Concernbegroting 1999-2002 deel II: toelichting - deel 7 uit 15 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() naar deel 6 ![]() naar inhoudsopgave |
Soc. Voorzieningen en maatschappelijk werk Functie 610 Bijstandsverlening 610.1 Nieuwe Algemene Bijstand ph5/bh60 Omschrijving Bijstandsuitkeringen in het kader van de (Nieuwe) Algemene Bijstandswet. Cijfers
Beleidstoelichting Bij de bepaling van het gemiddeld aantal cliënten voor
1999 is rekening gehouden met de extra taakstelling voor de gemeente in het kader van het
maximaal benutten van de WIW-gelden. Als gevolg hiervan zullen naar verwachting circa 75
cliënten de bijstand kunnen verlaten door middel van een WIW-dienstbetrekking. Mede naar aanleiding van de jaarcijfers 1997 is een nadere
analyse uitgevoerd ten aanzien van het benodigde budget voor de bijstandsuitkeringen. Op
basis hiervan bleek als gevolg van de invoering van de Nabw en het jarenlang achterwege
laten van indexering van deze budgetten een bijstelling nodig van Indicatoren/Kengetallen
Investeringen Nieuwe inzichten en ontwikkelingen vragen om verdergaande investeringen. Om risicos bij storingen en calamiteiten zoveel mogelijk te beperken en vanwege de overgang naar de grafische versie van het uitkeringssysteem SDMS-6 zijn nog een aantal ingrijpende investeringen noodzakelijk. Ook de visie van de gemeente Delft op de kennisinfrastructuur (KIS) stelt aanvullende eisen aan het ICT van de DMZ. Voor 1999 draagt het algemeen de extra kosten van deze investering en de complementaire kosten ( 335.000). Voor de jaren daarna zal de dienst de kosten via het "inverdieneffect" zelf dekken. Naast deze investering voor de DMZ hebben wij tevens besloten tot een onttrekking aan de reserve automatisering infrastructuur voor de DMZ en tot onttrekking van een bedrag aan de reserve voor de millenniumproblematiek. Hierover bent u via de nota "IT-investeringen DMZ" onlangs geïnformeerd. 610.4 Bijstand krachtens aanwijzingsbesluiten ph5/bh60 Omschrijving Uitkeringen in het kader van het minimabeleid. Hieronder vallen de kortingsregelingen voor sociaal-culturele en recreatieve activiteiten. Cijfers
Beleidstoelichting In het kader van het minimabeleid hanteert Delft een regeling voor de sociaal-culturele en maatschappelijke activiteiten voor minder draagkrachtige burgers. In overleg met het Samenwerkingsverband Sociale Zekerheid Delft wordt de mogelijkheid bestudeerd tot invoering van een Delft Actief pas. Voor de invoering van de Delft Actief pas is in het kader van nieuw beleid voor 1999 50.000 beschikbaar gesteld (2e begrotingswijziging), Daarnaast wordt subsidie verleend aan het Komitee Vrouwen in de Bijstand en het Werklozenkomitee ten behoeve van belangenbehartiging. Als vervanging van het Max Zomerdijkfonds werd als experiment een nieuwe regeling ontworpen. Doordat met name veel scholing wordt vergoed door andere organisaties en voorzieningen is op deze regeling geen beroep gedaan. Het experiment zal naar verwachting niet worden voortgezet. Er is een voorstel gedaan om het resultaat uit het Max Zomerdijkfonds toe te voegen aan het Educatieplan, om individuele burgers met studiekosten, die geen enkele aanspraak kunnen maken op een andere voorziening, te kunnen helpen. Indicatoren/Kengetallen
610.5 Vrijlatingsbeleid ph5/bh60 Omschrijving Tot 1 oktober 1997 had de gemeente in het kader van de
gedecentraliseerde vrijlatingsregeling de mogelijkheid een eigen beleid te voeren ten
aanzien van vrijlating van inkomsten van cliënten naast een uitkering. Cijfers
Beleidstoelichting Voor cliënten die op 1 oktober 1997 nog recht hadden op
een premie is een overgangsmaatregel getroffen. Verwacht wordt dat er van deze
