04 januari 2006

Besluitenlijst presidium d.d. 22 december 2005 

 


naar overzicht besluitenlijsten


besluitenlijst 6 december 2005



agenda 22 december 2005

 

 

 

Voorzitter

De heer Van Doeveren (aanwezig vanaf agendapunt 4)

Plv. voorzitter

Mevrouw Van der Hoek

Griffier

Mevrouw Van Delft

Secretaris

Mevrouw Van der Rest

Aanwezig:

De dames Bolten en Van der Hoek
De heren Van den Doel, Gabeler, Meuleman en Verkerk
 

1.

Opening
De plv.voorzitter opent om 18.45 uur de vergadering.
Mededelingen
: Mevrouw Van der Hoek vraagt de heer Meuleman of hij, i.v.m. haar afwezigheid op 14 februari 2006, de commissie Middelen & Bestuur van genoemde datum kan voorzitten. De heer Meuleman stemt in met haar verzoek.

   

2.

Vaststelling besluitenlijst d.d. 6 december 2005.
Verslag d.d. 6 december 2005
Tekstueel: geen opmerkingen.
De besluitenlijst wordt ongewijzigd vastgesteld.

   

3.

Selectie geluidssysteem (raadzaal + commissiekamer)
Selectie:
De selectie betreft een keuze tussen onderstaande leveranciers van geluidssystemen:
1 Audio Control.
2 Groenewegen.
Besluit:
De leden van het presidium spreken hun voorkeur uit voor de Audio Control, N.a.v.: De heer Meuleman vraagt of het mogelijk is om koptelefoons aan te sluiten op het systeem. De griffier zegt toe hier navraag naar te zullen doen.
Mevrouw Bolten vraagt (n.a.v. VNG project e-learning/training nieuwe raadsleden) of ook de mogelijkheden zijn bekeken om thuis te vergaderen. De griffier antwoordt hier niet mee bekend te zijn.

   

4.

Besluitvorming volgend op de commissie Extern van 11 januari 2006.
De heer Meuleman (voorzitter commissie Extern) geeft aan voor een dilemma te staan m.b.t. de besluitvorming volgend op de discussie in commissie Extern.
Gebruikelijke procedure is dat na commissie Extern de uitkomsten besproken worden in de betreffend vakcommissie en vervolgens vanuit de vakcommissie kaders worden meegegeven aan de wethouder voor verdere uitwerking van de nota en definitieve besluitvorming in de raad.
Daar besluitvorming reeds moet plaatsvinden in februari (toezegging) wordt de tijd voor het opwerken van een nota, bespreking/behandeling zeer krap (ook aangegeven door de gemeentesecretaris).
De heer Meuleman stelt derhalve voor dat:
1 De aanbevelingen van de Rekenkamer en de notitie van het college als
   onderlegger worden meegestuurd bij de verzending van de (definitieve)
   uitnodigingen.
2 De uitkomsten van de avond nog in dezelfde week (wk. 2) door de
   wethouder/ambtelijke organisatie worden verwerkt in een nota (hierover zijn
   afspraken gemaakt met de portefeuillehouder – uitwerking kan plaatsvinden op
   12/13 januari).
3 De nota vervolgens besproken wordt in de collegevergadering van 17 januari
   2006.
4 Verzending van de nota naar de commissie plaatsvindt op 20 januari 2006.
5 Indien verzending op genoemd tijdstip niet haalbaar is, akkoord te gaan met
   nazending van de nota (toezending uiterlijk op 27 januari)
6 Bespreking in commissie CKE&M: 2 februari 2006.
7 Definitieve besluitvorming in de raad: 23 februari 2006.
De leden van het presidium stemmen in met zijn voorstel. De heer Meuleman meldt verder dat inmiddels dertig bedrijven zich hebben aangemeld voor de commissie extern.

   

5.

Rondvraag
Er zijn geen rondvragen.

   

6.

Sluiting
De vergadering wordt om 19.00 uur gesloten.

 

terug naar boven