover geven middels een rapportcijfer.

Om duidelijkheid te krijgen over waar zich eventuele problemen op dit gebied voordoen zijn de cijfers van de bedrijven gewogen naar het aantal werknemers en is Delft geografisch opgedeeld in drie gebieden.

Figuur 1

De percentages in deze paragraaf hebben betrekking op bedrijven en instellingen naar rato van het aantal werknemers.

Figuur 2

Wanneer we kijken naar de bereikbaarheid van de vestiging (figuur 18) valt te constateren dat wanneer het gaat over de bereikbaarheid per openbaar vervoer, slechts een enkel bedrijf/instelling uit het centrum hiervoor een onvoldoende geeft. Bij de bedrijven uit de andere twee gebieden ligt dit percentage beduidend hoger.

Bij de bereikbaarheid per auto vindt 15 % van de bedrijven uit het centrum dit een onvoldoende waard. In West is dit 9% en in Oost vrijwel nihil. Voor de bereikbaarheid per fiets zijn vrijwel geen onvoldoendes gegeven

Figuur 3

Wanneer we kijken naar de beoordeling van de parkeermogelijkheden bij de bedrijfsvestigingen (figuur 19) blijkt er voor de fiets in geen van de gebieden een groot probleem te bestaan. De parkeermogelijkheden voor de auto blijken met name in het Centrum een kwart van de bedrijven een onvoldoende te ontlokken. In de andere twee gebieden is dit slechts bij zo'n 15%




5.2 Binnenstad

Figuur 4

Voor de bereikbaarheid van de binnenstad (figuur 20) per openbaar vervoer wordt door ruim 17% van de bedrijven een onvoldoende gegeven.

De bereikbaarheid van de Binnenstad met de auto daarentegen levert bij de respondenten in bijna driekwart van de gevallen een onvoldoende op. Daar hoeft echter niet altijd een negatieve waardering tegenover te staan. Een aantal respondenten beschouwd deze slechte bereikbaarheid namelijk als een goede zaak. De bereikbaarheid van de Binnenstad met de fiets levert zo goed als geen onvoldoendes op.

.

Figuur 5

Uit figuur 21 kunnen we opmaken dat de parkeermogelijkheden voor de auto door twee derde van de respondenten met onvoldoende wordt beoordeeld. Ook hier hoeft een onvoldoende niet altijd een negatieve waardering te betekenen. Voor de stallingsmogelijkheden van fietsen wordt door 21% van de respondenten een onvoldoende gegeven.