overgangsregeling na 1999 geen gebruik meer zal worden gemaakt. 610.6 Overige bijstand ph5/bh60 Omschrijving Bijstandsuitkeringen in het kader van het Bijstandsbesluit Zelfstandigen aan potentiele ondernemers, zelfstandigen die het bedrijf willen beeindigen danwel gewezen zelfstandigen. De bijstand kan bestaan uit al dan niet rentedragende leningen, bedrijfskapitaal of periodieke uitkeringen. Cijfers
Indicatoren/Kengetallen
610.7 Opvang Asielzoekers en Vluchtelingen (ROA/VVTV). ph5/bh60 Omschrijving Op basis van diverse rijksregelingen wordt aan asielzoekers materiële bijstand en begeleiding bij hun maatschappelijke integratie geboden. Cijfers
Beleidstoelichting De ROA-regeling is in principe met ingang van 1999
afgebouwd. De uitvoering van deze regeling wordt overgenomen door het Rijk. Indicatoren/Kengetallen
Reserves/voorzieningen Reserve Vluchtelingen
Bedoeld om eventuele exploitatietekorten met betrekking tot de opvang van vluchtelingen te kunnen dekken. 610.8 Bijzondere bijstand ph5/bh60 Omschrijving In het kader van de Regeling Bijzondere Bijstand worden
verstrekkingen gedaan aan inwoners die door omstandigheden noodzakelijke kosten niet zelf
kunnen betalen. Het kan daarbij gaan om zowel éénmalige als periodieke verstrekkingen.
Per 1 juli 1997 is een armoedebeleid van start gegaan, waarbij bepaalde groepen minima via
de bijzondere bijstand, extra inkomensondersteu-ning wordt verleend. Cijfers
Beleidstoelichting In de jaren 1996 en 1997 is er een sterke toename van de
uitgaven bijzonder bijstand geweest. Deze toename is deels veroorzaakt door het
armoedebeleid, waarvoor extra financiële middelen ter beschikking zijn gesteld door het
Rijk. Voor het structurele bedrag voor verstrekkingen aan individuele burgers wordt voor de periode 1999-2002 uitgegaan van 5,5 miljoen. Hierbij wordt er wel van uitgegaan dat de totstandkoming van een collectieve ziektekostenverzekering voor minima en de ingeboekte besparing voor 1999 gerealiseerd zal worden. (Zie ook boek I, bijlage I : voor- en nadelen bestaand beleid). Indicatoren/Kengetallen
610.9 Diversen (Bijstandsverlening)ph5/bh60 Omschrijving Op deze post werden t/m 1998 -in voorkomende gevallen- de kosten verantwoord van niet-declarabele bijstandsuitkeringen, de proceskosten als gevolg van de behandeling van beroep- en bezwaarschriften alsmede de uitvoeringskosten die betrekking hebben op de indicatiestelling. Met ingang van 1999 wordt in verband met het oprichten van het regionaal indicatieorgaan (subfunctie 620.9) en het verder toerekenen van indirekte kosten aan de producten deze subfunctie opgeheven Cijfers
Soc. Voorzieningen en maatschappelijk werk 611.0 CombiWerkph3/bh90 Omschrijving Het betreft hier de bruto-uitgaven en -inkomsten van CombiWerk. Cijfers
Beleidstoelichting Vanuit het ministerie is de taakstelling betreffende de WsW
medewerkers voor 1998 vastgesteld op 517,1 ftes. Naar verwachting zal de
taakstelling de komende jaren op dit niveau blijven. Indicatoren/Kengetallen
611.1 Subsidies (werkgelegenheid) ph5/bh60 Omschrijving Subsidies aan diverse instellingen die tot doel hebben de arbeidsmarktparticipatie te bevorderen. Cijfers
Beleidstoelichting Het project samenwerking Werk en Inkomen heeft geleid tot de oprichting van een Centrum voor Werk en Inkomen in december 1997. De financiering van dit project loopt vanaf 1998 via de WIW-gelden (3e geldstroom). 611.2 Wet Inschakeling Werkzoekenden (WIW)ph5/bh60 Omschrijving Deze post betreft de gemeentelijke bijdragen in het kader
van het zogenaamde Werkfonds op basis van de Wet Inschakeling Werkzoekende. Cijfers
Beleidstoelichting Het streven is erop gericht in 1999 ruim 325 werknemers in
dienst te hebben in het kader van een WIW-dienstbetrekking (voormalig JWG- en
Banenpoolwerk nemers). De financiële mogelijkheden die het Rijk biedt worden dan maximaal
benut.
