
naar overzicht besluitenlijsten

besluitenlijst 6 december 2005

agenda 22 december 2005
|
|
Voorzitter |
De heer Van Doeveren (aanwezig vanaf
agendapunt 4) |
Plv. voorzitter |
Mevrouw Van der Hoek |
Griffier |
Mevrouw Van Delft |
Secretaris |
Mevrouw Van der Rest |
Aanwezig: |
De
dames Bolten en Van der Hoek
De heren Van den Doel, Gabeler, Meuleman en Verkerk |
|
|
|
1. |
Opening
De plv.voorzitter opent om 18.45 uur de vergadering.
Mededelingen: Mevrouw Van der Hoek
vraagt de heer Meuleman of hij, i.v.m. haar afwezigheid op 14 februari
2006, de commissie Middelen & Bestuur van genoemde datum kan
voorzitten. De heer Meuleman stemt in met haar verzoek.
|
|
|
2. |
Vaststelling besluitenlijst d.d. 6
december 2005.
Verslag d.d. 6 december 2005
Tekstueel: geen opmerkingen.
De besluitenlijst wordt ongewijzigd vastgesteld.
|
|
|
3. |
Selectie geluidssysteem (raadzaal +
commissiekamer)
Selectie: De selectie betreft een
keuze tussen onderstaande leveranciers van geluidssystemen:
1 Audio Control.
2 Groenewegen.
Besluit: De leden van het presidium
spreken hun voorkeur uit voor de Audio Control, N.a.v.:
De heer Meuleman vraagt of het mogelijk is
om koptelefoons aan te sluiten op het systeem. De griffier zegt toe
hier navraag naar te zullen doen.
Mevrouw Bolten vraagt (n.a.v. VNG project e-learning/training nieuwe
raadsleden) of ook de mogelijkheden zijn bekeken om thuis te
vergaderen. De griffier antwoordt hier niet mee bekend te zijn.
|
|
|
4.
|
Besluitvorming volgend op de commissie
Extern van 11 januari 2006.
De heer Meuleman (voorzitter commissie Extern) geeft aan voor een
dilemma te staan m.b.t. de besluitvorming volgend op de discussie in
commissie Extern.
Gebruikelijke procedure is dat na commissie Extern de uitkomsten
besproken worden in de betreffend vakcommissie en vervolgens vanuit de
vakcommissie kaders worden meegegeven aan de wethouder voor verdere
uitwerking van de nota en definitieve besluitvorming in de raad.
Daar besluitvorming reeds moet
plaatsvinden in februari (toezegging) wordt de tijd voor het opwerken
van een nota, bespreking/behandeling zeer krap (ook aangegeven door de
gemeentesecretaris).
De heer Meuleman stelt derhalve voor dat:
1 De aanbevelingen van de Rekenkamer en de notitie van het college als
onderlegger worden meegestuurd bij de verzending van de
(definitieve)
uitnodigingen.
2 De uitkomsten van de avond nog in dezelfde week (wk. 2) door de
wethouder/ambtelijke organisatie worden verwerkt in een
nota (hierover zijn
afspraken gemaakt met de portefeuillehouder –
uitwerking kan plaatsvinden op
12/13 januari).
3 De nota vervolgens besproken wordt in de collegevergadering van 17
januari
2006.
4 Verzending van de nota naar de commissie plaatsvindt op 20 januari
2006.
5 Indien verzending op genoemd tijdstip niet haalbaar is, akkoord te
gaan met
nazending van de nota (toezending uiterlijk op 27
januari)
6 Bespreking in commissie CKE&M: 2 februari 2006.
7 Definitieve besluitvorming in de raad: 23 februari 2006.
De leden van het presidium stemmen in met zijn voorstel. De heer
Meuleman meldt verder dat inmiddels dertig bedrijven zich hebben
aangemeld voor de commissie extern.
|
|
|
5. |
Rondvraag
Er zijn geen rondvragen.
|
|
|
6. |
Sluiting
De vergadering wordt om 19.00 uur gesloten.
|
|
|
|