Zie voor verdere specificatie de dienstbegroting DMZ. Indicatoren/Kengetallen
611.3 Dienstenbedrijf Delft - Dienstenwinkelph5/bh60 Omschrijving De Dienstenwinkel verricht dienstverlenende activiteiten voor particulieren en instellingen. Cijfers
* Het hogere nadelige saldo wordt gecompenseerd via de 3e geldstroom WIW. Beleidstoelichting Op deze subfunctie worden de overheadkosten en het nadelig
exploitatiesaldo van de Dienstenwinkel verantwoord. Ten opzichte van 1998 is een
bezuinigingstaakstelling van 75.000,- opgenomen. Het nadelig exploitatiesaldo zal
daardoor op maximaal 100.000,- mogen uitkomen. Een en ander zou moeten worden
gerealiseerd via een hogere omzet. Indicatoren/Kengetallen
611.4 Uitstroomprojecten/Melkert-1 Banen ph5/bh60 Omschrijving Regeling extra werkgelegenheid voor langdurig werklozen
("40.000-banenplan"); de banen, in de sfeer van openbare veiligheid, toezicht,
kinderopvang en milieu, zijn bedoeld voor personen die een bijstandsuitkering of een IOAW-
of IOAZ-uitkering ontvangen en die langer dan een jaar werkloos zijn. Cijfers
* Dekking via 3e geldstroom WIW en door verschuivingen van 611.8. Beleidstoelichting In het kader van de zgn. 40.000-banen-regeling van het
Ministerie van SoZaWe heeft Delft voor 1998 36 nieuwe structurele banen gekregen. Daarmee
komt het totaal in Delft al op 159. Afhankelijk van de verdere realisatie kan dit aantal
ook in 1999 verder toenemen. Indicatoren/Kengetallen
611.5 Uitstroomverbetering ph5/bh60 Omschrijving Het betreft hier het verzorgen van de toelichting van DMZ-klanten naar de verschillende instrumenten van Werkplan. Cijfers
* Daling saldo vanwege verschuiving naar andere subfuncties. Beleidstoelichting Het project uitstroomverbetering is in 1998 opgezet om de toeleiding van DMZ-uitkeringsgerechtigden naar de verschillende instrumenten van Werkplan te verbeteren. De doorlooptijd, in eerste instantie tot eind maart 1999, is inmiddels doorgetrokken naar eind 1999. Financiële dekking vindt plaats uit de reserve van de Stichting Werkplan. 611.6 Trajektbemiddelingph5/bh60 Omschrijving Dit is een samenwerkingsverband tussen de DMZ en het RBA met als doel cliënten van de DMZ uit te laten stromen naar werk. Cijfers
* Stijging nadeling saldo wegens verschuiving tussen sub-functies. Beleidstoelichting Trajectbemiddeling Werkplan heeft tot taak de uitstroom van cliënten, met een afstand tot de arbeidsmarkt, naar werk te realiseren. In dit onderdeel van de begroting staat de gemeentelijke bijdrage in de gezamenlijke projectorganisatie, die in dat kader is opgericht. De besluitvorming voor de taakstelling voor 1999 wordt pas eind 1998 vastgesteld in het bedrijfsplan van het RBA / Arbeidsbureau Delft. Indicatoren/Kengetallen
611.7 Instroomservice Delft Werktph5/bh60 Omschrijving Dit instrument vervangt de oude Melkert-2 regeling en realiseert nu werkervaringsplaatsen in het kader van de Wet Inschakeling Werkzoekenden (WIW). Cijfers
* Inclusief overboeken van 611.8. Beleidstoelichting De instroomservice Delft Werkt, welke invulling gaf aan de zogenaamde Melkert-2 regeling is opgehouden te bestaan. Het samenwerkingsverband met uitzendorganisaties is opgeheven. De arbeidskontrakten van deze werknemers lopen (uiterlijk) af per 1 januari 1999. Teneinde dit instrument toch op de markt te kunnen aanbieden is een nieuwe regeling opgezet in het kader van de zogenaamde WIW-Werkervaringsplaatsen-regeling. De doelstelling is in 1999 40 werknemers voor maximaal 1 jaar in deze arbeidspool te plaatsen en te detacheren op regulier nieuw werk. Na één jaar treden deze werknemers in dienst bij de betreffende werkgever. Indicatoren/Kengetallen
611.8 Bureau Werkplan ph5/bh60 Omschrijving Bureau Werkplan heeft als voornaamste taak de diverse werkgelegenheids-instrumenten (zie subfuncties 611.1 t/m 611.7) uit te voeren. Met ingang van 1998 zijn de personele overheadkosten van bureau werkplan toegerekend aan de instrumenten die worden gerealiseerd en zijn derhalve opgenomen onder de desbetreffende subfuncties. Cijfers
* De ramingen zijn m.i.v. 1-1-199 opgenomen op de subfuncties 611.2 t/m 611.7. 611.9 Diversenph5/bh70 Omschrijving Bij deze post gaat het om de volgende onderdelen: startersbegeleiding; bedrijfs-infopunt; marktonderzoeken; Delft-kennisstad. Cijfers
Beleidstoelichting In 1999 zal gestreefd worden naar de oprichting van een bedrijfsverzamelgebouw, specifiek voor ondernemers in de ICT-sector, het Twinning Center Delft. Daarbij wordt nadrukkelijk aandacht besteed aan het vergroten van de betrokkenheid van het regionale ICT-sector en de ICT-markt in Israël, Verenigde Staten (Silicon Valley) en Canada ter vergroting van de bekendheid van de gemeente Delft als Kennisstad. Hierbij worden ook de MBO-, HBO- en universitaire opleidingen in de regio betrokken. Het bedrijfsinformatiepunt, c.q. de functie accountmanagement, zal verder worden uitgebouwd (zie ook functie 310.9). Via een werk- en activiteitenplan zal worden aangegeven welk budget gewenst is voor een kwalitatief hoogwaardige aanpak. Soc. Voorzieningen en maatschappelijk werk 612.1 Inkomensvoorziening Werkloze Werknemers ph5/bh60 Omschrijving Uitkeringen in het kader van de Wet Inkomensvoorziening oudere en gedeeltelijk arbeidsongeschikte werklozen werknemers. (IOAW). Cijfers
Indicatoren/Kengetallen
612.2 Inkomensvoorziening gewezen zelfstandigen ph5/bh60 Omschrijving Uitkeringen in het kader van de Wet Inkomensvoorziening oudere en gedeeltelijk arbeidsongeschikte gewezen zelfstandigen (IOAZ). Cijfers
Indicatoren/Kengetallen
612.4 Minimabeleid gemeentelijke belastingen ph5/bh00 Omschrijving Teruggave van belastingopbrengsten door kwijtschelding in het kader van het minimabeleid te weten reinigingsheffing, onroerende zaakbelasting, leges woonvergunning en leges voor een identificatiedocument. Cijfers
Soc. Voorzieningen en maatschappelijk werk 613.1 Sociale Vernieuwing ph2/bh50 Omschrijving Onder deze post vallen de uitgaven voor enerzijds coördinatie en anderzijds welzijnsprojecten: ambulant jongerenwerk, ondersteuning van migranten-organisaties en wijkgericht werken. Cijfers
Soc. Voorzieningen en maatschappelijk werk 620.0 Algemeen maatschappelijk werk ph5/bh60 Omschrijving Betreft kosten van het Instituut Sociaal Raadslieden (ISR). Het ISR is een laagdrempelig instituut waar men terecht kan voor sociaal-juridische hulpverlening. Cijfers
Beleidstoelichting In 1997 is onderzoek gedaan naar de positionering van het
Instituut Sociaal Indicatoren/Kengetallen
620.1 Maatschappelijk werk voor specifieke groepen ph2/bh50 Omschrijving Subsidies volgens het Jaarprogramma maatschappelijke activiteiten t.b.v.:
Cijfers
Beleidstoelichting Slachtofferhulp gaat over naar de Regiopolitie Haaglanden. De gemeente Delft betaalt een bedrag van 0,45 per inwoner. Om bij het algemeen maatschappelijk werk het huidige peil van dienstverlening te houden en de werkdruk enigszins te verminderen is een extra bijdrage noodzakelijk. De financiële krapte wordt mede veroorzaakt door de invoering van de 36-urige werkweek. Uit nieuw beleid is 50.000 in 1999 beschikbaar gesteld (2e wijziging). Stichting Centraal Meldpunt (CM) werd tot januari 1998 door
de participerende instellingen, inclusief de gemeente, gefinancierd. De ontwikkeling van
het Regionaal Indicatie Orgaan (RIO) heeft de instellingen ertoe gebracht hun financiële
bijdrage te stoppen. Voor 1999 zal het CM worden ondergebracht bij de Raad voor
Ouderenwerk. De kosten die hieraan verbonden zijn bedragen Indicatoren/kengetallen Algemeen Maatschappelijk Werk van de Stichting Maatzorg
1998
* binnen Delft 620.2 Budgetwinkelph5/bh60 Omschrijving De budgetwinkel houdt zich bezig met schuldhulpverlening Cijfers
* Inclusief verschuiving vanaf andere subfuncties. Beleidstoelichting In het kader van het gemeentelijk armoedebeleid is tot een
verbreding van de schuldhulpverlening besloten, via een tweetal lijnen. Indicatoren/Kengetallen
620.3 Maatschappelijke voorzieningen ph5/bh60 Omschrijving Hierop worden uitgaven verantwoord ten behoeve van het realiseren van woontussenvoorzieningen in bepaalde wooncomplexen ten behoeve van oudere bewoners. Voorts wordt een subsidie verstrekt aan de Stichting Vrouwenopvang Zuid-Holland (Ricardis), alsmede aan instellingen op het gebied van dak- en thuislozen (Stichting Jeroen en de Stichting Maatschappelijke Opvang). Een deel van het budget is beschikbaar voor projecten en nieuw beleid. Cijfers
* Deze baten werden voorheen op 921.1. geraamd. Beleidstoelichting Vanaf 1998 worden de Stichting Maatschappelijke Opvang en de Stichting Jeroen structureel gesubsidieerd. Op basis van een inventarisatie van het huidige hulpaanbod in de maatschappelijke opvang en de eventuele lacunes worden eind 1998 voorstellen voor aanpassing van en/of nieuw beleid geformuleerd. Indicatoren/Kengetallen
620.5 Maatschappelijk advies en informatie ph5/bh00 Omschrijving Kosten van het proces en intake- en indicatiestelling Sociale Werkvoorziening. Cijfers
Beleidstoelichting De nieuw gevormde indicatiecommissie is in 1998 in functie getreden. De kosten vallen niet meer onder de rijksbijdrage voor de Sociale Werkvoorziening en komen dientengevolge voor rekening van de gemeente. 620.6 Subsidies maatschappelijke begeleiding ph5/bh60 Omschrijving Betreft voornamelijk subsidie aan de Stichting projecten gehandicapten Delft. Deze stichting beheert het geld voor de Vereniging Delfts platform voor mensen met een handicap. Zij doen aan belangenbehartiging en zijn aanspreekpunt voor gehandicapten beleid. Cijfers
620.7 Wet Voorziening Gehandicapten ph5/bh60 Omschrijving Verstrekking van bijdragen aan gehandicapten in de kosten van vervoers- woon- en rolstoelvoorzieningen.. Cijfers
Beleidstoelichting Het aantal toegekende voorzieningen neemt nog steeds toe.
Om de stijging in de kosten te beheersen, worden er in 1998 beleidsvoorstellen gedaan ten
aanzien van de invulling van de zorgplicht. Met deze beleidswijziging kan niet het gehele
te verwachten tekort worden ingevuld. Daarom is er eenmalig 500.000,- uit nieuw
beleid toegevoegd aan het WVG-budget (2e begrotingswijziging). Reserves/Voorzieningen Vereveningsreserve WVG: Indicatoren/Kengetallen
620.9 Indicatie stelling ph5/bh60 Omschrijving Deze post betreft de kosten van (het nog op te richten) regionaal indicatieorgaan. Cijfers
* Inclusief overboeking van 610.9. Beleidstoelichting Gemeenten moeten wettelijk een onafhankelijk, objectief en
integraal indicatieorgaan inrichten dat op het gebied van zorg indiceert (de
AWBZ-voorzieningen). Per 1 oktober 1998 wordt een Regionaal Indicatie Orgaan voor de regio
Delft-Westland-Oostland opgericht (RIODWO). Deze organisatie is in eerste instantie
verantwoordelijk voor de indicatiestelling op het gebied van verzorging en verpleging,
inclusief de thuiszorg. Soc. Voorzieningen en maatschappelijk werk 630.0 Club- en buurthuiswerk ph2/bh50 Omschrijving Bij deze post gaat het voornamelijk om kapitaallasten, subsidies voor activiteiten en subsidies voor de Stichting Welzijn Delft, verder een stukje belasting en onderhoudskosten. Nadere uitwerking van de subsidiëring wordt gegeven in het Jaarprogramma maatschappelijke activiteiten. Cijfers
Indicatoren/Kengetallen
630.6 Jeugd- en jongerenwerk ph6/bh50 Omschrijving Deze post betreft uitgaven voor:
Cijfers
Beleidstoelichting Jongeren worden op diverse manieren betrokken bij de beleidsvorming. Bovendien wordt een aantal concrete projecten georganiseerd waarin jongeren participeren. Uit nieuw beleid is hiervoor 30.000 beschikbaar gesteld in 1999 (2e wijziging). Nadere verdeling van de extra middelen moet nog worden vastgesteld. De holding voor het jongerenwerk heeft een coördinator
nodig. Dat is een voorwaarde voor het slagen van de samenwerking. De deelnemende
instellingen kunnen de kosten hiervoor maar gedeeltelijk opbrengen. Daarnaast zijn er
extra huisvestingslasten (inclusief huisvesting Jongereninformatiepunt, Buitenlands
JongerenCentrum en Meidenwerk). Indicatoren/Kengetallen
630.9 Diversen sociaal cultureel/jeugd- en jongerenwerk ph2/bh50 Omschrijving Toerekening apparaatskosten WOC Cijfers
Soc. Voorzieningen en maatschappelijk werk 650.0 Peuterspeelzalen ph2/bh50 Omschrijving Onder deze post zijn vermeld de kapitaallasten van drie peuterspeelzalen. De subsidiëring van het peuterspeelzaalwerk is opgenomen bij 650.1. Cijfers
650.1 Kinderdagverblijven ph2/bh50 Omschrijving Subsidie kinderdagverblijven en peuterspeelzaalwerk. Cijfers
Indicatoren/Kengetallen
650.9 Kinderopvang diversen ph2/bh50 Omschrijving Toerekening apparaatskosten WOC. Cijfers
Soc. Voorzieningen en maatschappelijk werk
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
![]() |